تغییر هاست سایت روی سئو تاثیر دارد؟

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
تغییر هاست سایت

تغییر هاست سایت روی SEO تأثیر دارد؟ بطور خلاصه ، بله ، تأثیر آن بر سئوی وب سایت ممکن است. تغییر مکان میزبان وب شما می تواند به چندین روش مختلف وب سایت شما را تحت تأثیر قرار دهد. اگرچه بسیاری بر این باورند که تغییرات موقعیت مکان سرور فقط تأثیر کمتری در رتبه بندی سئو سایت می گذارد ، در اینجا چندین نکته وجود دارد که نشان می دهد در صورتی که تغییر سرور درست انجام نشود، اثرات چگونه می توانند قابل توجه باشند.

تاثیرات تغییر هاست سایت

1- كيفيت سرور بر سئو تأثير مي گذارد

هنگام تغییر هاست سایت ، باید کیفیت سرورهای آنها را در نظر بگیرید. این نه تنها به خصوصیات فیزیکی بلکه به نحوه مدیریت سرورهای خود نیز مربوط می شود. اگر میزبان تمایل دارد که سرورهای خود را با بسیاری از سایت ها شلوغ کند و شما در یک هاست اشتراکی با تعداد کاربران زیاد قرار داشته باشید ، قطعاً عملکرد سایت شما تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

2- سرعت بارگزاری صفحه پس از تغییر هاست سایت

گوگل سرعت بارگیری صفحه را هنگام رسیدن به رتبه در نظر می گیرد. اگر صفحات شما بیش از 3 ثانیه برای لود طول بکشد ، Google این تاثیر را در رتبه بندی سایت شما لحاظ می کند.

هنگام تغییر هاست سایت ، باید نقاط قوت و ضعف میزبان جدید را با دقت بررسی کنید. یک میزبان محبوب و معروف همیشه به معنای ارائه خدمات با کیفیت نیست، گرچه ممکن است به این شکل نیز باشد. در حقیقت ، محبوبیت بسیار زیاد می تواند معایب خود را داشته باشد زیرا احتمالاً میزبان تعداد زیادی سایت هستند. اگر قصد انتقال به یک هاست اشتراکی را دارید ، لطفاً دوباره فکر کنید و تجدید نظر کنید. قرار گرفتن در یک سرور با منابع مشترک هرگز چیز خوبی نیست مگر اینکه بودجه برای شما یک محدودیت بزرگ باشد. اگر بودجه شما اجازه می دهد ، همیشه یک برنامه میزبانی لینوکس VPS مانند برنامه های SSD Linux VPS را انتخاب کنید ، زیرا آنها همیشه بهتر از حساب های میزبانی مشترک هستند.

3- برنامه ها، تصمیم ها و پلن های نادرست میزبان وب روی سئو تأثیر می گذارد

اگر در حال تغییر هاست سایت به یک هاستینگ جدید هستید، در حقیقت یک برنامه میزبانی جدید را در نظر گرفته اید ، این مورد نیز می تواند بر سئوی سایت شما تأثیر بگذارد ، به ویژه اگر به هر دلیلی قصد کاهش قیمت را داشته باشید. اگر در حال برنامه ریزی برای تغییر میزبان سایت هستید ، پس این مورد فرصتی خوب است که این اقدام باعث تاثیر مثبت در سایت شما شود.

تغییر هاست سایت

4- عدم زمان بندی صحیح در انتقال سایت بر سئو تأثیر می گذارد

اگر انتقال با زمان بندی درستی انجام نشود یا کانفیگ سرور صحیح نباشد ، تغییر مکان سایت ممکن است باعث افت سئو شود. این تاثیر منفی معمولاً زمانی اتفاق می افتد که سایتی پس از انتقال منتظر اتصال DNS باشد که ممکن برای برخی دامنه ها مانند دامنه ir در حدود 24 ساعت به طول انجامد. اگر سایت شما در این مدت پایین باشد ، می توانید انتظار این را داشته باشید که رتبه شما قطعا تحت تأثیر قرار گرفته باشد. بهترین راه برای جلوگیری از این امر این است که سایت خود را تا زمان اتصال به سرور جدید در سرور جدید در دسترس نگاه دارید و حتی الامکان به روزرسانی در محتوای وب سایت نداشته باشید. پس از انتشار کامل DNS ، سایت شما همچنان ادامه خواهد داشت و در حقیقت انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

5. تغییر ساختار وب سایت بر سئو تأثیر می گذارد

یکی از دلایلی که شما نیاز به ایجاد یک نسخه تکراری از سایت خود در هنگام انتقال به هاست جدید دارید این است که ، Google و سایر موتورهای جستجو هنگام تغییر ساختار وب سایت دچار مشکل در هنگام بررسی سایت می شوند. به عنوان مثال ، اگر سیستم مدیریت محتوا خود را تغییر داده اید و ساختار سایت خود را مجددا پیکربندی کرده اید ، ممکن است Google این اقدام را به عنوان یک سایت جدید تلقی کند و این امر به طور منفی روی سئو شما تأثیر می گذارد.

اگر قصد دارید سایت خود را به میزبان جدید منتقل کنید ، بهتر است پیامدهای آن را در نظر بگیرید. درحقیقت این اقدام بسته به اینکه میزبان جدید شما چه کیفیتی داشته باشد، روی سئوی سایت شما تأثیر بگذارد. البته در بیشتر موارد این تاثیر فقط در ابتدای انتقال و کوتاه مدت است و با گذشت زمان رتبه سئو بهبود خواهد یافت.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :