چطور یک تولید کننده محتوا حرفه‌ای شویم؟

دسته بندی ها : سئو رومینا محرر صفائی
نحوه نگارش مقاله

تولید کننده محتوا همیشه باید علایق مخاطب را در نظر بگیرد و حتی الامکان محتوا را بصورت آموزشی و سرگرم کننده، مطابق با سلیقه مخاطب تولید کند. محتوایی که او تولید میکند میتواند اشکال مختلفی مثل پست های وبلاگ، فیلم، کتاب الکترونیکی، عکس و اینفوگرافی باشد.

امروزه، مشاغل سعی میکنند به کمک تولیدکنندگان محتوا مشتریان بیشتری جذب کنند. نود و یک درصد متخصصان تجارت الکترونیک از بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از استراتژی خود استفاده می کنند، اما همه آنها محتوای درجه یک و با ارزش ارائه نمی‌کنند.

مهم نیست که شما در یک تیم بازاریابی محتوا، در یک شرکت، یا بطور تک نفره و فریلنسری محتوا تولید میکنید. بعنوان یک تولید کننده محتوا، می توانید با ترکیب برخی از عادت های واقعی و آزمایشی به تولید کننده محتوای موفق تبدیل شوید.

تولید کننده محتوا

فکر میکنید برای تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوا خوب به چه چیزی نیاز دارید؟

بدیهی است که تولید کننده خوب شدن مانند همه اتفاقات خوب یک شبه رخ نمی‌دهد و به تلاش و تمرین زیاد نیاز دارد.

پیشنهاد میکنیم که فعالیتهای زیر را تمرین کنید تا هرچه زودتر در راه رسیدن به هدف قدم بردارید :

  • هرروز اخبار مربوط به حوزه کاری خود را پیگیری کنید
  • خوب نوشتن را تمرین کنید
  • مشتریان خود را خوب بشناسید
  • در تولید محتوا از خلاقیت خود استفاده کنید
  • محتوای دیگران را نقد و ویرایش کنید
  • در شبکه‌های اجتماعی فالیت داشته باشید
  • فقط تفسیر نکید و راه حل پیشنهاد دهید
  • هر چیزی که ممکن است را زیر سوال ببرید

هرروز اخبار مربوط به حوزه کاری خود را پیگیری کنید

برای ایجاد یک محتوای عالی که پرمخاطب باشد باید بدانید که در حوزه کاریتان چه می‌گذرد. بهترین‌های تولید محتوا برای خواندن اخبار به اینترنت رجوع میکنند. جستجو در گوگل اطلاعاتی خوبی در رابطه با تاریخچه کسب و کارتان به شما میدهد و میتواند کمک کند تا حرفه خود را به عنوان تولید کننده محتوا بهتر درک کنید.

پیشنهاد میکینم که برای پیشرفت سریعتر، خود را به خواندن عادت دهید. میتوانید برای وب سایت هایی که میدانید حاوی اخبار مربوط به کسب کار شماست، فید RSS را با برنامه ای مانند Feedly تنظیم کنید و یا از دوستان و همکاران خود بپرسید که از چه منابعی برای کسب اخبار استفاده می کنند.

تولید کننده محتوا

نوشتن را تمرین کنید

این یک قانون است، اگر بطور منظم ننویسید خوب نوشتن را فراموش می‌کنید. انجام مداوم اینکار  باعث می شود ایده هایی را در ذهن خود پرورش دهید که در حالت عادی ممکن است آنهارا در حد یک ایده معمولی رها کنید.

با انجام اینکار بطور روزانه عادت به نوشتن می‌کنید. قرار نیست به عنوان یک تولید کننده محتوا تازه کار روزانه یک مقاله 1500 کلمه ای جالب درباره کسب و کار خود بنویسید. از نوشتن‌های کوتاه شروع کنید و با تحقیق و تلاش آن را گسترش دهید.

مشتریان خود را بشناسید

یکی از مهم تریم گامها برای تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوا موفق این است که نیاز های مخاطبان خود را بشناسید و تلاش کنید تا با آنها ارتباط برقرار کنید. مشتریان چه میخواهند که شما هنوز به آنها ارائه نکردید؟ چه مشکلاتی دارند که میتوانید حل کنید؟

در تولید از خلاقیت خود استفاده کنید

شما تنها تولید کننده محتوا نیستید و بدیهی است که رقیبان بی شماری دارید. کارهای بسیاری است که با استفاده از آن میتوانید خود را از سایر تولیدکنندگان محتوا متمایز کنید. میتوانید محتوای خود را در کانال های مختلف تبلیغ کنید و به مرور زمان تجربه و اعتماد به نفس کسب کنید. فراموش نکنین این کارها را رقبای شما هم میتوانند انجام دهند.

 اما شما باید چیزی به محتوای خود اضافه کنید که کمتر کسی بتواند آن را انجام دهد؟

مثلا اگر از امنیت سایبری مینویسید، فقط درباره بدافزار ها مطالب تازه ای ارائه ندهید. از قیاس و داستان‌هایی استفاده کنید که درک بالای شما را به مخاطب القا می‌کند.

بیاموزید که دستورالعمل‌های محتوای کارفرما را با خلاقیت خود مخلوط کنید تا در طولانی مدت به یک تولید کننده محتوای موفق تبدیل شوید.

تولید کننده محتوا

محتوای دیگران را نقد و ویرایش کنید

هرکسی میتواند در اینترنت مطالب شخص دیگری را بازنویسی کند و آنرا با نام خود به اشتراک بگذارد. اما تولید کننده محتوا موفق، میداند که اشتراک مطالب به این روش نه تنها مناسب نیست، بلکه برای سئو مضر محسوب می شود. پس دیدگاه و جستجوهای خود را نیز به مطلب اضافه میکند.

نویسنده معروف نیویورک تایمز، گای کاوازاکی، میگوید:”شما باید خود را بعنوان یک متخصص قرار دهید و باید با اجتماع خود در ارتباط باشید”. ارتباط با محتوایی که به اشتراک میزارید آن را برای شما بی نظیر میکند. اگر مطلب ارزشمندی برای افزودن دارید، حتما این کار را انجام دهید.

فقط تفسیر نکید و راه حل پیشنهاد دهید

در صورتی که به تازگی به عنوان یک تولید کننده محتوا شروع به کار کرده اید، ممکن است از قبل دانشی که بازار شما به دنبال آن است را داشته باشید اما برای تولیدکنندگان موفق محتوا این کافی نیست.

افرادی که محتوای شما را میخوانند علاقه ای به خواندن صحبت‌های متفرقه ندارند. آنها به دنبال برآورده کردن نیازهای خاص هستند. این وظیفه شماست که مشاهدات بازار خود را به گونه ای تغییر دهید که بتوانند به راحتی استفاده و درک کنند.

محتوا

شما تولید کننده محتوا هستید؛همه چیز را زیر سوال ببرید

لورن دوهیل، رئیس بازاریابی در گوگل می گوید: “شما باید کنجکاو باشید و مشکلات را شناسایی کنید، سپس راه حل های جدیدی برای مشکل ارائه دهید.” پیشنهاد راه حل برای مشکلات باعث میشود که تولیدکنندگان محتوا در معرض دید قرار بگیرند. متفکران منتقد باعث تولید محتوای عالی می شنود.

منبع

رومینا محرر صفائی
رومینا محرر صفائی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :