آپدیت هسته گوگل ( بخش دوم )

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
گوگل پلنر

در بخش دوم محتوای مربوط با آپدیت هسته گوگل به موارد دیگر می پردازیم. بررسی هایی که انجام شد مشخص گردید سایتهایی که دارای محتوای کوتاه هستند، تقریباً 3 برابر کمتر از سایر سایت ها پس از آپدیت هسته گوگل دچار کاهش رتبه شدند.

نبود الزام به محتوای طولانی پس از آپدیت هسته گوگل

با این تفاسیر و با آپدیت هسته گوگل به این نتیجه می‌رسیم که الزامی به نوشتن محتوای طولانی نیست و ممکن است شما بتوانید با چند صد کلمه یا حتی از طریق تصاویر، بازدید کننده هدف وب سایت را به دست آورید. به عنوان مثال اگر مقاله ای در مورد چگونگی بستن کراوات دارید، ممکن است حرف های زیادی نداشته باشید زیرا ساده تر نشان دادن چگونگی انجام این کار از طریق یک فیلم یا یک سری از تصاویر به مردم راحت‌تر است و گوگل کلیه این موارد را مدنظر قرار داده است.

اما برای موضوعاتی که باید عمیق تر باشند باید اکنون و پس از آپدیت هسته گوگل مشکلات آنها را برطرف کنید.

البته این به این معنا نیست که صفحات با محتوای کوتاه نیاز به بروزرسانی ندارند. در این بخش سه ​​سؤال اصلی که باید هنگام رفع صفحات محتوای کوتاه در نظر بگیرید را آوردیم.

آپدیت هسته گوگل

آپدیت هسته گوگل و سه بررسی

    آیا واقعاً لازم است کلمات بیشتری اضافه کنید؟ اگر بتوانید پیام را در چند صد کلمه یا از طریق تصاویر یا فیلم ها به کاربر انتقال دهید، ممکن است کافی باشد. تا زمانی که ضروری نیست کلمات را اضافه نکنید.

سعی کنید به جای اضافه کردن کلمات به تجربه رابط کاربری بهتر فکر کنید. مردم ترجیح می دهند در چند ثانیه جواب سوال خود را پیدا کنند تا اینکه یک محتوای طولانی بی هدف را بخوانند.

    صفحه شما چگونه با رقبا مقایسه می شود؟  به صفحات مشابه نگاه کنید که در صفحه 1 رتبه بندی قرار می‌گیرند. آیا آنها محتوای آنها از محتوای شما بیشتر است یا کمتر؟

این بررسی، در صورت نیاز به گسترش صفحات به شما ایده می دهد. به ویژه اگر هرکسی که در صفحه 1 قرار دارد و حداقل چند هزار کلمه در صفحه خود داشته باشد. در این صورت منطقی است که نیاز به افزایش کلمات محتوا وجود داشته باشد.

    آیا اصلا حفظ صفحه نیز منطقی است؟ اگر محتوا به لحاظ کیفی و کمی شما را قانع نمی‌کند، طبیعتا کاربر نیز از محتوای شما لذت نخواهد برد و شاید نیاز باشد حذف آن را در نظر بگیرید و محتوا را به صفحه مشابه دیگری در سایت خود ریدایرکت کنید.

خطاهای سئو خود را برطرف کنید

یکی دیگر از یافته های جالب پس از آپدیت هسته گوگل که ما متوجه شده ایم این است که سایت هایی که دارای خطاهای سئو بیشتری هستند، تأثیرمنفی بیشتری دریافت کردند.

البته این بدان معنا نیست که اگر یک خطای SEO داشته باشید نمی توانید محتوا را در گوگل رتبه بندی کنید.

اما اگر پیش از تاثیر صدمه خطای سئو روی محتوا اندک بود، با آپدیت هسته گوگل چند برابر شد.

توضیحات متا تکراری

معمولا این خطاها شامل عنوان تکراری و توضیحات متا اشتباه بود.

نکته ای که باید توجه داشت این است که بسیاری از سایت ها دارای توضیحات متا تکراری هستند، اما هنگامی که تعداد توضیحات متای تکراری بیش از حد می‌شود باعث مشکل خواهد شد.

به طور کل سایت‌هایی که طول محتوای استاندارد و بهینه داشتند و دارای خطای سئو کمتر در محتوای سایت بودند کمترین صدمه را با آپدیت هسته گوگل دیدند.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :