آیا باید دامنه دات نت خریداری کنم؟

دسته بندی ها : متفرقه محمد یاری پور
دامنه net

دامنه دات نت باید خریداری کنم؟

دامنه net باید خریداری کنیم؟ آدرس وب سایت از دو مؤلفه اصلی تشکیل شده است: نام دامنه و پسوند نام دامنه. در حالی که تقریبا همه افراد با نام دامنه آشنایی دارند و با آنها آشنا هستند ، بسیاری از افراد با پسوند دامنه آشنا نیستند. هزاران پسوند نام دامنه مختلف وجود دارد که می توانید برای وب سایت خود داشته باشید ، اما برخی از آنها محبوب تر از سایرین هستند. پسوندهای نام دامنه معروف عبارتند از:

  • .com
  • .org
  • .net
  • .gov
  • .edu

از این میان ، پسوندهای .com و .net بیشتر مورد استفاده افراد و مشاغلی است که با مخاطبان عمومی آنلاین کار می کنند یا در تعامل هستند. علاوه بر این ، کاربران وقتیاز تصمیم نهایی پسوند دامنه مورد نظر خود مطمئن نیستند ، از .com بعنوان پسوند پیش فرض خود استفاده می کنند ، همانطور که مشاغل و مارک هایی که می خواهند یک پلت فرم آنلاین با هدف کلی ایجاد کنند.

با توجه به این نکته ، اگر پسوند دامنه .com به صورت مطلوب تر برای نام دامنه مورد نظر شما در دسترس باشد ، چرا باید دامنه .net خریداری کنید؟

دامنه net

عواملی که باید هنگام انتخاب پسوند دامنه در نظر بگیرید

اگرچه هر دو پسوند .net و .com بسیار محبوب هستند ، اما قبل از انتخاب بین آنها ، عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. صرف نظر از آنچه قصد استفاده از وب سایت خود را دارید ، پسوند دامنه شما نقش مهمی در ذهن بازدید کنندگان شما خواهد داشت و بر رتبه موتور موتور جستجوگر وب سایت شما تأثیر خواهد گذاشت.

برای کمک به تصمیم گیری در مورد برنامه افزودنی .netیا .com باید این سه عامل را در نظر بگیرید:

آنچه می خواهید با وب سایت خود به دست آورید

هدف اصلی وب سایت شما تعیین کننده اصلیپسوندی است که باید انتخاب کنید. آیا شما در حال فروش یک محصول یا خدمات هستید؟ آیا نوع خاصی از اطلاعات را ارائه می دهید؟ آیا شما یک سازمان خیریه را اداره می کنید؟هر کاری که انجام دهید ، پسوند دامنه برای آن وجود دارد.

دات نت مخفف “شبکه” است. معمولاً سایتهایUmbrellaیا وب سایتهایی که چندین سایت کوچکتر در آن قرار دارند ،  از این نوع پسوند استفاده می کنند. به عنوان مثال ، ارائه دهندگان خدمات ، مانند ارائه دهندگان خدمات اینترنت (ISP ، خدمات ایمیل و موارد دیگر ) ، از دات نت استفاده می کنند.

.com مخفف “تجاری” است و توسط طیف گسترده ای از مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد. پسوند .com می تواند توسط فروشندگان محصول ، وبلاگ نویسان ، شرکت های خدماتی ، مارک ها و موارد دیگر استفاده شود. تقریباً هر کسی می تواند بدون توجه به آنچه انجام می دهد ، از این پسوند با نام دامنه مورد نظر خود استفاده کند.

برای مشاغل ، اگر پسوند .com در دسترس نباشد ، .net می تواند به عنوان یک گزینه جایگزین عمل کند.

آیا نام تجاری شما مشترک است؟

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر بگیرید محبوبیت نام تجاری شما است. اگر نام کسب و کار شما محبوب است ، به احتمال زیاد پسوند .com برای نام تجاری مورد نظر شما در دسترس نیست. اگر این مورد باشد ، پس .netیک گزینه عالی برای شما خواهد بود.

سال گذشته ، بیش از 46٪ وب سایت ها از پسوند .com استفاده کرده اند ، در حالی که تنها 3.7٪ از پسوند .net استفاده کرده اند. ثبت نام دامنه با پسوند .net برای شما آسان تر خواهد بود زیرا به احتمال زیاد شخصی قبلاً نام شما را با پسوند .com ثبت کرده است.

با این حال ، ما توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری ، در دسترس بودن نام ها و پسوندهای مختلف دامنه را بررسی کنید. وقت گذاشتن برای برنامه ریزی استراتژی وب سایت خود قبل از زمان ، در هنگام شروع توسعه سایت و ساخت مارک خود ، وقت و انرژی زیادی را برای شما صرفه جویی می کند.

به راحتی قابل یادآوری است

آخرین عاملی که باید مدنظر داشته باشید این است که یادآوری نام دامنه شما چقدر آسان است. سایتهایی با پسوند .com به خاطر سپردن آنها آسان تر است ، و اینپسوند پیش فرض مناسب برای بیشتر کاربرانی است که پسوند وب سایت را به خاطر نمی آورند. همچنین بسیاری از مرورگرها هنگام تکمیل خودکار URL های وب سایت از پسوند .com استفاده می کنند ، بنابراین اگر پسوند .com برای وب سایت شما موجود است ، پس باید آن را به یک پسوند .net ترجیح دهید.

دلایل خرید دامنه دات نت

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید نام دامنه .net را خریداری کنید:

حفاظت از دامنه

بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند علاوه بر پسوند .com ، پسوند .net را برای وب سایت خود خریداری کنید. این شما را در برابر رقبا محافظت می کند که ممکن است سعی کنند از نام وب سایت شما با پسوند .net استفاده کنند تا یا مرتکب کلاهبرداری شوند یا خود را به عنوان یک وب سایت رقیب کنار شماقرار بگیرند. همچنین ، خرید پسوند .net از نام دامنه موجود شما این امکان را به شما می دهد تا در آینده برند خود را گسترش دهید.

رتبه بندیSEO بالاتر

وب سایت های کمتری از پسوند .net استفاده می کنند تا پسوند .com ، بنابراین استفاده از وب سایت شما ممکن است به افزایش رتبه آن در صفحات نتایج موتور جستجو کمک کند. رتبه بندی جستجوی بالاتر نیز به ترافیک به وب سایت شما کمک می کند.

تصویر مثبت را تبلیغ کنید

احساس کلی که در مورد وب سایتهای دات نت وجود دارد این است که آنها جامعه ای در اطراف خود دارند. به این ترتیب ، وب سایتهای .net وقتی صحبت از احساس اجتماع و تعلق به مشتریان و بازدید کنندگان وب سایت شما می شود از اعتبار درک بهتر و تصویر کلی برند بهتر بهره می برند.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :