آیا تغییر قالب وردپرس در سئو تاثیر منفی دارد؟

دسته بندی ها : تکنولوژی المیرا حسن‌زاده
درباره ی وردپرس

امروزه کپی‌رایترها نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره انسان‌ها دارند. آن‌ها کمک می‌کنند کاربران جواب سوالاتی که در ذهنشان ایجاد شده را در بهترین شرایط ممکن دریافت نمایند. کپی‌رایترهایی که در حال حاضر در حوزه دیجیتال مارکتینگ مشغول به فعالیت هستند، مطمئنا در حین تولید محتوا به موارد بسیار زیادی توجه دارند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سئو سایت و محتوا اشاره کرد. البته سئو تنها مختص به محتوا نبوده و موارد دیگری را نیز شامل می‌شود. همچنین یکی از پرکاربردترین پلاگین‌های مورد استفاده توسط کپی‌رایترها، وردپرس است. پلاگینی رایگان که امکان بارگذاری محتوا و مدیریت آن را در اختیار متخصصان قرار می‌دهد. اما آیا برای شما به عنوان کپی‌رایتر تاکنون پیش آمده که در برهه‌ای از زمان تغییراتی را در قالب وردپرس مشاهده نمائید؟ یکی از سوالاتی که ذهن افراد را به خود مشغول می‌کند این است؛ آیا تغییر قالب وردپرس می‌تواند بر سئو تاثیر منفی بگذارد؟

این سوال یکی از اساسی‌ترین سوالاتی‌ست که در راستای بهبود سئو سایت مطرح می‌شود زیرا می‌تواند آینده یک شرکت و یا یک کسب‌وکار را دستخوش تغییرات زیادی کند. از همین‌رو در این مقاله در نظر داریم توضیحاتی در این راستا خدمت شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

قالب وردپرس

نکات مهم ایجاد تغییر قالب

در قسمت بالا، سوالاتی مطرح شد که به عنوان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کپی‌رایترها و متخصصان حوزه دیجیتال مارکتینگ شناخته می‌شود. اما نکته اینجاست برای اینکه بتوانید به این سوالات پاسخ دهید باید از تمامی زوایا به پلاگین وردپرس، سئو و البته ترافیک سایت نگاه کنید. البته قبل از اینکه به سمت جلو حرکت کنید باید نسبت به این دو مورد آگاهی کاملی داشته باشید؛

  • بسیاری از مضامین قدیمی وردپرس از گزینه‌های داخلی پیروی می‌کنند. از همین‌رو اگر از ویژگی‌های جستجوگرهای قالب استفاده می‌کنید این احتمال وجود دارد که این مسئله بر روی سئو سایت شما تاثیر بسزایی داشته باشد.
  • اگر به سراغ بهره‌گیری از افزونه سئو وردپرس به منظور مدیریت سئو سایت خود رفته‌اید، باید بدانید این مسئله تنها زمانی می‌تواند نتیجه‌بخش باشد که قالب جدید وردپرس نیز بهینه‌سازی شده باشد.

چرا تغییر قالب بر سئو تاثیر منفی دارد؟

در ابتدا باید بگوییم که قالب وردپرس همان ارائه‌دهنده محتوای وب‌سایت برای بازدیدکنندگان و البته موتورهای جستجوگر گوگل است تا رتبه‌بندی مناسبی را برای سایت تعیین نمایند. به عقیده کاربران، اگر سایتی این توانایی را نداشته باشد که ارتباط خوب و موثری را با بازدیدکننده برقرار نماید و وی را تا مرحله خرید همراهی نماید درواقع نتوانسته‌ است رضایت کاربر را جلب کرده و در نهایت منجر به ترک وب‌سایت توسط کاربر می‌شود. این مسئله مطمئنا بر روی افزایش نرخ پرش یا همان Bounce Rate و البته سئو سایت تاثیرگذار خواهد بود. به عنوان مثال اگر یک وب سایت از قالبی سنگین و البته بهینه‌سازی نشده برخوردار است مطمئنا سرعت بارگذاری صفحات در آن بسیار زیاد بوده و نارضایتی مخاطب را به همراه دارد. از همین رو تغییر قالب وردپرس الزامی‌ست.

سرعت پایین قالب و ضرر جدی به سئو

به عبارتی می‌توان گفت، امروزه کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید صبر و حوصله زیادی داشته باشد. در حال حاضر همه می‌خواهیم با یک کلیک به آن چیزی که مدنظر داریم برسیم. طی تحقیقات صورت گرفته اگر بارگذاری یک صفحه بیشتر از 7 ثانیه طول بکشد احتمال ترک وب‌سایت توسط کاربر به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. این مسئله بر روی نتایج موتورهای جستجوگر نیز تاثیر خواهد گذاشت زیرا این موتورهای باهوش با توجه به رفتار کاربران سرعت پایین سایت را تشخیص داده رتبه پایینی را به آن اختصاص می‌دهند. قالب هایی که برای سئو مناسب نیستند اغلب حجم زیادی دارند و کدهای آن ها برای سئو بهینه نشده‌اند. تصاویر پیش‎زمینه سنگین، کدهای فشرده نشده قالب، استفاده زیاد از فایل‌های فلش و… همه می توانند بر سرعت وب سایت تاثیر منفی بگذارند. اگر قالب وب سایت شما این گونه است بهتر است که فکری به حال آن کنید.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :