آیا سایت فروشگاهی نیاز به بلاگ دارد؟

دسته بندی ها : تکنولوژی المیرا حسن‌زاده
انواع تجارت الکترونیکی

امروزه ما در دنیای پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم، دنیایی که هر لحظه در حال تغییر بوده و اینترنت به بخشی جداناپذیر از زندگی‌مان تبدیل شده است. به همین دلیل کسب‌وکارها و تجارت‌های آنلاین در این دنیای پیشرفته از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشند و افراد در تلاش‌اند تا با راه‌اندازی سایت فروشگاهی به این خواسته جامه عمل بپوشانند. اما مسئله اینجاست که بسیاری از صاحبان سرمایه، اغلب بین دوراهی راه‌اندازی و یا عدم راه‌اندازی بلاگ فروشگاهی قرار می‌گیرند. در همین راستا باید بگوییم اگر هدف‌تان هدایت ترافیک سایت به سمت محصولات است تنها بلاگ می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. هر چند دلایل زیاد دیگری وجود دارد که به شما می‌گوید چرا در اختیار داشتن بلاگ فروشگاهی برای یک سایت اهمیت دارد. در ادامه این دلایل را خدمت شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

دلایل اهمیت بلاگ در سایت فروشگاهی

همان‌طور که گفته شد؛ دلایل زیادی وجود دارد که می‌گوید در اختیار داشتن بلاگ برای یک سایت فروشگاهی لازم است. این دلایل عبارتند از؛

* منجر به بهینه‌سازی موتور جستجو می‌شود

با اطمینان می‌توان که صاحبان سرمایه تمام تلاش ، وقت و منابع خود را بکار می‌گیرند تا ترافیک سایت را افزایش دهند و به واسطه آن در کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری خود به موفقیت برسند. اینجاست که نقش بلاگ در سایت فروشگاهی اهمیت پیدا می‌کند زیرا وبلاگ یکی از موثرترین روش‌های رایگانی‌ست که میتوان برای این کار استفاده نمود. اضافه کردن وبلاگ به سایت شما کمک می‌کند تا محتوای آن به‌طور چشمگیری افزایش یابد. معمولا گفته می‌شئد هر چقدر محتوای بیشتری داشته باشید سایت شما نمایان‌تر خواهد شد و مشتری‌های آینده‌نگر نیز به‌طور ارگانیک راهی به سایت شما پیدا خواهند کرد. در این راستا استفاده از کلمات کلیدی مرتبط می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند. همچنین با به اشتراک‌گذاشتن محتوا و پست‌های جدید وبلاگ در پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانید لینک‌های بیشتری را در وب‌سایت خود ایجاد کنید تا از این طریق سئو سایت خود را تقویت کنید.

سایت فروشگاهی

* بلاگ در سایت فروشگاهی شما را به عنوان متخصص معرفی می‌کند

بسیاری از وب‌سایت‌های تجارت‌الکترونیکی از بلاگ های خود به عنوان روشی برای برندسازی استفاده می‌کنند. درواقع پست‌های وبلاگ شما می‌توانند حاوی نکات و ترفندهایی باشند که مخاطب هدف شما در جستجوی آنها‌، در دوره‌ها و آموزش‌های زیادی حضور یافته‌اند. این درحالی‌ست که شما می‌توانید با پست‌های وبلاگی خود اطلاعاتی در رابطه با فروش و اهداف برندسازی در اختیار آنها قرار دهید. توصیه می‌شود تا حد امکان بر روی افزودن ارزش به مشتریان خود متمرکز شوید.

* مشتریان را درگیر کنید

به جای شروع یک سایت فروشگاهی که مشتریان شما فقط هنگام خرید از آنها بازدید می‌کنند، می‌توانید از وبلاگ خود به عنوان روشی برای درگیرکردن مشتریان به صورت مداوم استفاده کنید. این امر می‌تواند به روش‌های مختلفی حاصل شود. در زیر چند ایده وجود دارد تا شما را در مسیر درست حرکت دهد.

به عنوان مثال؛ اگر شما محصولات لاغری را می‌فروشید، می‌توانید داستان‌های موفقیت مشتری را به اشتراک بگذارید.

ارسال عکس و فیلم؛ درحالی که مطمئناً سایت فروشگاهی شما حاوی تصاویری از محصولاتی‌ست که شما می‌فروشید، وبلاگ شما مکان دیگری‌ست که در آن می‌توانید از تصاویر تجسمی برای درگیر کردن مشتری خود استفاده کنید. این مسئله می‌تواند یک فیلم سریع از نحوه جمع‌آوری یک محصول، روش‌های مختلف استفاده از محصول یا عکس‌ها و فیلم‌های غیر مرتبط با آن باشد. در عین حال برای مخاطب هدف شما اهمیت دارد.  

به عنوان مثال، اگر وسایل حیوانات خانگی را می‌فروشید، می‌توانید فیلم‌ها و تصاویر حیوانات خانگی خنده‌دار را به اشتراک بگذارید.

* بهترین مکان برای تبلیغ است

حتی اگر برای تبلیغات خود از بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنید یا در وب سایت فروشگاهی خود جایی دارید که تبلیغات را به اشتراک می‌گذارید، وبلاگ مکانی جدید و عالی برای شما محسوب می‌شود که می‌توانید برای به اشتراک‌گذاری اخبار و مطالب به‌روز استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آن برای معرفی محصولات جدید، پاسخ به سؤالات متداول، تبلیغات فصلی یا نکات و ویژگی‌های جدید کسب‌وکارهای خود نیز استفاده نمائید.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :