آیا پس از نصب SSL لینک تصاویر نیز باید تغییر داده شود؟

دسته بندی ها : گواهینامه ssl محمد یاری پور
sitewide چیست

لینک تصاویر پس از نصب ssl نیاز به تغییر دارد؟

لینک تصاویر پس از نصب ssl چه می شود؟ وقتی یک گواهینامه SSL نصب می کنید ، آدرس سایت شما کمی تغییر می کند و حتی یک تغییر جزئی به معنای شکست برخی لینک ها و عناصر در سایت شما است. سایت شما هنگام اجرا با URL  قبلی، تضاد را با URL جدید مشاهده می کند و همچنان برخی از مطالب مانند تصاویر از URL قبلی استفاده می کند. این به این معنا است که همه چیز به URL https شما منتقل شده است ، اما تصاویر شما هنوز هم به http اشاره می کنند.

جایگزینی تصاویر لینک

این یعنی شما باید کلیه پیوندهای تصاویر را تغییر داده و http را با https جایگزین کنید. خوشبختانه ، لازم نیست هر تصویری که آپلود کرده اید را پیگیری و ویرایش کنید. می توانید سوئیچ را به صورت دستی در بانک اطلاعاتی خود انجام دهید یا می توانید با یک افزونه مسیر آسان تر و ایمن تری را انتخاب کنید.

بازنگری لینک ها

اگر سایت خود را به آدرس تحت https جدید خود با موفقیت به روز کرده اید ، اما همه تصاویر به درستی کار نمی کنند ، در ادامه بخوانید تا ببینید چگونه می توانید تغییرات مورد نیاز را در بانک اطلاعات خود ایجاد کنید ، یا افزونه هایی را که می توانید به جای آن استفاده کنید مشاهده کنید.

لینک تصاویر

جستجوی دستی و جایگزینی تصاویر

می توانید لینک تصاویر خود را به صورت دستی در دیتابیس خود تغییر دهید ، اما یک اشتباه ساده می تواند وضعیت سایت شما در خطر قرار دهد. به هر صورت ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می توانید این تغییرات را به صورت کامل و بدون مشکل انجام دهید ، اما انتخاب نحوه کار و تصمیم گیری در مورد این کار بر عهده شماست.

توصیه می کنم به جای تغییر در دیتابیس از یک افزونه مطمئن استفاده کنید زیرا احتمال اشتباه بسیار کاهش می یابد. با این وجود ، هنگام ایجاد هرگونه تغییر در سایت خود ، باید از میزان احتیاط کافی استفاده کنید.

توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی حتما از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید تا در صورت بروز هرگونه مشکل امکان بازگردانی به آخرین اطلاعات را داشته باشید.

در ابتدا باید نگاهی به برخی از لینک تصاویر شکسته ، پایگاه داده و جداول خود بیندازید ، می توانید با جستجوی بانک اطلاعاتی این کار را انجام داده و زودتر به نتیجه برسید.

تغییرات با استفاده از phpmyadmin

وارد phpMyAdmin شوید و روی پایگاه داده سایت خود که در سمت چپ درج شده است کلیک کنید ، سپس روی برگه Query کلیک کرده و در کادر SQL در پایگاه داده به سمت پایین صفحه ، عبارت زیر را وارد کنید و سپس روی گزینه GO کلیک کنید :

UPDATE wp_posts SET `post_content` = REPLACE (`post_content`, ‘src=”http://www.your-site.com’, ‘src=”https://www. your-site.com ‘);

حتماً your-site.com را به روز کنید تا نام دامنه واقعی خود را منعکس کنید و پیشوند جدول wp_post ها را اگر از پیش فرض استفاده نمی کنید و قبلاً آنرا تغییر داده اید ، تغییر دهید. اگر از Multisite استفاده می کنید و نیاز دارید لینک تصاویر را در آنجا به روز کنید ، این درخواست را نیز بعداً اجرا کنید:

UPDATE wp_2_posts SET `post_content` = REPLACE (`post_content`, ‘src=”http://www.your-site.com’, ‘src=”https://www.your-site.com’);

پیوندهای تصویر را با افزونه ها جستجو و جایگزین کنید

استفاده از افزونه برای جستجو و جایگزینی همه لینک تصاویر در سایت شما بسیار ساده تر از انجام دستی این کار است. همچنین  با انجام دستی به احتمال بسیار زیاد اشتباه می کنید که می تواند سایت شما را خراب تر کند. با این وجود ، مهم است که همه مواردی را که تایپ می کنید ، بیش از پیش چک کنید تا احتمال اشتباه کاهش یابد.

نکته مهم : در هر حالتی بکاپ گیری فراموش نشود

افزونه های تغییر لینک به طور مرتب به روز می شوند ، بنابراین دیگر لازم نیست نگران این باشید که یک افزونه منسوخ مشکل ساز شود. در حالی که همه این افزونه ها برای استفاده در Multisite در نظر گرفته نشده اند ، اما باید در صورت فعال شدن جهت سایت های مولتی نیز کار کنند. مهم نیست که کدام گزینه را انتخاب کنید ، همه پلاگین های با کیفیت هستند که باید به خوبی برای سایت شما موثر باشند.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :