آیا کلیه وب سایت ها به بخش اخبار نیاز دارد؟

دسته بندی ها : سئو رومینا محرر صفائی
پشتیبانی سایت

اخبار می توانید به یک بخش مجزا در وب سایت شما تبدیل شود؟ به یاد داشته باشید که تهیه یک پلن ثابت از ارسال محتوای تازه، یکی از ویژگی های مهم در مدیریت وب سایت است. سعی کنید از مقالات جذاب  برای جذب بازدیدکننده استفاده کنید. اینکار باعث می شود که موتورهای جستجو گوگل در ارزیابی وب سایت ها، شما را انتخاب کند.

اکثر وب سایت ها، از وبلاگ  برای لینک سازی در سایت خود استفاده می کنند. مقالات باید در یک زمان مشخص و طبق یک برنامه دقیق ارسال شوند. این ایده، در گذر زمان امتحان خود را پس داده و اکثر وب سایت ها از این راه به عنوان مهمترین روش ارسال محتوای تازه استفاده می کنند.

حال فکر می کنید که اضافه کردن یک بخش اختصاصی خبر به وب سایتتان می تواند بازدیدنندگان بیشتری به سایتتان بدهد؟ اینکار سایت شما را بیشتر به ربات های موتور جستجو نشان می دهد؟

بخش اخبار در بایگانی

بعضی از وب سایت ها بخش کوچکی از سایت خود را به اخبار متنوع اختصاص می دهند. این یک حرکت هوشمندانه برای وب سایت های موفق است. ولی گفته ما فراتر از این بحث است. ما پیشنهاد می کنیم که در وب سایتتان بخشی را جهت تازه ترین اخبار مربوط به کسب و کارتان اختصاص دهید.

به عنوان مثال، یک وب سایت ارائه دهنده خدمات اینترنتی دارای یک بخش “اخبار حوزه IT” باشد که خوانندگان را از تغییرات در مقررات و پیشرفت های علمی جدید در کارهای آنلاین آگاه می سازد.

تفاوت خبر با وبلاگ

به خاطر داشته باشید که یک بخش خبری با یک وبلاگ متفاوت است. در حالت ایده آل یک وب سایت باید همپوشانی کمی بین وبلاگ و بخش خبری داشته باشد. طبیعتاً وبلاگ ها غیررسمی تر هستند و فقط نظرات نویسنده را نشان می دهند. همچنین از لحاظ مباحث و قالب دارای یک مسیر گسترده هستند.

از طرف دیگر یک بخش خبری باید بسیار رسمی تر باشد و هرگز نباید نظرات نویسنده را در متن خود داشته باشد. مطالب منتشر شده در بخش اخبار وب سایتتان باید موثق و کاملاً مبتنی بر واقعیت باشد. در بخش اخبار، جایی برای اظهار نظر یا نظر شخصی وجود ندارد.

هنگامی که یک بخش خبری را در وب سایت خود ایجاد می کنید، می توانید آن را به Google News ارسال کنید تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرد. یا می توانید نقشه سایت خبری خود را به عنوان نقشه بخش خبری سایت در Google Webmaster Tools ارسال کنید.

اخبار

منبع برای اخبار

برای ایجاد بخش اخبار وب سایت به منابعی نیاز دارید که موضوعات مورد نظرتان را بطور وسیع پوشش دهد. از رسانه های معتبر استفاده کنید تا اخبار سایتتان معتبر و قابل استناد باشد. استفاده از اخبار درست، بازدیدکنندگان زیادی را به سایت شما هدایت می کند. همچنین می توانید از راهکارهای زیر برای بخش اخبار سایت خود استفاده کنید:

  1. انتشار اخبار را فقط به رسانه خاصی محدود نکنید. مثلا هم اخبار تلوزیون و هم رادیو را پوشش دهید.
  2. 2.     اخبار مربوط به کسب و کار خودتان را بیشتر منتشر کنید. پیشنهاد میکنیم زیاد از اخبار متفرقه استفاده نکنید.
  3. از Google Alerts برای موضوعات و مقالاتی استفاده کنید که به صنعت شما مربوط می شوند.
  4. با اطلاعیه های مطبوعاتی در PR Newswire یا موارد مشابه و اخبار مربوط به سازمان های مربوط به صنعت خود، همیشه به روز باشید.

داستان های خبری بنویسید و منتشر کنید

قبل از هرچیز به یاد داشته باشید که مقالات، پست وبلاگ نیستند و باید در سطح حرفه ای آن ها را بنویسید و منتشر کنید. هنگام نوشتن مانند یک روزنامه نگار فکر کنید و از جانب او بنویسید. هنگام نوشتن می توانید از این نکات بهره ببرید:

  1. از منابع قابل اعتماد استفاده کنید و حتما در انتهای مطلب، منبع خبر را ذکر کنید.
  2. هیچگاه مطلب غیرقابل اثبات منتشر نکنید و در هنگام نوشتن از بازتاب اظهارات اهانت       آمیز جداً خودداری کنید.
  3. هیچگاه سرقت ادبی نکنید و مطالب را از جانب خود درج نکنید.
  4. پس از نوشتن، یکبار متن را بخوانید و خطاهای دستئر زبان را تصیح کنید.
  5. در کوتاه ترین فاصله زمانی اخبار را منتشر کنید.
  6. سعی کنید عنوان های بهینه برای اخبار خود انتخاب کنید.
  7. مطالب خود را به مطالب‌های دیگر پیوند دهید.
  8. امکان استفاده از اخبار خود را در فضای مجازی فراهم کنید.

 بخش خبر به شما امکان می دهد تا در مورد موضوعات داغ که در زمان حال قرار دارند، صحبت کنید و از این طریق وب سایت خود را در کنار پست های منظم وبلاگ، تازه و پر جنب و جوش نگه دارید. همه ما می دانیم که محتوای خوب باعث ترافیک می شود و به طور مستقیم بر رشد وب سایت تأثیر می گذارد. با افزودن یک بخش اختصاصی خبر به وب سایت خود، می توانید با تلاش کم و حداکثر بازدهی، روند درج محتوای با کیفیت و جذب ترافیک را ارتقا دهید.

منبع

رومینا محرر صفائی
رومینا محرر صفائی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :