ابزارهای مهم گوگل برای وب سایت ( بخش سوم )

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
لندینگ پیج وردپرس

ابزارهای مهم گوگل برای وب سایت

1. TEST MY SITE FROM THINK WITH GOOGLE

به منظور قرار گرفتن در جستجوی Google تلفن همراه ، وب سایت شما باید دارای سرعت بارگذاری سریع و یک وب سایت بهینه سازی شده برای موبایل باشد. از ابزار Test My Site مربوط به Think with Google که یکی از ابزارهای مهم گوگل است استفاده کنید تا امتیاز وب سایت خود را در مورد عملکرد تلفن همراه بررسی کنید.

بعد از چند دقیقه ، توصیه هایی در مورد بهبود عملکرد وب سایت در همه دستگاه ها دریافت خواهید کرد. در حقیقت هیچ کس  منتظر وب سایت های کند نمی ماند. زمان پیشنهادی Google سه ثانیه است ، به این معنی که اگر سایت شما طی 3 ثانیه کاملاً بارگیری نشود ، احتمالاً بیشتر افراد به جاهای دیگر خواهند رفت.

کافیست آدرس ایمیل خود را وارد کرده و تجزیه و تحلیل مفصلی در مورد وب سایت خود بدست آورید. محتوای گزارش ساده است ، اما گوگل بینش ارزشمندی در مورد نحوه رتبه بندی و سرعت وب سایت شما دارد. این گزارش برای بهینه سازی بیشتر وب سایت به یک مرجع مهم تبدیل می شود.

اگر به یک گزارش عمیق تر درباره نحوه ارائه و فهرست بندی در وب سایت خود نیاز دارید ، باید از ابزار PageSpeed Insight استفاده کنید.

2. GOOGLE PAGESPEED INSIGHTS

اگر برنامه نویس یا طراح وب دارید که می خواهند عوامل افزایش سرعت وب سایت شما را بررسی کنند ، به صفحه PageSpeed Insights Tool رفته و نمره خود را در سرعت و بهینه سازی وب سایت خود را مشاهده کنید.

PageSpeed Insights در ارائه بینشی در مورد چگونگی فهرست بندی این وب سایت از وب سایت شما برای نسخه های رومیزی و تلفن همراه مفید است.           

چند نکته بهینه سازی سرعت وب سایت از PageSpeed :

از تغییر مسیرهای صفحه جلوگیری کنید

JavaScript و CSS مسدود کننده رندر را در محتویات بالاتر از صفحه حذف کنید

فعال سازی فشرده سازی

حافظه پنهان ذخیره مرورگر

CSS را به حداقل برسانید

HTML را کم کنید

جاوا اسکریپت MInify

بهینه سازی تصاویر

محتوای قابل مشاهده را در اولویت قرار دهید

زمان پاسخگویی سرور را کاهش دهید

google trend

9. GOOGLE TREND

آیا می خواهید آخرین روندها و داده های گوگل را ببینید؟ شما می توانید هر چیزی را از طریق Google Trends جستجو کرده و گزارش را در یک کشور یا دسته خاص محدود کنید. این ابزار برای شناسایی آخرین روندها یا اخبار ویروس در مکان شما مفید است. در حالت ایده آل ، هنگامی که یک روند را مشخص کردید ، می توانید پست های جدید وبلاگ ، تبلیغات جدید یا ایده هایی را که بیانگر روند گفته شده است را تهیه کنید.

فراموش نکنید که همچنین می توانید با استفاده از Google Trends ترافیک “علاقه به اصطلاحات جستجو ” را مشاهده کنید. با این کار ، می توانید بهترین زمان را برای راه اندازی کمپین خاص مشخص کنید. این گزارش برای تبلیغات فصلی یا ارتقاء سالانه مفید است زیرا می توانید بهترین زمان بندی را برای کمپین های بازاریابی دیجیتال آگهی موقت خود کشف کنید.

google alerts

10. GOOGLE ALERT

اگر می خواهید از یک موضوع خاص و تمام اطلاعات مرتبط با آن را داشته باشید ، می توانید همه آنها را به صورت خودکار با Google Alert دریافت نموده و هر بار که کلمات کلیدی یا عبارات شما به روزرسانی های جدید دارند ، مطلع شوید.

نکته مفید در هنگام ایجاد Google Alert این است که از استفاده از کلمات کلیدی عمومی و مهم غافل نشوید. هرچه کلمات کلیدی دقیق تر باشند ، هشدارهای شما بیشتر مرتبط هستند. برای این کار ، شما باید در هر جا که ممکن باشد از فیلترهای جستجو مانند زبانها ، منطقه یا منابع استفاده کنید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :