از سئو تصویر چه میدانید؟

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
سئو چیست؟

همه ما میدانیم که برای پیشرفت سایت و افزایش ترافیک و رتبه‌بندی آن در گوگل باید سئو قوی داشته باشیم. برای داشتن یک سئوی قوی نه تنها در سایت بلکه در محتوا نیز باید عملکرد خوبی از خود نشان دهیم. سئو تصویر از جمله مواردی‌ست که میتواند به ما کمک کند تا به خواسته خود دست پیدا کنیم. اغلب گفته می‌شود که استفاده از برچسب‌های alt گزینه مناسبی به حساب می‌آیند. اما به واقع به واسطه پیشرفت‌هایی که در علم و تکنولوژی رخ داده و با توجه به بروزرسانی‌های اخیر گوگل تنها این مسئله را نمی‌توان راه رسیدن به خواسته‌ها دانست. از همین‌رو در نظر داریم، در ادامه این مقاله توضیحاتی خدمت شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

سئو تصویر

نکات مهمی از سئو تصویر

همان‌طور که گفته شد؛ سئو تصویر از جمله مواردی‌ست که می‌تواند به شما کمک کند تا سایتی موفق و درآمدی قابل توجه داشته باشید. در ادامه به برخی از نکات مهم در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

* تصاویر متناسب انتخاب کنید

تا حد امکان تلاش کنید تصویری متناسب با موضوع برای مقالات خود انتخاب نمائید. این مسئله تاثیر بسزایی در سئو تصویر خواهد داشت. نکته مهم دیگر به نام درنظر گرفته شده برای تصاویر ارتباط دارد. به عبارت ساده‌تر؛ نام انتخابی شما همان سرنخ‌هایی‌ست که موتور جستجوگر گوگل از موضوع تصویر دریافت می‌نماید. اغلب توصیه می‌شود تناسب را در نام انتخابی و کلمه کلیدی رعایت کنید. اما تاکنون از خود پرسیده‌اید چرا این موضوع تا این اندازه اهمیت دارد؟ هیچ‌گاه نمیتوان یک ربات را کامل دانست. این مسئله در رابطه با موتور جستجوگر نیز صدق می‌کند. از همین‌رو وقتی عکس پنیری را درنظر میگیرید اما نام کره را بر روی آن می‌گذارید به گوگل آدرسی اشتباه داده‌اید که در نتیجه منجر به آسیب‌رساندن به سایت‌تان می‌شود. درواقع شما باید به‌گونه‌ای عمل کنید تا گوگل درک درستی از تصاویر داشته باشد. تاحدامکان نام‌ تصاویر را به صورت توصیفی و ساده انتخاب نمائید.

* اطلاعات مناسبی از عکس ارائه دهید

شاید با خود فکر کنید که تصاویر بخش کوچکی از سایت و سئو را به خود اختصاص می‌دهند. اما باید بدانید شما به راحتی و با ارائه اطلاعاتی مناسب از عکس به راحتی سئو تصویر را انجام دهید. تنها کافیست که تمام تصاویر از نام فایل و متن جایگزین یا همان برچسب alt برخوردار باشند. در واقع زمانی که از هرکدام از این موارد استفاده می‌کنید به عبارتی سئو تصویر را به خوبی انجام داده‌اید. زمانی که تصویر بارگذاری شما به نمایش در نیاید، این تگ alt است که به نمایش درمی‌آید و به این ترتیب این امکان برای شما وجود دارد که از آن به عنوان نام جایگزین تصویر استفاده کنید. این مسئله اغلب زمانی رخ می‌دهد که مرورگر کاربر از تصاویر پشتیبانی نکند. درست همینجاست که تگ alt به نمایش درآمده و اطلاعاتی را در اختیار وی قرار می‌دهد.

سئو تصویر

هرچند که دلیل دیگری بر استفاده از تگ alt وجود دارد و این است که اگر تصویری به صفحه دیگری لینک داده شده باشد، در این صورت این متن جایگزین همچون انکر تکست اطلاعاتی درباره لینک مورد نظر می‌دهد. البته این روش توسط متخصصان توصیه نمی‌شود و خیلی مورد استقبال قرار نگرفته است.

* ذخیره‌سازی فایل‌ تصاویر

اغلب توصیه می‌شود برای سئو تصاویر و به منظور جلوگیری از تعدد زیاد پوشه‌ها، به جای ذخیره‌سازی آن‌ها در پوشه‌های متعدد هاست، آن‌ها را در یک پوشه ذخیره‌سازی نمائید. این راهکار به شما کمک می‌کند تا در ساده‌ترین حالت ممکن آدرس تصاویر سایت را پیدا کنید. حتی بهره‌گیری از فرمت‌های رایج و معمولی تصاویر نظیر B,P، PGN، GIF،  JPEG میتواند بسیار کمک کننده باشد تا هیچ مشکلی از جانب مرورگرها برای به نمایش درآوردن عکس‌ها وجود نداشته باشد. هرچند که متخصصان براین عقیده‌اند که یکسان‌سازی فرمت عکس و پسوند آن‌ها میتواند در سئو تصویر نقش موثری ایفا کند.

* لینک دادن تصاویر در راستای سئو تصویر

یکی دیگر از روش‌هایی که در سئو تصویر می‌توانید از آن استفاده کنید؛ لینک‌دادن تصاویر است. این روش هرچند خیلی متداول نبوده و توسط متخصصان توصیه نمی‌شود اما اگر خواهان بهره‌گیری از آن هستید حتما برچسب تگ alt را پر کنید تا گوگل با استفاده از آن اطلاعات بیشتری از صفحه لینک داده شده دریافت نماید. به عبارت ساده‌تر این کار همچون استفاده از متن مناسب در انکر تکست می‌باشد. نکات مهم استفاده از لینک این است که تا حد امکان متون درنظر گرفته شده کوتاه و تصاویر انتخابی نیز انحصاری باشد.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :