استراتژی شبکه‌های اجتماعی

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده

اگر می‌خواهید در کسب‌وکار خود موفق شوید نباید به هیچ عنوان شبکه‌های اجتماعی را نادیده بگیرید. یعنی از وقتی که بر روی ساخت و توسعه وب‌سایت خود، کار میکنید باید برنامه‌ای جدا و حساب‌شده برای رسانه‌های اجتماعی در نظر داشته باشید. اگر هنوز نسبت به این مسئله اطمینان ندارید کافیست کمی بررسی کنید، به راحتی متوجه خواهید شد که با در اختیار داشتن استراتژی شبکه‌های اجتماعی، چگونه سئو سایت شما بهبود پیدا خواهد کرد. اما سوال اساسی اینجاست که چگونه و از کجا باید کار را شروع کنیم؟ قبل از هر چیزی باید هدف خود را از حضور در شبکه‌های اجتماعی مشخص نمائید. باید مراقب باشید؛ زیرا اشتراک‌گذاری محتوا تنها هدف شما نیست ببلکه وسیله‌ای‌ست برای رسیدن به اهداف‌تان. حال باید مشخص کنید که چه چیزی را می‌خواهید به اشتراک بگذارید؟

آیا میخواهید کاربران نسبت به محصولات و خدمات اطلاعات بیشتری داشته باشند؟ آیا درنظر دارید فروش را افزایش دهید؟

اهداف استراتژی شبکه‌های اجتماعی

مطمئنا اهداف زیادی از راه‌اندازی و طراحی استراتژی شبکه‌های اجتماعی وجود دارد.

از همین‌رو شما باید با حفظ تمرکز خود، بهترین راهی که شما را به اهداف‌تان می‌رساند را مشخص نمائید.

اگر پیداکردن اهداف‌تان دشوار است، سعی کنید آن را معطوف کنید.

در این مقاله می خواهیم برخی از نکاتی که شما را در مسیر درست رسیدن به نتیجه دلخواه قرار می‌دهد آشنا کنیم.

با ما همراه باشید.

استراتژی شبکه‌های اجتماعی

چه نوع محتوایی را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید؟

پس از مشخص کردن اهداف؛ سوالی که در ذهن بسیاری از فعالان برای طرح استراتژی شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌شود این است که چه نوع محتوایی را باید ارائه دهند؟ آیا می‌خواهید پست‌های وبلاگ خود را به اشتراک بگذارید؟ یا مقالاتی که توسط دیگران نوشته شده و برای مخاطبان خود مناسب می‌دانید؟ اطلاعات محصول؟ پشت صحنه از فعالیت شرکت شما؟ اطلاعات مربوط به شما به عنوان یک شخص؟ کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید و مجبور نیستید فقط یکی را انتخاب کنید! اینجاست که در اختیار داشتن استراتژی می‌تواند موثر واقع شود. برای اینکار می‌توانید یک تکه کاغذ ( یا ابزار دیجیتالی) بردارید و شروع به نوشتن کنید. اجازه دهید ایده‌های شما به جریان افتند.

انواع محتوا را که به ذهن‌تان می‌آید و متناسب با نام تجاری و یا محصولات شماست را بنویسید.

پس از آن، زمان انتخاب است. قصد دارید روی چه مواردی تمرکز کنید؟ به خاطر داشته باشید که درگیرکردن مشتریان با مطالب جالب باعث افزایش میل آنها به برند شما می‌شود. به آنچه مخاطبان شما دوست دارند مشاهده کنند، بخوانند، و ترجیحاً حتی با دیگران به اشتراک بگذارید فکر کنید.

به طور کلی، جذاب‌کردن مطالب بهتر از پست‌هایی‌ست که عمدتاً بخاطر اینکه می‌خواهید بفروشید، انجام خواهد شد.

مشخص کردن بخش‌های محتوا برای استراتژی شبکه‌های اجتماعی

اکنون می‌دانید با حضور در رسانه‌های اجتماعی می‌خواهید چه کاری انجام دهید.

شما همچنین می‌دانید برای انجام این کار باید چه نوع محتوا را جمع‌آوری یا ایجاد کنید.

حتی اگر انجام این کار را به شخصی دیگر می‌سپارید باید مضامین برجسته مرتبط با فعالیت خود را مشاهده کنید.

درواقع شما با استراتژی شبکه‌های اجتماعی و موضوعاتی که در دسته‌بندی محتوای خود مشخص کرده‌اید می‌توانید مخاطب را به چالش کشیده و او را ترغیب به خرید محصولات یا خدمات خود کنید. حتی این امکان وجود دارد که دسته‌بندی‌های مختلف محتوایی را با یکدیگر ترکیب کنید تا هدف نهایی حاصل شود. اما برای اینکار به موارد زیر احتیاج دارید؛

  • اطلاعات محصول
  • دانش SEO
  • فرهنگ شرکت
  • تعامل با مشتریان

دسته‌های بسیار زیادی برای تولید محتوا و تعیین استراتژی شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. حتی می‌توانید به سراغ استراک‌گذاری جدیدترین اخبار و رویدادهای مرتبط با شرکت خود بروید و یا پادکست‌هایی را تولید نمائید. حتی این امکان برای شما وجود دارد که بر روی هر چهار موضوع اصلی تمرکز نمائید. سه مورد اول موضوعاتی هستند که می‌خواهیم درباره آنها پست ایجاد کنیم، چهارم کمی متفاوت است. درواقع مورد چهارم به بحث و مکالمات میان مخاطبان در رابطه با محصولات و برند شما اختصاص دارد. درواقع این بخش یکی از مهم‌ترین نقاط متمرکز بر روی برند شما به حساب می‌آید.

مردم این روزها انتظار دارند که بتوانند از طریق رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنند.

پس شما برای حضور در شبکه‌های اجتماعی به چند دسته محتوا احتیاج دارید.

هر کدام از آن‌ها حاوی یک پست بوده و هدفی را دنبال کرده و در تلاش‌اند تا حداقل یکی از نیازهای مخاطبان را برطرف نمایند.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :