استفاده از گوگل آنالیتیکس جهت مشاهده آمار بازدید سایت

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
زبان swift

گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین گزینه ها برای مشاهده تعداد بازدیدکنندگان سایت است. اگر پلاگین Google Analytics را در وب سایت خود نصب کرده اید ، یا به صورت آنلاین از صفحه گوگل آنالیتیکس استفاده می کنید، می توانید در کمتر از 2 دقیقه بدانید چه تعداد بازدید کننده در سایت شما هستند.

آنچه شما جهت دسترسی به گوگل آنالیتیکس نیاز دارید:

1. به Google Analytics بروید و در گوشه سمت راست بالای صفحه “ورود به سیستم Analytics” را کلیک کنید.

وارد اکانت گوگل آنالیتیکس شوید

2. پس از ورود به سیستم ، به برگه Home هدایت می شوید. بر روی “Real-Time” و سپس “Overview” کلیک کنید.

3. پس از طی کردن مراحل فنی و دریافت کد track id باید آن را در فایل header.php قالب سایت خود قرار دهید.

گوگل آنالیتیکس
گوگل آنالیتیکس

پس از سپری شدن حدود 24 ساعت داده های واقعی Google Analytics را برای وب سایت خود مشاهده می کنید. پیشخوان بزرگ و جامع با عنوان “Right now” دائماً به روز می شود تا تعداد بازدید کنندگان در سایت شما را در آن لحظه به صورت دقیق نشان دهد.

همراه با تعداد کاربران فعال شما ، صفحه Overview گوگل آنالیتیکس همچنین به شما صفحات مشاهده شده کاربران سایت را نمایش می دهد و همچنین موقعیت جغرافیایی آنها را می توانید مشاهده کنید.

می توانید ببینید از چه دیوایس، چه مرورگر و از کدام آی پی وارد سایت شده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رفتار کاربران فعال خود ، حتماً بخشهای اضافی Real-Time را در منوی سمت چپ بررسی کنید.

موارد استفاده و پرکاربرد واقعی در بخش Real-Time

اگر اخیراً یک مورد مقاله جدید در رسانه های اجتماعی قرار داده اید، ریپورتاژی در یک وب سایت درج کردید یا کمپین تبلیغی را راه اندازی کرده اید که مردم را از سایت یا منطقه خاصی به سایت شما هدایت می کند، Real-Time گوگل آنالیتیکس یک روش عالی برای دیدن مشاهده این افراد و رفتار ورودی ها به سایت شما است و کاملا می توانید بازخورد را مشاهده و تحلیل کنید.

حتی یک روش عالی برای بررسی اینکه آیا Google Analytics به طور صحیح در یک سایت جدید نصب شده است ، مشاهده وضعیت سایت در اطلاع رسانی بالاص صفحه گوگل آنالیتیکس است که هر گونه رویداد، تغییر یا مشکلی را به شما اطلاع می دهد.

سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل برای به دست آوردن درک بهتر از وضعیت سایت

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری کسب کرده و تحلیل بیشتری از سایت داشته باشید، می توانید از ابزارهای دیگری که گوگل آنالیتیکس در اختیار شما قرار داده است استفاده کنید.

گستردگی Google Analytics و فیتلرهای آن به قدری وسیع است که آموزش های ویدئویی طولانی در این مورد ساخته شده است که می توانید آنها را خریداری نموده و با دانش بیشتری از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.

گوگل آنالیتیکس
Google analytics

گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای جدانشدنی وب مسترها، برنامه نویسان و مدیران سایت در سال های اخیر است و عملا بدون استفاده از این ابزار نمی توانید پیشرفت سایت را مشاهده و از نقاط قوت و ضعف آن آگاه شوید.

بسیاری از کاربران وردپرس ترجیح می دهند به دلیل در دسترس بودن و آسان بودن استفاده از پلاگین گوگل آنالیتیکس استفاده کنند اما برخی هم به دلیل تاثیری که ممکن است در کاهش سرعت لود سایت و داشبورد وردپرس داشته باشد از نسخه آنلاین این ابزار استفاده کنند.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :