اسپم چیست و چه اثرات مخربی دارد؟

دسته بندی ها : امنیت محمد یاری پور
اسپم

اسپم چیست؟

اسپم همانطور که از آن نام آن مشخص است و در بحث ایمیل کاربرد زیادی دارد به معنای “ایمیل انبوه غیرمجاز” است.

غیر مجاز به این معنی است که گیرنده اجازه و تأییدیه برای ارسال پیام را نداده است. به صورت عمده به این معنی است که پیام به عنوان بخشی از مجموعه بزرگتر پیام ها ارسال می شود که همگی دارای محتوای کاملاً یکسان هستند.

اسپم

هرزنامه ایمیل نه تنها آزار دهنده  می باشد که بلکه برای کاربران خطرناک نیز است و روزانه کاربران زیادی از این طریق اطلاعات محرمانه خود را در اختیار هکرها قرار می دهند.

اسپم به استفاده از سیستم ایمیل برای ارسال ایمیل های ناخواسته به ویژه ایمیل های تبلیغاتی برای گروهی از گیرندگان اشاره دارد.

ماهیت ایمیل spam

بیشتر پیام های اسپم ایمیل از نظر ماهیت تجاری هستند. این لینک ها حاوی پیوندهایی هستند که به نظر اصیل و متقاعد کننده به نظر می رسند ، اما پیوندها به وب سایتهای فیشینگ میزبان بدافزار منجر می شوند.

استفاده از ایمیل های اسپم از دهه گذشته محبوبیت رو به رشدی داشته و مشکلی است که اکثر کاربران ایمیل با آن روبرو هستند. ارسال نامه های ناخواسته ایمیل امروزه همچنان یک مشکل است ، و اسپم ها هنوز هم به روش های مختلفی مدیریت می شوند. هرزنامه میلیاردها ایمیل ارسال شده در روز را تشکیل می دهد که 98٪ از کل ایمیل ها را شامل می شود و جالب اینکه هرزنامه هر ساله میلیاردها دلار درآمد جهت کسب و کارها ایجاد می کند

تعریف فنی spam

پیام الکترونیکی در صورتی “اسپم” است که اگر فرستنده شخصی با هویت مشخص و گیرنده شخص نامربوط و با هویت نامشخص باشد ، این پیام برای بسیاری از گیرندگان بالقوه دیگر به همان اندازه قابل اجرا است.

درک بیشتر مسئله هرزنامه

اسپم یک مساله در مورد رضایت دریافت کننده است ، نه خود محتوا. این که آیا پیام های سراسری و غیرمجاز (“UBE”) یک آگهی ، کلاهبرداری ، پورنو ، یک نامه درخواست پول یا پیشنهاد یک غذای رایگان است ارتباطی با هرزنامه ندارد و اگر پیام مورد به صورت انبوه ارسال نشده باشد مشکل ساز نیست اما در صورتی که به شکل انبوه ارسال شد ، پیام آن هرزنامه است. .

به طور خلاصه کلیه ایمیلهایی که به صورت ناخواسته و به صورت عمده ارسال می شوند اسپم هستند.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :