اشتباهات رایج سئو؛ 6 نکته کلیدی

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
اشتباهات رایج سئو

اشتباهات رایج سئو؛ 6 نکته کلیدی

اشتباهات رایج سئو که نباید انجام دهید :

1. انتخاب کلید واژه های اشتباه از اشتباهات رایج سئو

اشتباهات رایج سئو چه مواردی است و چه ارتباطی با بهینه سازی دارد؟ بهینه سازی کاملا درباره کلمات کلیدی است که می خواهید وب سایت شما بر اساس آن رتبه بندی شود. اما آیا شما در حال انتخاب موارد مناسب هستید؟

یکی از رایج ترین اشتباهات در انتخاب کلمات کلیدی ، بی توجهی به ترجیح موتورهای جستجو و کاربران برای کلمات کلیدی است. اگرچه ممکن است محصولات و خدمات خود را به طریقی مشخص تعریف کنید ، درک این نکته که مشتریان بالقوه شما برای استفاده از آنها از چه کلماتی استفاده می کنند ، مهمتر است. بعضی اوقات عباراتی که شما آنها را صحیح می دانید ممکن است معنای کاملاً متفاوت برای افراد دیگر داشته باشد ، یا ممکن است خیلی عمومی باشد.

بهتر است قبل از شروع بهینه سازی ، تحقیق پیش زمینه خود را با دقت انجام دهید. استفاده از ابزاری مانند Google AdWords KeywordPlanner، Google Trends ، SEMrush وMoz Keyword Explorer می تواند به طور چشمگیری در استفاده شما از کلمات کلیدی مناسب کمک کند.

2. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

ممکن است فکر کنید استفاده از کلمات کلیدی هدف در هر جمله از محتوای شما باعث افزایش رتبه شما می شوداشتباه تر از این استراتژی وجود ندارد. در حقیقت ، استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد به عنوان اسپم توسط موتورهای جستجو ثبت شده است ، به این معنی که در واقع به عملکرد SEO شما آسیب می رساند.

به همین دلیل کلمه کلیدی “پر کردن” یا استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی مورد نظر شما برای موفقیت در SEO ضروری نیست. چنین رویکردی باعث می شود محتوای شما غیر طبیعی و بی فایده برای مخاطبان باشد و از اشتباهات رایج. در حقیقت ، گوگل از جستجوی معنایی ویژه ای با نام Latent Semantic Indexing (LSI) استفاده می کند. این برنامه می تواند موضوع مطالب شما را بدون نیاز به پر کردن محتوای شما با تکرار کلمات کلیدی مورد نظر شما تشخیص دهد.

اشتباهات رایج سئو

3. ایجاد محتوا که مربوط به کلمات کلیدی شما نیست

یکی دیگر از مشکلات اصلی در بهینه سازی سئو ، تولید محتوایی است که در واقع در مورد کلمات کلیدی شما نیست. مشکل این است که شما می خواهید براییک کلمه کلیدی خاص محتوا تهیه کنید ، اما شما قادر به تمرکز متن بر روی موضوع مورد نظر خود نیستید. موتورهای جستجو مانند Google می خواهند با مناسب ترین مطالب برای اصطلاحات جستجوی افراد ، به کاربران خود نتایج را ارائه دهند. بنابراین ، اگر محتوای شما پاسخگوی نیازهای کاربر نباشد ، رتبه خوبی کسب نمی کند.

این اشتباه اغلب نتیجه تلاش برای قرار دادن چند موضوع مختلف در یک قطعه از مطالب واحد و ایجاد کار با کیفیت پایین فقط به خاطر کلمات کلیدییا بهینه سازی چندین کلمه کلیدی در یک مقاله است. هدف اصلی شما باید تولید محتوا باشد که با سؤالات و نیازهای مخاطبان هدف شما مطابقت داشته باشد.

4. انتشار مطالب غیر اصیل از اشتباهات رایج سئو

این اشتباه معمولی بعدی به کیفیت محتوای شما مربوط می شود. در حالی که تکرار متون یک روش معمول در گذشته بود ، امروز موتورهای جستجو این رویکرد را مجازات می کنند. کپی کردن و سرقت ادبی محتوا به عنوان یک عمل ناخواسته دیدهشده و با شدیدترین تنبیهات از سمت گوگل مواجه می شود.

اشتباهات رایج سئو

5. جستجوی عنوانها و توضیحات متا

هنگامی که یک کلمه کلیدی هدف را در مقالات خود گنجانید ، بهینه سازی محتوای شما تمام نمی شود. برچسب های عنوان و توضیحات متا عناصر اساسی سئو هستند که نباید فراموش شوند. پرش از آنها به معناییک پتانسیل بسیار زیاد از دست رفته برای محتوای شما است. این عوامل بهینه سازی کننده هنگام خزیدن وب سایت شما توسط موتورهای جستجو در نظر گرفته می شوند ، بنابراین اگر به درستی انجام شود ، می توانند عملکرد محتوای شما را بهبود بخشند.

اشتباهات رایج سئو

یکی دیگر از جزئیات فنی که بازاریابان محتوا گاهی فراموش می کنند و از اشتباهات رایج سئو می باشد شامل برچسب های تصویر است. برچسب هایalt از تصویری که در محتوای خود قرار می دهید مهم هستند ، زیرا اینها نشانه دیگری از نحوه هدف قرار دادن مقالات است. ربات های جستجو نمی توانند تصاویر را ببینند – اما می توانند برچسب هایalt را بخوانند و این اطلاعات را به روشی که صفحه های شما را فهرست می کنند ، اضافه کنند.

6. لینک های با کیفیت وجود ندارد

برای به دست آوردن بهترین نتیجه از سئو ، امروزه بازاریابان محتوا باید درک کنند که کیفیت پیوندهای خارجی موجود در محتوا از تعداد آنها مهمتر است. به همین دلیل بهتر است اطمینان حاصل کنید که به وب سایتهای معتبر و با رنک بالا پیوند دارید( نه فقط به هر سایتی ). همچنین پیوند دادن متقابل به سایتهایی که به شما پیوند داده اند بسیار مفید است ، زیرا این امر جهت بازگرداندن ترافیک در آینده است.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :