اصطلاحات سئو برای مدیران وب سایت ( بخش دوم )

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
ahrefs چیست

اصطلاحات سئو را پیش از این در یک مقاله خدمت شما لیست کردیم. ادامه این اصطلاحات و کلمات کلیدی را می توانید در این محتوا مطالعه کنید. با آشنا شدن هر چه بیشتر مدیران و مالکان وب سایت با این اصطلاحات قطعا مدیریت سایت آسان تر خواهد شد.

لیست اصطلاحات سئو

Long Tail Keyword

یک کلمه کلیدی غیر معمولی یا معمولاً جستجو شده که به طور معمول با دو یا چند کلمه در عبارت در مرتبط است. مشاغل کوچک باید هدف قرار دادن کلمات کلیدی بلند را در نظر بگیرند ، زیرا رقیب کمتری دارند و غالباً جستجوگرهای هدف و واجد شرایط سایت را می یابند. کلمات کلیدی متداول مانند “نرم افزار” رقابتی تر هستند و رتبه بندی بالا برای آنها بسیار سخت است.

اصطلاحات سئو
اصطلاحات سئو
متا دیتا

داده هایی که به موتورهای جستجو می گویند وب سایت شما در مورد چیست.

توضیحات متا – توضیحی مختصر از کمتر از 160 نویسه از محتوای یک صفحه و اینکه چرا کسی باید مایل به بازدید از وب سایت باشد. Metadata اغلب در صفحات نتایج موتور جستجو در زیر عنوان صفحه به عنوان نمونه ای از مطالب موجود در صفحه نمایش داده می شود.

متا کلمات کلیدی

پیش از این در موتورهای جستجو در دهه 90 و اوایل 2000 برای تعیین سطح صفحات وب استفاده می شد ، برچسب کلمات متا دیگر توسط هیچ موتورهای اصلی جستجو استفاده نمی شود.

mozRank

رتبه بندی لگاریتمی ارائه شده توسط SEOmoz از 0 تا 10 نسبت به تعداد و کیفیت لینک های ورودی که به یک وب سایت خاص یا صفحه در آن وب سایت اشاره می کنند. 10 بهترین صفحه مرتبط با اینترنت است و 0 هیچ پیوندی برای ورود به سیستم ندارد.

Nofollow

وقتی پیوندی از یک سایت، اعتبار SEO را به دیگری منتقل نمی کند لینک را Nofollow می گویند . هنگام پیوند به صفحات داخلی وب سایت خود ، از nofollow استفاده نکنید. هنگام پیوند به صفحات خارجی که نمی خواهید تأیید کنید ، از آن استفاده کنید.

Page Title یا عنوان صفحه

نامی که به صفحه وب خود می دهید، در بالای پنجره مرورگر شما مشاهده می شود. عناوین صفحه باید دارای کلمات کلیدی مربوط به شغل شما باشد. کلمات در ابتدای عنوان صفحه سایت شما نسبت به کلمات در پایان صفحه دارای وزن و اعتبار بیشتری هستند.

PageRank

بررسی صفحه اصلی سایت و امتیاز دهی که توسط Google انجام شده و نشان می دهد که SEO کلی شما چقدر خوب است.

پاندا

به مجموعه ای از به روزرسانی های منتشر شده توسط گوگل که در حقیقت قرار است الگوریتم دنبال کننده افرادی باشد که مقادیر زیادی از محتوای متوسط ​​را ایجاد می کنند.

اصطلاحات سئو برای مدیران
اصطلاحات سئو برای مدیران

PPC (پرداخت هزینه برای هر کلیک) – روشی برای تبلیغ که در آن تبلیغ کننده تبلیغ را در یک فضای تبلیغ کننده آنلاین مانند وب سایت های مطرح قرار می دهد و هر بار که بازدید کننده روی تبلیغ خود کلیک می کند به آن مکان می پردازد. Google AdWords نمونه کلاسیک و مطرح این روش است.

Ranking Factor

یکی از عناصر چگونگی تعیین موتور جستجو در برای رتبه بندی یک صفحه خاص ، مانند تعداد پیوندهای ورودی به یک صفحه یا محتویات برچسب عنوان در آن صفحه است.

Referrer String

بخشی از اطلاعاتی که هنگام مرور از یک صفحه به صفحه دیگر در وب، توسط مرورگر کاربر ارسال می شود. این امکان شامل اطلاعاتی است که در گذشته از کجا آمده اند و به مدیران وب کمک می کند تا نحوه جستجو شدن و یافتن وب سایت خود را درک کنند.

RSS یا RSS Feed

مخفف “syndication است.

RSS یک روش مبتنی بر اشتراک که برای اطلاع ازبروزرسانی محتوای جدید در یک منبع وب است. یک فید RSS را برای وب سایت یا وبلاگ خود تنظیم کنید تا به کاربرانتان کمک کند هنگام انتشار محتوای جدید ، در جریان قرار بگیرند.

SERP

یکی از اصطلاحات سئو که پر کاربرد نیز هست SERP می باشد. صفحه رتبه بندی موتور جستجو و همان سیگنالی که پس از اجرای یک جستجو در گوگل به سایت شما ارسال می شود. SERP معمول دارای 10 بازخورد است ، اما بسته به جستجو و موتور جستجوی مورد نظر ممکن است متفاوت باشد.

اصطلاحات سئو و وب مسترها
اصطلاحات سئو و وب مسترها
نقشه سایت

یک سند ویژه ایجاد شده توسط مدیر وب سایت که همه صفحات در یک وب سایت را در اختیار شما قرار می دهد تا  با ثبت آن در گوگل بتوانید کار موتور جستجوگر را برای فهرست بندی این وب سایت آسانتر کنید.

Spider

اسپایدر یا عنکبوت از اصطلاحات سئو و یک ربات خزنده است که اینترنت را مرور کرده و اطلاعات مربوط به وب سایت ها را جمع می کند.

ترافیک

به بازدید کنندگان سایت شما ترافیک وب سایت گفته می شود.

Traffic Rank

رتبه بندی میزان ترافیک سایت شما نسبت به سایر سایت های اینترنتی است. می توانید رتبه ترافیک خود را بر روی سایت الکسا بررسی کنید.

URL

آدرس یک صفحه در سایت شما (به عنوان مثال: www.yoursite.com/contact).

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :