اصطلاحات هاست و سرور

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
اصطلاحات هاست و سرور

اصطلاحات هاست و سرور را در محتوای قبلی نام بردیم، البته وسعت کلمات به قدری زیاد است که با یکی دو محتوا نیز امکان معرفی همه عبارات وجود ندارد.

در متن زیر ادامه اصطلاحات هاست و سرور و میزبانی وب ارائه شده است تا مدیران وب سایت و افراد علاقمند زمینه بیشتری در این مورد داشته باشند.

واژه نامه و اصطلاحات هاست و سرور

دامنه پارک شده

برای مشتریان، یک دامنه پارک شده از ویژگی های ویژه موجود در کنترل پنل است که به شما امکان می دهد دامنه جدیدی با همان محتوای دامنه اصلی سایت خود نمایش دهید. خارج از میزبانی cPanel ، دامنه پارک شده نام دامنه ای است که ثبت شده است اما در حال حاضر به یک وب سایت اشاره نمی کند. سازمانها غالباً دامنه ها را برای استفاده در آینده پارک می کنند یا برای اطمینان از عدم ثبت نام آنها در خریداران دیگر.

درگاه پرداخت

یک درگاه پرداخت خدماتی است که به کاربران اجازه می دهد تا استفاده از کارت‌های اعتباری را برای پرداخت الکترونیکی مجاز کنند. درگاه‌های پرداخت اغلب بر اساس نوع تجارت و میزان معاملات شما الزامات و انطباق خاصی را دارند.

اصطلاحات هاست و سرور
اصطلاحات هاست و سرور

PHP

PHP (مخفف Hypertext Preprocessor) یک زبان برنامه نویسی است که برای توسعه وب طراحی شده است. PHP در حقیقت محتوای پویا – قیمت ها ، نظرات یا محتوای سبد خرید – را با محتوای استاتیک – سبک ها و تصاویر صفحه در HTML ترکیب می کند تا مرورگر شما بتواند آن را نمایش دهد.

افزونه

افزونه یک جزء نرم افزاری است که به شما امکان می دهد یک ویژگی یا عملکرد خاص را به یک برنامه وب موجود مانند وردپرس اضافه کنید.

RAM

حافظه دسترسی تصادفی (RAM) بخشی است که سرور یا رایانه شما داده های کوتاه مدت مورد نیاز برای دسترسی منظم یا سریع را ذخیره می کند.

سرور

سرور یک کامپیوتر قدرتمند است که برای یک کار خاص طراحی شده است. به عنوان مثال ، سرورهای میزبانی وب برنامه ریزی شده اند تا محتوای وب را نمایش دهند. برای اطمینان از قابلیت و عملکرد ، مؤلفه های غیرضروری از بین می روند ، بنابراین بیشتر سرورها دارای کارتهای ویدیویی ، مانیتور یا حتی صفحه کلید نیستند.

هاست اشتراکی

در هاست اشتراکی وب سایت شما در یک سرور در کنار سایت های افراد دیگر ساکن است و منابع موجود سرور توسط همه سایت ها به اشتراک گذاشته می شود.

تهیه نسخه پشتیبان سایت

تهیه نسخه پشتیبان سایت یا همان بکاپ عملی برای کپی کردن و بایگانی داده ها است تا بتوانید در صورت خرابی سیستم ، حمله سایبری یا خطای انسانی سایت خود را بازیابی کنید.

SSL و TLS

یک پروتکل رمزنگاری است که به منظور برقراری ارتباط بین سیستم های رایانه ای طراحی شده است. به دلایل راحتی افراد، هر دو پروتکل اغلب به عنوان SSL خوانده می شوند.

اصطلاحات هاست و سرور
اصطلاحات هاست و سرور

گواهینامه SSL

از گواهینامه SSL برای تأیید اعتبار شخص رمزنگاری شده شخص ثالث استفاده می شود ، بنابراین شخص دیگری نمی تواند وانمود کند که صاحب فعالیت وب سایت شماست. مشتریان امن اس اس ال می توانند یک گواهی SSL را در کنترل پنل خود خریداری کنند.

Subdomain

Subdomains به شما امکان می دهد یک پیشوند به نام دامنه خود اضافه کنید (برای مثال help.domain.com) برای ایجاد یک URL آسان برای به خاطر سپردن محتوای خاص بدون نیاز به ثبت دامنه های اضافی است.

TLD

پسوندهایی مانند .com ، .org و غیره در انتهای هر آدرس اینترنتی هستند.

Uptime

مقدار زمانی که سرور بدون وقفه است و وب سایت شما قابل دسترسی است گفته می شود. این مساله می تواند به عنوان درصدی (99 درصد نسبت به سال گذشته) اندازه گیری شود.

ویروس

یک ویروس بدافزار است که با آلوده کردن برنامه ها ، سرورها یا رایانه های خانگی ، خود را تکثیر می کند. ویروس ها معمولاً از طریق ایمیل منتقل می شوند.

VPS

یک سرور مجازی (VPS) یک سرور میزبانی وب است که به بخش های مختلف تقسیم می شود و به عنوان سرور اختصاصی مجازی عمل می کنند و هر سرور و منابع آن فقط به یک کاربر اختصاص داده می شوند.

سرویس میزبانی وب

یک سرویس میزبانی وب فضای سرور را فراهم می کند تا افراد و مشاغل مختلف بتوانند وب سایت ها را از طریق اینترنت در دسترس داشته باشند.

WordPress

یک سیستم مدیریت محتوای آزاد و منبع باز مبتنی بر PHP و MySQL است. WordPress پرکاربردترین نرم افزار ساخت وب سایت است و شامل اغلب وب سایت های اینترنتی می باشد.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :