پلاگین های محبوب وردپرس ” بخش دوم “

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
پلاگین وردپرس چیست

معرفی پلاگین

در بخش اول پلاگین‌ های محبوب وردپرس گفته شد که پلاگین یا در معنای فارسی همان افزونه، نرم‌افزار کوچکی‌ست که به برنامه اصلی امکانات جانبی و مکمل را اضافه می‌کند. درواقع افزونه‌ها قابلیت گسترش یا اضافه کردن ویژگی‌های جدید به یک وب‌سایت را برای ما فراهم می‌آورند و به همین دلیل است که امروزه از محبوبیت بالایی برخوردارند. با توجه به آمار منتشر شده امروزه بیش از 55000 افزونه وردپرس وجود دارد که ما تنها از تعداد کمی از آن استفاده می‌کنیم. حال با توجه به این توضیحات در این بخش به ادامه معرفی پلاگین های محبوب وردپرس می‌پردازیم.

  • Wordfence Security

همانطور که مشاهده می‌کنید، افزونه‌های وردپرس طیف گسترده‌ای از سلایق را شامل می‌شود. حال در نظر داریم شما با یکی دیگر از افزونه‌های محبوب و البته مهم آشنا کنیم. Wordfence Security همانطور که از اسمش پیداست به امنیت سایت شما ارتباط دارد. Wordfence Security یک فایروال را در سایت شما فعال می‌کند که علاوه بر دور کردن ترافیک‌های مخرب، یک اسکنر بدافزار را فراهم می‌آورد که تلاش‌های خارجی برای ورود غیرقانونی به سیستم سایت را مسدود می‌کند. نکته بسیار جالب در رابطه با این افزونه ارسال گزارش از بروز هرگونه اتفاق عجیب در امنیت سایت است. در وهله اول اگر تمایلی به روبرو شدن با مشکلات غیرضروری ندارید و همچنین درصدد کاهش خطرات احتمالی هستید، حتما Wordfence Security را نصب کنید.

  • WooCommerce

مگر می‌شود در رابطه با محبوب ترین پلاگین های وردپرس صحبت کرد ونامی از WooCommerce نیاورد؟ WooCommerc افزونه‌ای‌ست که به شما این امکان را می‌دهد تا سایت وردپرس خود را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل کنید و محصولات را برای فروش در وب‌سایت به نمایش بگذارید. این افزونه که برای مقاصد تجاری ساخته شده است از نظر گزینه‌های سفارشی سازی بسیار انعطاف‌پذیر است. جدای از تنظیمات داخلی، تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان جامعه‌ای را در اطراف خود گرد هم آورده‌اند که این افزونه می‌تواند به آنها در فروش آنلاین کمک کند. با کمک WooCommerce میتوانید کالاهای فیزیکی و دیجیتال را به فروش برسانید، تغییرات مورد نظر را در محصولات به وجود آورید و از لینک‌های وابسته و روش‌های پرداخت گسترده استفاده نمائید.

افزونه وردپرس
  • All in One SEO Pack

SEO را میتوان یکی از مهمترین و محبو‌ب‌ترین موضوعات در سراسر وب دانست. وقتی صحبت از وردپرس می‌شود، متوجه این مسئله خواهیم شد که پس از افزونه‌ها، سئو دومین موجوع جذاب برای کاربران است. ازهمین‌رو اگر به آزمایش بیشتر یا به گزینه جایگزینی بهتر برای Yoast نیاز دارید، All in one SEO Pack برای کمک به افراد مبتدی تا پیشرفته می‌تواند بهترین گزینه باشد. اما این افزونه چگونه به شما کمک می‌کند؟ جدا از دستورالعمل های اساسی SEO برای بهینه سازی محتوا، این افزونه همچنین نقشه سایت XML ، Google Analytics و Google AMP را نیز پشتیبانی می کند. یکی از ویژگی های جالب این ابزار یکپارچه سازی سئو برای سایت‌های تجارت الکترونیکی نیز می‌باشد. چه کسانی می‌توانند از این افزونه استفاده کنند؟ باید بدانید تمامی افرادی که صاحب مشاغل، وبلاگ شخصی و یا هر نوع سیست دیگری هستند میتوانند از این افزونه در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.

  •  Google Analytics for WordPress

تا حالا شخصی را دیده‌اید که با وجود داشتن وب‌سایت از Google Analytics استفاده نکند؟ اگر درنظر دارید تا وبلاگ سرگرمی شخصی خود را به چیزی تبدیل نمائید تا از آن کسب درآمد کنید، مطمئنا بدون Google Analytics نمی‌توانید در این راه موفق شوید. بنابراین میتوان گفت که Google Analytics by MonsterInsights افزونه‌ای‌ست تا ارتباط بین سایت وردپرس شما و Google Analytics را آسان تر ‌کند. این افزونه کمک می‌کند تا شما به سادگی کد رهگیری را در سایت خود کپی، چسبانده، و به سرعت ادغام و ارائه دهید. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این افزونه، ارائه و کنترل آمار بدون ترک کردن داشبور است. زیرا شماره‌های مورد نظر از Analytics به صورت خودکار به وردپرس وارد خواهد شد.

  • WP Super Cache

WP Super Cache افزونه‌ای‌ست که مسئولیت سرعت بخشیدن به وب‌سایت را برعهده دارد. این افزونه با ایجاد پرونده‌های HTML استاتیک از وبلاگ وردپرس برای صرفه جویی در وقت استفاده می‌کند. WP Super Cache دارای سه نوع حافظه پنهان است: متخصص، ساده (برای کاربران مبتدی و متوسط) و ابتکاری. این افزونه همچنین در سرعت بخشیدن به وب‌سایت‌هایی که میزبان حجم زیادی از مطالب هستند (فایل های عکس، فیلم، انیمیشن و…) نقشی حیاتی ایفا می کند. بنابراین اگر سایت خود را از این منظر سنگین می‌دانید، نصب افزونه caching می‌تواند به شما کمک کند.

  • WordPress Importer

با پایان یافتن لیست محبوب ترین افزونه‌های وردپرس، بیایید با WordPress Importer آشنا شوید. این افزونه به منظور وارد کردن فایل به یک سایت وردپرس ساخته شده است. درواقع این افزونه امکان وارد کردن محصولات و فایل‌ها را تنها با چند کلیک در اختیار شما قرار می‌دهد. معمولا دو دسته افراد به سراغ استفاده از آن می‌روند:افرادی که بیش از یک وب سایت دارند و اغلب آنها محتوایی وارداتی و صادراتی دارند، افرادی که گهگاه (یا حتی یک بار در طول عمر خود) وارد وب‌سایت می‌شوند.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :