افزونه های فایرفاکس برای برنامه نویسان

دسته بندی ها : متفرقه محمد یاری پور
فایرفاکس

افزونه های فایرفاکس ابزار کلیدی و مهمی برای برنامه نویسان و طراحان وب است. سالها بود که اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت با موضع انحصاری بر اینترنت حکمرانی می کرد، اما امروزه بازار رقابت بین مرورگرها بسیار بالا و تنوع زیاد است.

یکی از محبوب‌ترین آنها Firefox است ، یک مرورگر منبع باز که توسط Mozilla ساخته شده است. چند سال پیش ، فایرفاکس اولین مدعی واقعی اینترنت اکسپلورر و اولین نشانگر شکستن انحصار آن بود.

به همین دلیل به راحتی می توان گفت که بسیاری از کاربران وردپرس، برنامه نویسان و مالکین وب سایت از فایرفاکس برای مرور سایت و نیازهای خود استفاده می کنند.

افزونه های فایرفاکس
افزونه های فایرفاکس

برای آسانتر کردن کار برنامه نویسان ، در این مقاله به بررسی بهترین ابزارها و افزونه های فایرفاکس برای افزایش بهره وری کاربران WordPress خواهیم پرداخت.

پایگاه کاربران Firefox به هیچ عنوان منفعل نیست. آنها مجموعه ای از افزونه های بسیار مفید را برای کاربران وردپرس تولید کرده اند. موارد موجود در این مقاله به این چهار دسته تقسیم می شود:

     توسعه

     تولید محتوا

     بازاریابی و سئو

     متفرقه

در ابتدا به چند ابزار مفید برای توسعه وردپرس خواهیم پرداخت. برنامه های افزودنی Firefox در زیر به کد نویسان و طراحان وب کمک می کند تا سریعتر و آسان تر کار خود را انجام دهند.

1. Firefox Developer Tools

فایرفاکس خود شامل تعدادی ابزار توسعه مفید بدون نیاز به نصب ادان است. می توانید آنها را در منوی زیرمجوعه Developer پیدا کنید. همچنین می توانید Ctrl + Shift + I را فشار دهید. این کار کنسول صفحه نمایش پایین صفحه را باز می کند.

در این بخش تعدادی ابزار برای اشکال زدایی ، ویرایش و تحلیل وب سایت خود پیدا می کنید. شما می توانید:

    HTML و CSS را بازرسی و اصلاح کنید

    PHP و JS را اجرا و اشکال زدایی کنید

    برگه ها را ویرایش کنید

    نظارت بر عملکرد سایت داشته باشید

    کوکی ها را بازرسی کنید

    در صفحه مشاهده شده رنگ ها را انتخاب کنید

البته این تازه ابتدای کار است. ابزارهای توسعه دهنده می توانند کارهای بیشتری انجام دهند.

افزونه های فایرفاکس
افزونه های فایرفاکس

2. از پرکاربردترین افزونه های فایرفاکس : Firebug

Firebug بسیار شبیه ابزارهای توسعه دهنده Firefox است و این امکان را به شما می دهد تا HTML ، CSS و JS را در هر صفحه وب ویرایش ، نظارت و اشکال زدایی کنید.

تفاوت بین Firebug و مجموعه ابزار Firefox بسیار زیاد بود اما امروزه آنها تقریباً قابل جایگزین شدن هستند.

3. Web Developer

این ادان ابزارهای مختلفی را برای توسعه دهندگان وب به مرورگر اضافه می کند. می توانید کد منبع را مشاهده کنید ، ترتیب عناصر div در داخل صفحه و همچنین کلاسها و id های CSS را مشاهده کنید.

علاوه بر این ، شما همچنین می توانید تمام  تم ها را غیر فعال و کوکی ها و موارد دیگر را تغییر دهید.

4. HTML Validator

این ابزار اعتبار سنجی HTML به W3C API وصل شده است. پس از فعال سازی ، تعداد موضوعات HTML را در صفحه شما در نوار مرورگر نمایش می دهد.

در صورت وجود مشکل ، می توانید کد منبع برجسته را مشاهده کنید تا آنها را اصلاح نمایید.

5. User Agent Switcher

اول از همه ، این پسوند توسط همان برنامه نویسی نوشته شده است که بسیاری از ابزارهای توسعه دهنده وب را گسترش داده است ، بنابراین می دانید که کیفیت فوق العاده ای در ادان خود را دارید.

این ادان کاری که انجام می دهد این است که به شما امکان می دهد ویژگی های مرورگر خود را تغییر دهید. این بدان معناست که می توانید سایت خود را به عنوان کاربر آیفون یا اینترنت اکسپلورر یا حتی روشی که یک کرالر جستجو می بیند مشاهده کنید.

افزونه های فایرفاکس
افزونه های فایرفاکس

6. FireFTP از محبوب ترین افزونه های فایرفاکس

بیشتر ما برای دسترسی به سرورهای خود از نرم افزارهای رایج FTP مانند FileZilla که یک سرویس دهنده اختصاصی FTP است استفاده می کنیم. با این حال ، بهتر نیست اگر بتوانید مستقیماً از مرورگر به سرور خود بروید؟

FireFTP با ارائه یک رابط FTP در داخل Firefox دقیقاً این کار را ممکن می کند. سایر ویژگی ها شامل مقایسه دایرکتوری ها ، اتصال امن از طریق ssl و ویرایش از راه دور است.

7. Javascript Deobfuscator

این ادان فایرفاکس برای توسعه دهندگان JS ضروری است. این ادان این امکان را به شما می دهد تا جاواسکریپت را که در هر مکانی از سایت اجرا شده است ، نمایش داده و بتوانید اصلاح کنید.

8. Empty Cache Button از افزونه های فایرفاکس

آیا بعد از ایجاد برخی تغییرات در سایت خود ، به کش شدن سایت در مرور شک کردید و به جایی دیگر برای مشاهده سایت نیاز دارید ؟

خوب ، در اینجا گزینه ای برای پاک کردن حافظه نهان مرورگر خود با لمس فقط یک دکمه وجود دارد. حافظه ، دیسک ، داده های آفلاین و موارد دلخواه را در یک ثانیه پاک می کند.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :