امنیت سایبری به چه نوع حملاتی گفته می شود؟

دسته بندی ها : امنیت محمد یاری پور
افزونه wordfence

امنیت سایبری عملی برای دفاع از رایانه ها ، سرورها ، دستگاه های تلفن همراه ، سیستم های الکترونیکی ، شبکه ها و داده ها از حملات مخرب است. همچنین به عنوان امنیت فناوری اطلاعات یا امنیت اطلاعات الکترونیکی شناخته می شود. این اصطلاح در متن های مختلف ، از تجارت گرفته تا محاسبات موبایل کاربرد دارد و می تواند به چند دسته مشترک تقسیم شود.

امنیت شبکه عملی برای تأمین امنیت شبکه رایانه ای از متجاوزین ، چه مهاجمان هدفمند یا بدافزار فرصت طلب است.

امنیت سایبری – برنامه

امنیت برنامه بر نگه داشتن نرم افزار و دستگاه ها از تهدیدات متمرکز است. یک برنامه به خطر افتاده می تواند به داده هایی که برای محافظت طراحی شده اند ، دسترسی داشته باشد. امنیت موفقیت آمیز در مرحله طراحی ، قبل از استقرار یک برنامه یا دستگاه ، آغاز می شود.

امنیت سایبری

امنیت سایبری – اطلاعات

امنیت اطلاعات از یکپارچگی و حریم خصوصی داده ها ، هم در ذخیره سازی و هم در هنگام  ، محافظت می کند.

امنیت عملیاتی شامل فرایندها و تصمیمات مربوط به رسیدگی و حمایت از دارایی‌های داده است. مجوزهای کاربران هنگام دسترسی به یک شبکه و روشهایی که تعیین می کند چگونه و از کجا می توان داده ها را ذخیره کرد یا به اشتراک گذاشته می شود ، تحت این چتر قرار می گیرند.

بازیابی فاجعه و تداوم مشاغل ، چگونگی واکنش سازمان را به یک حادثه امنیت سایبری یا هر رویداد دیگری که باعث از بین رفتن عملیات یا داده ها شود ، تعریف می کنند.

مقیاس تهدید سایبری

تهدید سایبری جهانی با سرعت زیادی در حال تکامل است و هر سال تعداد فزاینده ای از نقض داده ها در حال رشد است. گزارشی از سوی RiskBased Security نشان داد که 7.9 میلیارد رکورد، آمار تکان دهنده ای که تنها در 9 ماه اول سال 2019 در معرض نقض اطلاعات قرار گرفته است. این رقم بیش از دو برابر (112٪) تعداد رکوردهای مدت مشابه در سال 2018 است.

امنیت سایبری

خدمات پزشکی ، خرده فروشان و نهادهای عمومی بیشترین تخلفات را تجربه کرده اند که جنایتکاران مخرب مسئول بیشترین حوادث هستند. برخی از این بخش ها به دلیل جمع آوری داده های مالی و پزشکی بیشتر مورد توجه مجرمان سایبری قرار می گیرند ، اما کلیه مشاغلی که از شبکه استفاده می کنند می توانند جهت داده های مشتری ، جاسوسی شرکتی یا حملات مشتری هدف گذاری شوند.

مقیاس تهدیدها

با در نظر گرفتن مقیاس تهدید سایبری که همچنان رو به افزایش است ، شرکت بین المللی دیتا پیش بینی می کند که هزینه های جهانی برای راه حل های امنیت سایبری تا سال 2022 به 133.7 میلیارد دلار برسد. دولت های سراسر جهان با دریافت راهنمایی برای کمک به افزایش تهدید سایبری پیگیری کرده و سازمانها رویه‌های موثر امنیت سایبری را پیاده سازی می کنند.

در ایالات متحده ، موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) یک چارچوب امنیت سایبری ایجاد کرده است. این چارچوب برای مقابله با گسترش کدهای مخرب و کمکهای لازم در تشخیص زودهنگام است و توصیه می کند نظارت مستمر بر کلیه منابع الکترونیکی انجام شود.

امنیت سایبری

اهمیت نظارت بر سیستم در مقاله “10 قدم برای امنیت سایبری” ، راهنمایی های مرکز ملی امنیت سایبری دولت آمریكا را شرح می دهد. در استرالیا ، مرکز امنیت سایبری استرالیا (ACSC) به طور مرتب راهنمایی هایی را در مورد چگونگی مقابله سازمان ها با آخرین تهدیدات امنیت سایبری منتشر می کند.

انواع تهدید سایبری

تهدیدات ناشی از امنیت سایبری شامل سه مورد است:

1. جرایم سایبری شامل تیم‌ها یا گروه‌های خاصی می شود که برای منافع مالی، سیستم ها را هدف قرار داده و یا باعث ایجاد اختلال می شوند.

2. حمله سایبری اغلب شامل جمع آوری اطلاعات با انگیزه سیاسی است.

3. سایبرتروریسم برای تضعیف سیستم های الکترونیکی و برای ایجاد وحشت یا ترس در نظر گرفته شده است.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :