امنیت وب سایت چیست؟

دسته بندی ها : امنیت محمد یاری پور

امنیت وب سایت چیست؟

امنیت وب سایت ضروری است؟ وب سایت خود را راه اندازی کرده اید و تمام تلاش خود را برای اطمینان از موفقیت آن انجام داده اید ، اما ممکن است یک جزء مهم را نادیده بگیرید: امنیت وب سایت. حملات سایبری باعث پاکسازی  بسیار پر هزینه و آسیب به شهرت شما می شود و بازدید کنندگان را از بازگشت به سایتتان باز می دارد. خوشبختانه با امنیت موثر می توانید از بروز همه این موارد جلوگیری کنید. ما در مورد اصول اولیه امنیت وب سایت توضیحاتی ارائه خواهیم کرد اینکه و چه راه حل هایی به شما کمک می کند تا وب سایت شما توسط حملات سایبری تخریب نشود.

امنیت وب سایت

امنیت وب سایت چیست؟

امنیت وب سایت هرگونه اقدامی است که برای اطمینان از اینکه داده های وب سایت در معرض جرایم سایبری و سوء استفاده از وب سایت ها به هر طریقی قرار نمی گیرد.

امنیت از وب سایت شما محافظت می کند در برابر :

حملات DDoS

این حملات می توانند سایت شما را کاملاً کند یا تخریب کرده و آن را برای بازدید کنندگان غیرقابل دسترس کنند.

بد افزار

به صورت کوتاه “نرم افزارهای مخرب” یا بدافزار تهدیدی بسیار متداول است که برای سرقت داده های حساس مشتری ، توزیع اسپم ، دسترسی مجرمان سایبری به سایت شما و موارد دیگر استفاده می شود.

سایت شما ممکن از در لیست سیاه سایت گوگل قرار گرفته و از نتایج موتورهای جستجو حذف شود و یا شامل هشداری شود که بازدید کننده ها با آن مواجه شوند.

امنیت وب سایت

آسیب پذیری

مجرمان سایبری می توانند با سوءاستفاده از بخش های ضعیف در یک سایت ، مانند یک افزونه منسوخ شده ، به یک سایت و داده های ذخیره شده در آن دسترسی پیدا کنند.

این حمله محتوای وب سایت شما را جایگزین محتوای مخرب سایبری می کند.

امنیت وب سایت از بازدید کنندگان شما نیز محافظت می کند:

داده های سرقت شده، از آدرس های ایمیل تا اطلاعات مربوط به پرداخت ، مجرمان سایبری معمولاً به دنبال اطلاعات بازدید کننده یا مشخصات ذخیره شده مشتری در یک سایت هستند.

طرح های فیشینگ فیشینگ فقط از طریق ایمیل اتفاق نمی افتد – برخی از حملات به صورت صفحات وب ظاهر می شوند که کاملا قانونی به نظر می رسند اما برای فریب کاربر در ارائه اطلاعات حساس طراحی شده اند.

برخی از حملات سایبری می توانند کنترل سایت کاربر را به عهده بگیرند و آنها را وادار به انجام اقدامات ناخواسته در یک سایت کنند.

امنیت وب سایت

تغییر مسیرهای مخرب

برخی از حملات می توانند بازدیدکنندگان را از سایتی که قصد بازدید آن را دارند به یک وب سایت مخرب هدایت کنند.

هرزنامه ، SEO پیوندها ، صفحات و نظرات غیرمعمول را می توان در سایت قرار داد تا بازدید کنندگان شما را سردرگم کرده و به وب سایت های مخرب هدایت کند.

چرا به امنیت وب سایت احتیاج داریم؟

چهار دلیل اصلی وجود دارد که چرا هر وب سایت نیاز به تامین امنیت دارد.

ارائه دهندگان سرویس های میزبانی از سروری که وب سایت شما در آن فعال است محافظت می کنند ، نه خود وب سایت. می توانید به رابطه وب سایت و هاست مانند یک ساختمان آپارتمان فکر کنید: مدیریت، امنیت کل ساختمان را تأمین می کند ، اما وظیفه هر سرنشین این است که درب خود را قفل کند.

هزینه برای امنیت بسیار ارزان تر از هزینه پس از حملات سایبری است. حملات سایبری می تواند برای کسب و کارهای کوچک 427 دلار در هر دقیقه از خرابی هزینه ایجاد کند.

شما با هزینه برای امنیت از شهرت خود محافظت کرده و بازدید کنندگان و یا مشتریان را حفظ خواهید کرد. مطالعات نشان می دهد که 65 درصد مشتریانی که اطلاعات خود را توسط یک وب سایت به سرقت رفته دیدند ، به آن سایت برنخواهند گشت – این تعداد ویران کننده ، بازدید کننده ای است که از دست می دهید ، به خصوص برای یک تجارت کوچک یا وب سایت.

برای تأمین امنیت وب سایت من چه چیزی لازم است؟

امنیت وب سایت

گواهینامه SSL

گواهینامه های SSL از داده های جمع آوری شده توسط وب سایت شما مانند ایمیل و شماره کارت های اعتباری محافظت می کنند ، زیرا از سایت شما به سرور منتقل می شوند. این یک اقدام اساسی برای امنیت وب سایت است ، اما همچنین این نکته بسیار مهم است که مرورگرهای محبوب و موتورهای جستجو اکنون سایتهای بدون SSL را به عنوان “ناامن” برچسب گذاری می کنند ، که می تواند بازدیدکنندگان را نسبت به سایت شما مشکوک کنند. بسته به سایت شما ، ممکن است بتوانید مجوز SSL را به صورت رایگان دریافت کنید ، اما حتماً گواهی SSL را انتخاب کنید که برای سایت شما بهترین باشد.

به یاد داشته باشید که SSL فقط از داده ها در هنگام ترانزیت محافظت می کند ، بنابراین باید برای یک وب سایت کاملاً ایمن قدم های بعدی بردارید.

امن اس اس ال به عنوان نماینده رسمی شرکت های سکتیگو و سرتوم در ایران گواهینامه ssl را با قیمت بسیار پایین و اقتصادی به کاربران ارائه می دهد.

جهت مشاهده پلن ها می توانید به لینک زیر مراجعه کنید :

پلن های گواهینامه ssl

امنیت وب سایت با فایروال برنامه وب (WAF)

WAF حملات خودکار را که معمولاً وب سایت های کوچک یا کمتر شناخته شده را هدف قرار می دهند ، متوقف می کند. این حملات توسط ربات های مخرب انجام می شود که بطور خودکار به دنبال آسیب پذیری هایی هستند که می توانند از آنها سوءاستفاده کنند یا باعث حمله DDoS شوند که وب سایت شما را کند یا تخریب می کند.

اسکن ویروس جهت امنیت وب سایت

زمانی که یک سایت یک حمله را تجربه می کند ، جهت رفع مشکل زمان لازم است. یک اسکنر وب سایت به دنبال بدافزارها ، آسیب پذیری ها و سایر موارد امنیتی است تا بتوانید آنها را به طور کامل اصلاح و پاکسازی کنید. اسکنرهای معتبر و مشهور نه تنها بدافزارهای شناخته شده را حذف می کنند ، بلکه به صورت روزانه به دنبال کشف تهدید هستند و به شما اطلاع می دهند که در صورت یافتن هر موردی، اطلاع رسانی کرده و میزان خسارت وارده به سایت شما را کاهش می دهد.

بروز رسانی نرم افزار

وب سایت های میزبانی شده بر روی سیستم مدیریت محتوا (CMS) به دلیل آسیب پذیری ها و مسائل امنیتی که اغلب در افزونه ها و برنامه های شخص ثالث یافت می شوند ، در معرض خطر بیشتری هستند. با به روزرسانی به موقع افزونه ها و نرم افزارهای اصلی ، می توان از این موارد جلوگیری کرد ، زیرا این به روزرسانی ها اغلب دارای تکه های امنیتی هستند.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :