امکانات جدید کنسول گوگل

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
کنسول گوگل

پس از ماه‌ها تلاش و گمانه‌زنی، سرانجام گوگل توانست کنسول جستجوی بهبود یافته و بازپرداخت شده را دریافت کرده و به وسیله آن وضعیت جدیدی را به نمایش درآورد. پس از این بروزرسانی چندین ابزار جدید و برخی از ابزارهای قدیمی به رابطه کاربری جدید منتقل شده‌اند. از همین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که گوگل با دقت نظرات، پشنهادات و انتقادات را مورد بررسی قرار داده است تا مشخص کند که کنسول جستجوی جدید برای عملکردی متناسب به چه چیزهایی نیاز دارد. کنسول جستجوی جدید با ابزارهای دستی (انتقال از کنسول گوگل جستجوی قدیمی) و جستجوگر جدید URL به عنوان بخشی از نوار ابزار جدید به اجرا درآمده است. اگر در بازاریابی دیجیتال، تبلیغات آنلاین، بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) و یا به عنوان یک مدیر وب سایت در حال فعالیت هستید، بروزرسانی زیر می‌تواند مورد توجه شما قرار گیرد:

کنسول جستجوی گوگل جدید- پس‌زمینه

  • گوگل ابزار جدید کنسول جستجو را در ژانویه سال 2018 به عنوان نسخه بتا برای وب مسترها راه اندازی کرد.
  • ماه‌هاست که کنسول جستجوی جدید بر اساس بازخورد کاربران، ابزارها و ویژگی‌های جدید به روز می‌شود.
  • از تاریخ 4 سپتامبر 2018، کنسول جستجوی جدید به وضعیت فعال منتقل شده است.
  • کنسول جستجوی جدید اکنون از ابزارهای خاصی بهره‌مند است هرچند که با توجه به اعلام گوگل تعداد بیشتری از ابزارها موجود می‌باشد.
  • هم اکنون نسخه قدیمی و جدید به طور همزمان در حال فعالیت می‌باشد.

ویژگی جدید- حالت زنده بازرسی URL

در حالی که اکثر به روزرسانی‌های کنسول گوگل جستجوی جدید عمدتاً روی انتقال ابزارهای موجود به رابط کاربری جدید متمرکز شده‌اند، گوگل ابزاری جدید  و البته جالب را برای پلتفرم‌ها توسعه داده و مستقر کرده است. ابزار جدید بازرسی URL به طور رسمی در تاریخ 25 ژوئن سال جاری راه‌اندازی شد. این ابزار اطلاعات مورد نیاز خود در رابطه با جستجو، فهرست و وضعیت سرویس صفحات وب را به طور کامل از فهرست Google مستقیما دریافت می‌کند. درواقع شما به سادگی با وارد کردن URL ای که در اختیار دارید، آخرین تاریخ و وضعیت جستجو صفحه و هرگونه خطای URL که با آن روبرو شده‌اید را مشاهده می‌کنید. همان ابزار، اطلاعاتی را در مورد چرایی فهرست نشدن URL خاص و دسترسی سریع به گزارش، به شما امکان می دهد.

 با این حال، با آخرین بروزرسانی در تاریخ 4 سپتامبر، هنگامی که کنسول گوگل جستجوی جدید از حالت بتا به وضعیت زنده انتقال پیدا کرد، گوگل ویژگی‌هایی را برای عملکرد بهتر ابزار بازرسی URL به آن افزود. تا کنون، این ابزار به کاربران این امکان را داده است تا براساس آخرین وضعیت جستجو شده صفحه، وضعیت و مشکلات URL‌های فردی را بررسی نمایند. همچنین به روزرسانی اخیر قابلیت تست وضعیت زنده را در اختیار این ابزار قرار داده است که در آن کاربران می توانند URL های فردی را برای خطاها و اشکال‌زدایی در نسخه زنده صفحه آزمایش کنند.

انتقال ابزارهای قدیمی به کنسول گوگل جستجوی جدید

از زمان اعلام رابط کاربری جدید، گوگل در حال انتشار به روزرسانی‌های کنسول گوگل جستجو به صورت اقساطی است. به روزرسانی‌ها بر اساس بازخورد کاربر و آنچه گوگل “موارد استفاده مشترک” خوانده است، انجام شده است. از زمانی که نسخه بتا در ابتدای سال 2018 منتشر شد، گوگل برخی از ابزارها و عملکردهای موجود را به کنسول جستجوی جدید انتقال داده است. در آخرین به روزرسانی، ابزارهای دستی که به رابط کاربری جدید منتقل شده اند، اکنون مستقیماً از قسمت نمای کلی قابل دسترسی هستند. پیش از این، Google  بر انتقال سایر ویژگی‌های موجود مانند گزارش قابلیت استفاده تلفن همراه و گزارش پیوندها (که اکنون پیوندهای سایت شما و گزارشهای لینک داخلی از بستر قدیمی را ادغام می کند) متمرکز شده است.

علاوه بر این، گوگل بر بروزرسانی و بهبود سایت و کارکردهای مدیریت کاربر در کنسول جستجو متمرکز شده است. یکی از مهمترین تغییرات روی سیستم عامل، دسترسی به داده‌ها در تجزیه و تحلیل جستجوست. انتظار می رود این امر در تصمیم گیری‌های آگاهانه برای وب مسترها و بازاریابان دیجیتال کاملاً سودمند باشد.

کنسول جستجو بعدی چیست

مطابق آنچه گوگل اعلام کرده است، کنسول گوگل جستجوی جدید به طور مداوم به‌روز می شود. ویژگی‌ها و ابزارهای کنسول جستجوی قدیمی‌تر به محض دسترسی نسخه معادل به نسخه جدید منتقل می‌شوند. با معرفی ابزار تست Live URL ، Google همچنین علائمی در مورد ایجاد ویژگی‌های جدید نشان داده است که می تواند برای مدیران وب و صاحبان سایت کاملاً سودمند باشد.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :