انواع توزیع های لینوکس

دسته بندی ها : متفرقه محمد یاری پور
فرق لینوکس و ویندوز

توزیع های لینوکس یا مشتق GNU / Linux هستند (سیستم عامل متشکل از لینوکس کرنل که توسط Torvalds و مخزن نرم افزار GNU ساخته شده است) یا از توزیعات دیگر linux مشتق شده اند.

توزیع دسکتاپ همراه با رابط کاربری گرافیکی است که بصورت پیش فرض و با هدف کاربران انفرادی فعال شده است و بیشتر کارها با استفاده از GUI قابل انجام است. این توزیع برای کاربران جدید و اجرای برنامه های گرافیکی مبتنی بر لینوکس خوب است.

توزیع سرور برای کاربران پیشرفته تری است که با خط فرمان لینوکس آشنا هستند زیرا رابط گرافیکی به طور پیش فرض در بیشتر توزیع های سرور فعال نمی شود. توزیع سرور با وب سرورهایی مانند بسته های apache و شبکه مانند DNS همراه است و برای اجرای سرویس های داخلی مفید است که به عنوان سرور وب یا سرور DNS کار می کنند.

لینوکس

در اینجا لیست 10 توزیع برتر linux را درج کردیم.

1. لینوکس Mint

Linux Mint یک توزیع مستقر در اوبونتو است. این توزیع امکان استفاده از لینوکس، خارج از محدودیت ها را فراهم می کند و شامل مرورگر ، جاوا و بسیاری از مؤلفه های دیگر می باشد. همچنین دارای دسک تاپ و منو های سفارشی است و با مخازن نرم افزار اوبونتو سازگار است.

2. دبیان

Debian که به طور رسمی با عنوان Debian GNU / Linux شناخته می شود ، سیستم عامل رایگان است که از هسته لینوکس استفاده می کند. این برنامه توسط برنامه نویسان سراسر جهان پشتیبانی می شود که بیش از 50،000 پکیج تحت پروژه دبیان ایجاد کرده است.

3. اوبونتو

“اوبونتو” به معنای ” humanity to others” به زبان آفریقایی است. اوبونتو سیستم عامل لینوکس رایگان برای دسک تاپ است. پشتیبانی حرفه ای و عمومی از این سیستم عامل همیشه در دسترس است.

4. لینوکس openSUSE

S.u.S.E. یک مخفف آلمانی برای “Software und System-Entwicklung” (توسعه نرم افزار و سیستم) است

OpenSUSE مبتنی بر لینوکس است و این توزیع شامل جامعه ای است که توسط شرکت های SUSE و دیگران پشتیبانی می شود.

5. Manjaro

Manjaro یک توزیع کاربر پسند لینوکس مبتنی بر Arch Linux (توزیع iN86 / x86-64 با هدف کلی GNU / Linux) است. این توزیع تمرکز بر دسترسی راحت کاربران دارد و در نسخه های 32 و 64 بیتی موجود است که برای افراد تازه وارد و همچنین کاربران با تجربه مناسب است.

لینوکس

6. لینوکس فدورا

Fedora یک توزیع لینوکس مبتنی بر GNU / Linux است که توسط پروژه فدورا با حمایت جامعه لینوکس ساخته شده و متعلق به Red Hat است.

7. elementary

لینوکس ابتدایی مبتنی بر توزیع دسک تاپ اوبونتو با برخی از برنامه های سفارشی از جمله موسیقی ، عکس ، فیلم و تقویم به همراه مرورگر وب Epiphany است.

8. زورین

سیستم عامل لینوکس Zorin  یک توزیع Linux مبتنی بر اوبونتو و یک جایگزین برای ویندوز است. این توزیع مانند ویندوز رابط کاربری کاملا گرافیکی و قوی دارد که امکان اجرای بسیاری از برنامه ها مشابه ویندوز را داشته و شامل نرم افزاری است که به کاربر امکان می دهد برنامه های ویندوز را اجرا کند. این توزیع ایده آل برای مبتدیان در شروع کار با سیستم عامل Linux است.

9. CentOS

Centos پس از ارائه سیستم عامل Community ENTerprise Operating System نامگذاری شده است.

CentOS سیستم عامل کلاس جهانی و Open Source است که توسط Red Hat ساخته شده است.

10. Arch

Arch Linux مبتنی بر GNU / لینوکس است که در توزیع بهینه سازی  i686- و x86_64 Linux موجود است و امکان ساخت و راه اندازی سفارشی بسته های جدید را فراهم می کند و آنها را توسط Arch Linux Repository به اشتراک می گذارد.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :