انواع سئو را بشناسید

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
قواعد سئو

بهینه سازی موتور جستجوگر گوگل یا همان SEO یک فرآیند پیچیده‌است که انواع مختلفی را به خود اختصاص داده. اما در عین حال همگی آنها هدفی واحد و یکسان دارند؛ اینکه سایت را به‌گونه‌ای بهینه‌سازی نمایند که بازدید بیشتری را به سمت خود بکشاند. با توجه به این مسئله در این مقاله در نظر داریم شما را با انواع سئو و البته تکنیک‌های آنان آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

انواع سئو

سئو چیست؟

قبل از اینکه انواع سئو را بشناسید؛ میخواهیم توضیح مختصری از SEO خدمت شما ارائه دهیم تا با فرآیند آن آشنا شوید. از همین رو باید بدانید SEO وظیفه تسهیل کار موتور جستجوگر گوگل را برای رتبه دادن به سایت شما و انتقال آن به صفحه اول گوگل برعهده دارد. هدف آن نیز افزایش ارگانیک ترافیک با در نظر گرفتن موقعیت سایت است. این تعریف مطمئنا به شما کمک خواهد کرد که به درستی از سئو و اهداف آن دست پیدا کنید. هر چند که در سال های اولیه کار با سئو بسیار ساده به نظر می‌آمد، اما باید بدانید امروزه و با پیشرفت علم و تکنولوژی، پیچیدگی‌هایی به آن اضافه شده که فرآیند آن سخت و زمانبر می کند. به‌گونه‌ای که ممکن است شما در حین بهینه‌سازی وب‌سایت مجبور به در نظر گرفتن صدها قانون شوید تا بتوانید کاربران خود را راضی نگه دارید.

انواع سئو کدام‌اند؟

  • سئو فنی
  • سئو درون صفحه
  • سئو محتوا
  • سئو خارج از صفحه
  • سئو محلی
  • سئو موبایل
  • سئو تجارت الکتروکی

البته باید بدانیداز جمله مهمترین انواع سئو عبارتند از: سئو فنی، سئو صفحه و البته سئو خارج از صفحه که به معرفی آنان میپردازیم.

انواع سئو

سئو فنی

همانطور که از اسمش پیداست؛ سئو فنی بر پارامترهای فنی دلالت دارد و بر ظاهر وب‌سایت شما در موتورهای جستجو تاثیرگذار خواهد بود. هدف اصلی آن اطمینان بخشیدن از فعالیت موتورهای جستجوگر گوگل بدون هیچ مشکلی در سایت و بررسی آنان است. برای اینکه بتوانید نتیجه بهتری از عملکرد آن دریافت کنید باید وب‌سایتتان را به کنسول گوگل اضافه کرده و دامنه‌ای برای خودتان مشخص کنید. همچنین یک نقشه سایت XML ایجاد کنید و به کلیه موتورهای جستجو اصلی ارسال نمائید، ساختار سایت و URL را بهینه کنید و در حین طراحی وب‌سایت به SEO آن اهمیت دهید.

سئو درون صفحه

یکی دیگر از انواع سئو، درون صفحه نام دارد. این سئو دقیقا به صفحه اصلی سایت و چگونگی ایجاد ارتباط میان موتور جستجوگر گوگل و کاربران آن ارتباط دارد. دقت داشته باشید که یکی از موارد بررسی موتورهای جستجوگر گوگل برای رتبه‌دهی، سطح صفحه است. به همین دلیل است که برای بهینه‌سازی باید توجه ویژه‌ای به هر صفحه در وب‌سایت شود. مهمترین دستورالعمل‌ها برای دریافت بهتر نتیجه در این نوع از سئو این است که برچسب H1، تصاویر، اندازه متن و… را بهینه کنید. همچنین قالب سایت باید بسیار متناسب و زیبا باشد. هرچند که گوگل نمیتواند همانند انسان درک درستی از نحوه زیباسازی سایت داشته باشد اما این مسئله در رتبه‌بندی وب‌سایت شما تاثیرگذار است.

سئو خارج از صفحه

این نوع از سئو، به تبلیغات ارتباط دارد. درواقع برخلاف سایر انواع سئو که به زیرساخت‌ها و محتوا متمرکز بود. این نوع از سئو کمک می کند تا با استفاده از تکنیک‌هایی کاربردی، به تبلیغ سایت خود در اینترنت بپردازید. دقت داشته باشید آن دسته از سایت‌هایی که توانسته‌اند محبوبیت لازم را بدست آورند از رتبه بالاتری در گوگل بهره‌مندند. برای دریافت نتیجه و عملکرد بهتر از سئو خارج از صفحه باید لینک‌سازی شما کاملا اصولی باشد و بک لینک‌هایی که دریافت میکنید منجر به افزایش اعتماد کاربران شود. درواقع گوگل به وب‌سایت هایی که ترافیک بیشتری دارد پاداش خوبی میدهد.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :