انواع محتوا و شیوه جذب کاربران

دسته بندی ها : تکنولوژی محمد یاری پور
تولید محتوا یعنی چه

انواع محتوا در اینترنت وجود دارد که شناخت آنها می تواند به رشد و توسعه وب سایت شما در جذب کاربران هدف منجر شود. محتوا به نوعی یک ارز اینترنتی است و انواع محتوا به شکل های محتلف وجود دارد که می توانند در ایجاد و جذب مخاطبان ، دستیابی به بازارهای هدف جدید، ارزش افزوده برای مشتریان و ایجاد چشم اندازهای جدید تمرکز کنند.

با وجود انواع مختلف محتوا که وجود دارد، دانستن اینکه روی کدام شیوه باید تمرکز شود برای برندها دشوار است. بنابراین ما قصد داریم به چند سبک از انواع محتوا بپردازیم و توضیح دهیم که چگونه می توانید از آنها برای رونق و رشد تجارت خود استفاده کنید.

انواع محتوا

وبلاگ ها

وبلاگ نویسی تقریبا از زمان شروع اینترنت وجود داشته است، اما این عمل طی سالهای متمادی بسیار پیچیده تر شده است. به خصوص وقتی صحبت از تجارت با استفاده از وبلاگ برای جذب مخاطبان باشد.

وبلاگها امروزه مطالب مرتبط و باکیفیت در مورد موضوعاتی هستند که مخاطب شما آن را جالب می بیند، بنابراین می توانند ابزاری عالی برای ایجاد اقتدار، اعتماد و توسعه روابط و به تبع آن جذب کاربر تبدیل شوند. از دیگر مزایای یک وبلاگ این است که ارسال محتوا در آنها نسبتاً آسان است و به راحتی توسط موتورهای جستجو ایندکس می شوند.

بهترین شیوه های وبلاگ نویسی: اگر در سایت خود به صورت پیش فرض وبلاگ ندارید، می توانید از خدماتی مانند WordPress ، Tumblr ، Medium و Blogger استفاده کنید. با این حال وبلاگ نویسی یک تعهد منظم نسبت به کاربران است، و شما بای حداقل هر دو روز یکبار محتوا ارسال کنید. همیشه باید در هر پست یک شیوه ارتباط با کاربران را قرار داده و مطالب را به یکدیگر و در صورت امکان به سایر مطالب خارج از سایت نیز پیوند دهید تا به خوانندگان کمک کنید تا اطلاعات بیشتری درباره موضوع فعالیت و تجارت شما پیدا کنند.

همچنین باید پست های خود را با کلمات کلیدی مربوطه بهینه کنید.

انواع محتوا

کتابهای الکترونیکی

کتابهای الکترونیکی نوعی محتوا با یک قالب طولانی هستند و همانطور که از نام آن پیداست کتابهایی می‌باشند که اغلب به صورت PDF یا با فرمت HTML در دسترس هستند. این نوع محتوا می تواند با به اشتراک گذاشتن دانش و تخصص در مورد یک موضوع خاص، خروجی خوبی به شما دهد.

بهترین شیوه ها در ارائه کتاب الکترونیکی: تمرکز اصلی کتاب باید ارائه راه حل ها باشد. در غیر این صورت، برای مخاطبان شما ارزش نخواهد داشت. بنابراین مدت زمانی را که برای تبلیغات صرف می کنید به حداقل برسانید و بیشتر روی راه حل های عمومی تمرکز کنید. یک قانون خوب برای کتاب های الکترونیکی: عناصر تبلیغاتی را بین 5 تا 10 درصد از مطالب قرار دهید. این نوع محتوا نیاز به تحقیق، زمان و کیفیت بالا دارد. بنابراین بهتر است قبل از شروع برنامه ریزی کنید.

اینفوگرافیک از محبوب ترین انواع محتوا

اینفوگرافیک از محبوب ترین انواع محتوا است که می توانید ایجاد کنید و به این دلیل است که آنها اطلاعات زیادی (مانند آمار، تحقیق و سایر داده ها) را به روشی بصری ارائه می دهند که جذاب، قابل هضم و عمومی هستند.

در واقع اینفوگرافیک ها سه برابر بیشتر از سایر انواع محتوا در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند. بنابراین می توانند در ایجاد بک لینک برای سایت شما و همچنین جهت افزایش مخاطبان شما به شما کمک کنند.

بهترین شیوه های اینفوگرافیک: ایجاد اینفوگرافیک یک هنر است و موارد زیادی وجود دارد که هنگام طراحی یک اینفوگرافی باید از آنها آگاهی داشته باشید. یکی از موارد مهم این است که فضای سفید کافی را بین اشکال و نمودارها قرار دهید تا اینفوگرافی را تمیز و منظم نگه دارید.

فیلم

ویدئو یک سبک بسیار موفق از محتوا است و تا چند سال آینده انتظار می رود 80 درصد از کل ترافیک وب را شامل شود. علاوه بر این، 96 درصد از مصرف کنندگان فیلم های تبلیغاتی محصولات را مفید دانسته و نزدیک به 75 درصد احتمال بیشتری داند که پس از تماشای یک فیلم اقدام به خرید کنند.

انواع محتوا ویدیویی به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را با موضوع مدنظرتان درگیر کنید، اشتراک ها و نظرات را افزایش دهید و ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید. انواع دیگری از فیلمهایی که می توانید در نظر بگیرید مصاحبه ها، برنامه های مربوط به تماس‌های تلفنی و موارد مربوط به پشت صحنه است.

بهترین شیوه های ویدئویی: دقیقاً مانند کتابهای الکترونیکی و سایر اشکال محتوا، هدف اصلی یک فیلم باید جذب مخاطب هدف با پاسخ دادن به سؤالات، ارائه راه حل ها، پرداختن مشکلات و ارائه اطلاعات مفید باشد.

همچنین همیشه به یاد داشته باشید، شما در حال ایجاد محتوا هستید نه صرفا تبلیغات. ضمن اینکه توصیه می کنیم پس از آماده شدن ویدیوی خود، آن را در سایتهایی مانند Vimeo و YouTube بارگذاری کنید تا میزان قرار گرفتن در معرض دید کاربران را افزایش دهید.

تولید مطالب آموزشی

محتوای آموزشی شبیه به پست های وبلاگ طولانی است که می تواند در مورد چگونگی انجام هر کاری باشد. ماهیت آموزش شما به مخاطبان و صنعت شما بستگی دارد. اما این نوع مطالب برای به اشتراک گذاشتن تخصص و ایجاد اعتماد بسیار عالی است.

یکی از مهمترین موارد در آموزش سادگی آن است و کاربران باید با خواندن آن خیلی ساده بتوانند موضوع را درک کرده و انجام دهند. همچنین بهتر است آموزش ها را مرحله ای درج کرده و از گرافیک، نمودارها، تصاویر، فیلم ها و سایر عناصر استفاده کنید.

باید اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعاتی را که خوانندگان برای دستیابی به هدف خود مورد نیاز دارند، کاملاً مورد بررسی قرار داده و در آموزش درج می کنید.

این چند شیوه محبوب که در این مقاله درج کردیم از انواع محتوا مختلف در سراسر وب هستند. با استفاده از شیوه های ذکر شده در این محتوا قادر به ایجاد محتوای درجه یک خواهید بود که مشارکت، لذت و تشویق به فعالیت را در کاربران ایجاد می کند.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :