انواع نرم‌افزارهای مدیریت ایمیل

دسته بندی ها : متفرقه المیرا حسن‌زاده
ساحت اییمل سازمانی

امروزه ما در دنیای پیشرفته ای زندگی میکنیم که برای انجام بسیاری از کارها به ایمیل نیاز داریم و مطمئنا زمانی که از این سرویس دوست داشتنی بهره مند نباشید حتی نسمیتوانید در یک سایت کوچک ثبت نام کنید و یا از موبایل‌تان استفاده نمائید. هر چند که نسبت به گذشته بهره‌گیری از ایمیل کمرنگ‌تر از قبل شده اما باز هم نمیتوان از نقش پراهمیت آن در زندگی غافل شد. از همین‌رو شرکت‌ها سرویس‌های ایمیل تحت وبی همچون Gmail  و Outlook را به دنیا معرفی کرده‌اند تا افراد با خیالی آسوده به مدیریت اکانت خود بپردازند. اما با این اوصاف بسیاری از افراد به دلیل استفاده از چندین اکانت نیازمند در اختیار داشتن سرویس‌های مختلف ارائه‌دهنده ایمیل هستند. با توجه به اهمیت بالای این مسئله در نظر داریم در این مقاله به معرفی برخی از نرم‌افزارهای مدیریت ایمیل بپردازیم. با ما همراه باشید.

نرم‌افزارهای مدیریت ایمیل را بشناسید

* Thunderbird

Thunderbird یکی از سرویس‌های پستی موزیلا‌ست که همچون outlook در میان کاربران خصوصی و شرکت‌ها و سازمان‌ها طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. این سرویس که به عنوان یک راه حل Open source شناخته می‌شود به صورت رایگان در دسترس بوده و کاربری ساده آن امکان دریافت بیشترین عملکرد را می‌دهد. نکته قابل توجه افزودنی‌های بیشماری‌ست که این سرویس به شما ارائه می‌دهد. اینکه با ماژول‌های مختلف با توجه به تاریخ مذکور به مدیریت و گسترش کارتان بپردازید. از جمله دیگر ویژگی‌های این سرویس عبارتند از:

  • به عنوان یک راه حل Open source شناخته میشود.
  • امکان رمزگذاری در آن وجود دارد.
  • برای سیستم عامل ویندوز و مک در دسترس است.
  • مدیریت فیلدهای RSS را امکانپذیر می کند.

* SeaMonkey

از SeaMonkey به عنوان یک راه‌حل همه جانبه برای ارتباطات اداری یاد می‌شود. این سرویس از ویژگی‌هایی همچون ویرایشگر HTML، مرورگر، ایمیل و بخش چت برخوردار است. ارسال پست الکترونیکی(ایمیل) آن از طریق دستورالعمل‌های تعریف شده توسط کاربر انجام می‌شود و ویژگی‌های دیگری مانند مرتب‌سازی انعطاف‌پذیر و برجسته‌سازی بصری را نیز در دسترس دارد. رمزگذاری در آن طبق S / MIME صورت می‌گیرد. اما رمزگذاری SSL / TLS ابتدا باید بصورت دستی فعال شود. آن دسته از کاربرانی که از ایمیل برای کارهای غیرتجاری استفاده می‌کنند از SeaMonkey به عنوان جایگزینی مناسب برای Outlook نام میبرند. از دیگر ویژگی‌های آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برای سیستم‌عامل های ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است.
  • امکان خواندن چگونگی عملکرد آن وجود دارد.
  • از امضای دیجیتالی بهره‌مند است. در خدمات دایرکتوری LDAP ادغام شده است.
  • امکان تنظیم فیلتر اسپم وجود دارد.
  • اداره چندین حساب میسر می شود.
نرم افزارهای مدیریت ایمیل

* Evolution

Evolution یک سرویس ارائه‌دهنده ایمیل گروهی‌ است که در میان افرادی که با لینوکس کار میکنند بسیار طرفدار دارد. از همین رو به عنوان جایگزین مناسب و البته رایگانی برای outlook  شناخته شده است. این برنامه به طور کامل از تمامی عملکردهای مهمی که Outlook ارائه میدهد، پشتیبانی می‌کند و علاوه بر مدیریت ترافیک ایمیل، مخاطبین، قرارها، کارها و یادداشت‌ها نیز سازماندهی می‌کند. دقت داشته باشید معمولا آن دسته از افرادی به سراغ استفاده از Evolution  میروند که نسبت به نرم‌افزارهای مدیریت ایمیل آشنایی دارند و نسبت به سایر افراد حرفه‌‌ای تر می باشند. از ویژگی های مهم این برنامه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان فیلترکردن؛ ایمیل های ناخواسته وجود دارد.
  • RSS را به راحتی میخواند.
  • ارتباط با سرور Microsoft Exchange به راحتی امکانپذیر است.
  • برای سیستم‌عامل لینوکس در دسترس است.

* Outlook

برنامه Outlook جزء پرطرفدارترین نرم‌افزارهای مدیریت ایمیل شناخته می شود که در تمامی دنیا کاربران خصوصی و یا شرکت ها و سازمان ها به سراغ بهره گیری از آن میروند. در واقع این سرویس که جزء قدیمی‌ترین ها به حساب می‌آید توانسته اعتماد افراد را به سمت خود جذب کند و خدماتی همچون ایمیل، تقویم، سیستم های مدیریت تماس و… را در اختیار آنها قرار دهد. از ویژگی‌های منحصر به فرد آن میتوان به ابزار Quick Steps  اشاره کرد که به شما این امکان را میدهد تا مسیرهای خودکاری را به منظور مدیریت برخی از ایمیل ها و مخاطبان خود ایجاد کنید و هر تعداد ایمیل را که میخواهید به آن ارسال نمائید. حتی امکان ارسال ایمیل برطبق برنامه‌ریزی نیز وجود دارد. اینکه تاریخ و زمان ارسال ایمیل را مشخص نمائید.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :