انواع نقش کاربر در وردپرس و کاربرد آنها

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
چک لیست امنیت اطلاعات

نقش کاربر تعیین می کند که چه کسی می تواند در سایت شما چه کاری انجام دهد. هر نقش مجموعه ای از قابلیت های پیش فرض یعنی وظایفی را دارد که به آنها از قبل اجازه آن کار داده می شود. همچنین می توانید قابلیت های اضافی را به نقش کاربر اضافه یا حذف کنید. در وردپرس، شش نقش کاربر از پیش تعریف شده وجود دارد که باید نقش ها را از بین آنها انتخاب کنید.

انواع نقش کاربر

سوپر مدیر؛ قدرتمند ترین نقش کاربر

سوپر ادمین قدرتمندترین نقش است، اما فقط برای وردپرس های شبکه در دسترس است. وردپرس شبکه به این معنی است که شما چندین سایت دارید که یک نصب وردپرس را به اشتراک می گذارید. اگر مثلاً چندین سایت باید تحت وردپرس اصلی شما مدیریت شوند، داشتن یک نصب چندرسانه ای می تواند مفید باشد.

مدیر؛ نقش کاربر اصلی و پیش فرض وردپرس

در یک سایت وردپرس، نقش Administrator بیشترین قدرت را دارد. اگر یک سایت وردپرس می خواهید نصب کنید یا قصد راه اندازی را دارید، این نقش را به صورت خودکار به عنوان پیش فرض اکانت اصلی دریافت خواهید کرد. به عنوان مدیر ، به همه تنظیمات و ویژگی های وردپرس دسترسی دارید. به عنوان مثال ، می توانید افزونه ها را نصب یا به روز کنید ، یک موضوع برای وب سایت خود انتخاب کنید، کاربران دیگر را اضافه و حذف کنید و وردپرس را آپدیت کنید.

نقش کاربر

ویرایشگر

ویراستاران می توانند تمام کارهایی را که مربوط به مدیریت محتوا است، انجام دهند.

این بدان معناست که آنها می توانند:

پست ها و صفحات را منتشر کنند، فایل ها را بارگذاری کنند و دسته ها و نظرات را مدیریت کنند.

کاربر با نقش ویرایشگر همچنین میتواند پست های نوشته شده توسط کاربران دیگر را نیز ویرایش و مدیریت کند.

نویسنده

نویسندگان می توانند کارهای مرتبط با محتوا را انجام دهند، اما قابلیت های کمتری نسبت به ویرایشگران دارند. نویسندگان فقط می توانند پستهایی را که می نویسند منتشر و مدیریت کنند. علاوه بر این ، نویسندگان حق ایجاد صفحه را ندارند.

مشارکت کننده

مشارکت کنندگان می توانند پست های خود را بنویسند و ویرایش و حذف کنند، اما آنها نمی توانند متن را مانند نویسندگان منتشر کنند. مشارکت کنندگان همچنین نمی توانند برای بارگذاری فایل ها به رسانه دسترسی پیدا کنند، در حالی که نویسندگان می توانند. وقتی افراد زیادی برای سایت شما می نویسند یا اگر با نویسندگان مهمان کار می کنید، نقش مشارکت کننده می تواند بسیار مفید باشد. همچنین وقتی شخصی به غیر از نویسنده نیاز به اضافه کردن برچسب ها یا تصاویر قبل از پخش انتشار مطالب داشته باشد، این نقش می تواند مفید باشد.

مشترک

سرانجام ، آخرین نقش پیش فرض وردپرس مشترک است.

مشترکین می توانند مطالب سایت شما را بخوانند، نظر ارسال کرده و پروفایل کاربری داشته باشند. اما آنها نمی توانند مطلب نوشته یا ویرایش و حذف کنند.

بنابراین، استفاده از این نقش چیست؟

این نقش می تواند برای افرادی که قصد خرید از سایت را دارند یا اغلب اوقات در پست ها نظر می دهند مفید باشد.

همچنین ممکن است مطالبی را در سایت خود داشته باشید که می خواهید فقط در دسترس مشترکان خود قرار دهید.

نقش کاربر اضافی در WordPress

علاوه بر نقشهای از پیش تعریف شده کاربر WordPress ، توسعه دهندگان همچنین می توانند نقش کاربر اضافی ایجاد کنند.

اگر برای مثال افزونه Yoast SEO را نصب و فعال کرده اید، دو نقش اضافی در وردپرس مشاهده خواهید کرد:

ویرایشگر SEO و مدیر سئو.

علاوه بر این، امکان ایجاد یا تغییر نقش کاربر نیز برای شما وجود دارد. شاید شما در حال ایجاد یک وب سایت برای مشتری باشید که به مجموعه خاصی از قوانین برای کاربران نیاز داشته باشد. اگرچه این گزینه به صورت پیش فرض در وردپرس وجود ندارد، اما می توانید با نصب یک افزونه این قابلیت را اضافه کنید.

تعداد زیادی از این افزونه‌ها در مخزن وردپرس موجود است که می تواند به شما در شروع کار کمک کند.

به عنوان مثال، User Role Editor افزونه خوبی است.

نحوه اضافه کردن کاربر در WordPress

برای اینکه بتوانید کاربران جدیدی اضافه کنید، باید به عنوان مدیر وارد سایت وردپرس خود شوید تا دسترسی لازم را جهت ایجاد یا ویریش نقش ها داشته باشید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :