انواع ویروس رایج که ممکن است به رایانه شما منتقل شود

دسته بندی ها : امنیت محمد یاری پور
تست نفوذ

انواع ویروس

انواع ویروس را می شناسید؟ وقتی در مورد امنیت رایانه صحبت می کنیم ، ویروس تهدید اصلی است. یک ویروس می تواند یک برنامه واحد یا کل سیستم رایانه ای را از بین ببرد. اولین ویروس در دهه 1970 ایجاد شد که ویروس Creeper نامیده شد و بر روی رایانه های ARPANET تأثیر گذاشت. در سال 1981 ، اولین ویروس ساخته شده توسط هکرها ایجاد و از طریق درایوهای فلاپی اپل پخش شد.

براساس آژانس توسعه اطلاعات و فناوری ، تعداد Virus های آلوده به 52151 مورد در سال 2004 به دست آمد. با این حال ، به دلیل برنامه های خاصی که ویروس ها را به طور کامل از بین می برد ، تعداد آنها در سال 2010 به حدود 14000 کاهش یافت.

57٪ از تهدیدات موثر بر امنیت رایانه شما Virus است. تهدیدات دیگر شامل Trojans ، adware ، کرم ها و بدافزارها از جمله دیگر هستند. در حال حاضر ، ویروس ها همچنان گسترده هستند و بر عملکرد PC تأثیر می گذارند. ویروس ها همچنین ابزاری برای هکرها برای دستیابی غیرمجاز به سیستم شما و سرقت اطلاعات خصوصی هستند. این مهم است که شما از انواع مختلف ویروس هایی که روی رایانه های شما تأثیر می گذارد آگاه باشید.

انواع ویروس

ویروس Resident یکی از انواع ویروس رایج

ویروس های مذکور در حافظه RAM شما زندگی می کنند. این ویروس می تواند در عملکرد نرمال سیستم دخالت کند و منجر به تخریب پرونده ها و برنامه ها شود. محبوب ترین نمونه ویروس های مذکور CMJ ، Meve ، MrKlunky و Randex هستند.

Multipartite Virus

این نوع ویروس می تواند به راحتی در سیستم رایانه شما گسترش یابد و بسیار عفونی است ، انجام اقدامات غیرمجاز در سیستم عامل شما ، در پوشه ها و برنامه های دیگر روی رایانه. آنها توانایی آلوده کردن پرونده های اجرایی و بخش هسته را دارند.

Direct Action Virus

ویروس های مذکور عمل مستقیم به انواع خاصی از پرونده ها و به طور معمول به فایلهای .exe و .com حمله می کنند. هدف اصلی این Virus تکثیر و آلوده سازی پرونده ها در پوشه ها و بر روی یادداشت های سبک تر است. آنها به طور معمول پرونده ها را حذف نمی کنند یا بر عملکرد و سرعت PC تأثیر نمی گذارند. ضمن اینکه با برنامه های آنتی ویروس به راحتی قابل حذف است.

Hijacker مرورگر

این نوع ویروس یکی از انواع ویروس است که مرورگر وب شما را آلوده می کند که در آن شما را به وب سایت های مختلف ریدایرکت می کند. به طور معمول ، اگر یک نام دامنه را در نوار آدرس اینترنت وارد کنید ، آدرس بار مرورگر چندین وب سایت جعلی را باز می کند که ممکن است به رایانه شما آسیب برساند. از طرف دیگر ، اکثر مرورگرهای قابل اعتماد دارای ویژگی های داخلی هستند تا جلوی آن را بگیرند.

ویروس Overwrite

این Virus همانطور که از خود نام آن مشخص است ، محتوای یک فایل را ضبط می کند و محتوای اصلی را حذف می کند. این عمل شامل پوشه ها ، پرونده ها و حتی برنامه ها می شود. برای حذف این ویروس ، باید از پرونده اصلی نیز خلاص شوید. بنابراین ، تهیه نسخه پشتیبان از داده ها بسیار مهم است.

ویروس Web Scripting

این ویروس در لینک های خاص ، تبلیغات ، قرار دادن تصویر ، فیلم ها و چیدمان یک وب سایت زندگی می کند. این ویروس ها ممکن است دارای کدهای مخرب باشند که در هنگام کلیک ، ویروس ها به صورت خودکار بارگیری می شوند یا شما را به وب سایت های مخرب هدایت می کنند.

Macro Virus

یکی دیگر از انواع ویروس ، ویروس های ماکرو برنامه ها و نرم افزارهایی را که شامل ماکرو هستند ، هدف قرار می دهند. این ویروس ها می توانند مجموعه ای از عملیات مؤثر بر عملکرد برنامه یا نرم افزار را انجام دهند. برخی از نمونه های ویروس های کلان عبارتند از: O97M / Y2K ، Bablas ، Melissa.A و Relax.

Directory Virus

ویروس های دایرکتوری مسیر فایل را تغییر می دهند. وقتی برنامه ها و نرم افزاری را که به ویروس های دایرکتوری آلوده هستند ، اجرا می کنید ، برنامه ویروس نیز در پس زمینه اجرا می شود. علاوه بر این ، ممکن است پیدا کردن برنامه اصلی یا نرم افزار آلوده به ویروس برای شما مشکل باشد.

File Infector Virus یکی از انواع ویروس مخرب

این ویروس پرونده ها یا برنامه های اجرایی را آلوده می کند. هنگامی که این برنامه ها را اجرا می کنید ، ویروس infector file نیز فعال می شود که می تواند باعث کندتر شدن برنامه و اثرات مخرب دیگری شود. بخش بزرگی از ویروس های موجود به این گروه تعلق دارد.

Polymorphic Virus

این نوع ویروس از کدهای مخرب رمزگذاری شده استفاده می کند که باعث می شود نرم افزار آنتی ویروس برای شناسایی آنها سخت باشد. آنها فقط در هنگام رمزگشایی می توانند شناسایی شوند. اگرچه آنها پرونده ها یا پوشه ها را حذف نمی کنند ، اما می توانند به شدت بر عملکرد PC تأثیر بگذارند.

ویروس Network یکی دیگر از انواع ویروس تحت وب

اساساً ، این نوع Virus از طریق شبکه محلی (LAN) و از طریق اینترنت گسترش می یابد. این ویروس ها از طریق منابع مشترک ، از جمله درایوها و پوشه ها ، تکثیر می شوند. هنگامی که ویروس های شبکه وارد یک کامپیوتر می شوند ، آنها به دنبال طعمه بالقوه خود هستند. ویروس های خطرناک شبکه شامل Nimda و SQLSlammer هستند.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :