انواع گواهینامه ssl

دسته بندی ها : معرفی گواهینامه ssl محمد یاری پور
همه چیز درباره ssl

انواع گواهینامه ssl

ایجاد اعتماد مشتری یا جلب اعتماد مشتریان با نصب انواع گواهینامه ssl nv وب سایت تجاری امری بسیار ضروری است.

بهترین و آسان ترین راه برای دستیابی به این اعتماد ، نصب یک گواهی SSL  می باشد. انواع گواهینامه SSL برای تأمین صفحات وب سایت، هنگام ارسال اطلاعات حساس لازم استفاده می شود. اطلاعات حساس می توانند به صورت روش پرداخت و خدمات آنلاین مانند بانکداری آنلاین و وب سایتهای ورود به حساب باشند.

از انواع گواهینامه SSL همچنین می توان برای به دست آوردن اعتماد نهایی کاربران استفاده کرد. گوگل جهت افزایش انگیزه صاحبان وب سایت برای نصب گواهینامه ssl مزایای زیادی را در راستای رتبه بندی سایت در رنکینگ گوگل در نظر گرفته است.

وقتی گواهی SSL روی یک وب سایت نصب می شود ،URL  از HTTP به HTTPS تغییر می کند. یک قفل در نوار آدرس URL ظاهر می شود. دیدن قفل ، اعتماد فوری را نزد مراجعه کنندگان به سایت شما ایجاد می کند.

سازمان صدور گواهینامه (CA) یک شخص ثالث قابل اعتماد است که گواهینامه های SSL را برای وب سایت ها تولید و صادر می کند. انواع مختلفی از سطح اعتبار SSL وجود دارد.

لیستی از انواع گواهینامه SSL:

گواهینامه اعتبار سنجی  (EV (Extended Validation

گواهینامه اعتبارسنجی سازمانی (OV (organization validation

گواهینامه اعتبار سنجی دامنه (DV (domain validation

گواهینامه  Wildcard SSL

گواهی SSL مولتی دامنه  (MDC)

گواهی ارتباطات متحد  (UCC)

مجوزهای اعتبار سنجی تمدید (EV SSL)

بالاترین رتبه و گرانترین نوع از انواع گواهینامه SSL ، گواهی اعتبار سنجی EV است. این نوع گواهی SSL هنگام نصب، قفل، HTTPS ، نام تجاری و کشور را در نوار آدرس مرورگر نشان می دهد. نمایش اطلاعات صاحب وب سایت در نوار آدرس به تمایز سایت از سایت های مخرب کمک می کند. تنظیم گواهی EV SSL  نیاز دارد که یک فرآیند تأیید هویت استاندارد را طی کرده تا تأیید کند که آنها به صورت قانونی مالک حقوقی و انحصاری دامنه هستند. گواهینامه های EV SSL برای وب سایت های دارای مشخصه های بالا و برای برنامه هایی است که نیاز به تضمین هویت دارند مانند جمع آوری داده ها ، پردازش ورود به سیستم یا پرداخت های آنلاین.

انواع نمای مرورگرها با گواهینامه  EV SSL:

Chrome  : یک قفل ، HTTPS ، نام مشاغل و کد کشور را با قلم سبز نشان می دهد.

 : Firefox قفل ، نام مشاغل و کد کشور را با قلم سبز و HTTPS نشان می دهد.

  :  Microsoft Edge یک قفل ، نام مشاغل و کد کشور را با قلم سبز و HTTPS نشان می دهد.

Safari  : قفل سبز و نام تجارت را نشان می دهد.

گواهینامه های معتبر سازمان (OV SSL)

هدف اصلی گواهینامه SSL از نوع اعتبارسنجی سازمان، رمزگذاری اطلاعات حساس کاربر هنگام انجام معاملات است. این نسخه از گواهینامه SSL دارای ضریب اطمینان بالایی مانند گواهینامه EV SSL است، که برای اعتبار دادن به اعتبار یک کسب و کار استفاده می شود. این نوع گواهینامه SSL همچنین اطلاعات صاحب وب سایت را در نوار آدرس نمایش می دهد تا به تمایز از سایت های مخرب کمک کند. گواهینامه های OV SSL رتبه دوم قیمت را دارند. برای به دست آوردن گواهینامه OV SSL ، صاحب وب سایت باید یک فرایند اعتبار سنجی قابل توجهی را انجام دهند. یک اداره صدور گواهینامه (CA) در مورد صاحب وب سایت تحقیق می کند تا ببیند آیا آنها حق نام دامنه خاص خود را دارند یا خیر.

پس از نصب گواهینامه SSL ، اطلاعات کسب و کار در نوار آدرس مرورگر نشان داده می شود.

انواع گواهینامه ssl

انواع نمای مرورگر با گواهینامه های OV SSL :

Chrome : قفل ، نام تجاری ، کد کشور و HTTPS را با قلم سبز نشان می دهد.

Firefox : قفل سبز ، نام تجاری و کد کشور را با قلم سبز و HTTPS نشان می دهد.

Microsoft Edge : یک قفل سبز ، نام تجاری و کد کشور را با قلم سبز و HTTPS نشان می دهد.

Safari : قفل سبز و نام تجارت را نشان می دهد.

گواهینامه اعتبار سنجی دامنه (DV SSL) :

گواهینامه SSL اعتبار سنجی دامنه یا DV در رده سوم گواهینامه ssl قرار می گیرد و به طور معمول برای وبلاگ ها یا وب سایت ها با اطلاعات مهم و فروشگاه های اینترنتی ضروری است. مراحل اعتبارسنجی برای به دست آوردن این نوع گواهینامه SSL بسیار آسان تر است. این فرایند فقط به اطلاعات اولیه صاحبان وب سایت نیاز دارد تا با پاسخ دادن به ایمیل یا تماس تلفنی ، مالکیت دامنه را اثبات کنند. این نوع گواهینامه SSL یکی از کم هزینه ترین و سریعترین نوع دسترسی به گواهینامه ssl است. نوار آدرس مرورگر فقط HTTPS و یک قفل را نشان می دهد که هیچ نام تجاری در آن نمایش داده نمی شود. اگر به بازدید کنندگان وب سایت خود اطمینان بیشتری ندارید ، باید یک گواهینامه SSL Validation SSL را نصب کنید.

انواع نمای مرورگر با گواهینامه های DV SSL

همه مرورگرها یک قفل سبز و HTTPS را نمایش می دهند.

گواهینامه های Wildcard SSL

از انواع گواهینامه Wildcard SSL برای امنیت دامنه اصلی و ساب دامنه های نامحدود استفاده می شود. گواهینامه های Wildcard SSL به عنوان بخشی از نام مشترک دارای ستاره ( * ) هستند. ستاره نشان دهنده هر ساب دامنه معتبر است که دارای همان دامنه پایه است.

به عنوان مثال ، نام مشترک می تواند * .example.com باشد. این نوع گواهینامه SSL می تواند برای install.example.com ، list.example.com، و غیره نصب شود.

گواهینامه های SSL مولتی دامنه

نواع گواهینامه ssl مولتی دامنه می تواند تا 100 نام دامنه و زیر دامنه مختلف را با استفاده از یک مجوز واحد تضمین کنند. در اینجا چند مثال از نام دامنه وجود دارد که می توانند فقط با یک گواهی SSL گواهینامه SSL را کسب کنند:

www.domain.com

www.domain.in

www.domain.org

دامنه.com

checkout.domain.com

mail.domain.com

safe.exampledomain.org

www.website.com

www.example.co.uk

گواهینامه های ارتباطات متحد (UCC)

گواهینامه های ارتباطات یکپارچه (UCC) همچون گواهینامه های SSL، چند دامنه محسوب می شوند. UCC در ابتدا برای ایمن سازی سرورهای Microsoft Exchange و Live Communications طراحی شده بودند.

امروزه ، هر صاحب وب سایت می تواند از این گواهینامه ها استفاده کند تا نام های دامنه متعدد در یک گواهینامه واحد ایمن شود. گواهینامه های UCC از نظر سازمانی معتبر هستند و یک قفل را در یک مرورگر نمایش می دهند. UCC ها می توانند به عنوان گواهی EV SSL مورد استفاده قرار گیرند تا از طریق نوار آدرس سبز ، بیشترین اطمینان را به بازدید کنندگان وب سایت بدهند.

نتیجه

داشتن گواهینامه های SSL برای ایمن سازی وب سایت ها بسیار حائز اهمیت است. اعتماد بازدید کنندگان وب سایت شما کاملا وابسته به گواهینامه ssl می باشد.

اگر یک وب سایت به جای HTTPS دارای HTTP باشد ، مرورگر تمام اطلاعات را به عنوان متن ساده به وب سرور ارسال می کند. اگر کسی در حال مشاهده ترافیک وب است ، می تواند آن اطلاعات را ببیند.

اگر وب سایت دارای گواهی SSL نصب باشد و از HTTPS استفاده کند ، ترافیک وب رمزگذاری می شود. رمزگذاری برای جمع آوری اطلاعات حساس مشتری بسیار مهم است.

در نهایت ، گوگل به وب سایت هایی که دارای گواهینامه های SSL هستند امتیاز ویژه ای می دهد.

خرید انواع گواهینامه ssl

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

  1. بازتاب هاپلاگین وردپرس جهت تغییر لینک سایت‌ها از http به https

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :