اهمیت به روز رسانی محتوا قدیمی سایت

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
تولید محتوا یعنی چه

به روز رسانی محتوا تا چه اندازه برای سئو سایت مهم است؟ بیایید با یک مثال شروع کنیم: در وبلاگ ما ، ما مقاله ای در مورد توضیحات متا داریم که برای حفظ آن به روز رسانی مداوم نیاز دارد. ما فقط باید مطمئن شویم که با محتوا با تمام تغییراتی که گوگل در مورد نحوه انجام توضیحات متا ارائه داده است همگام باشد. بعضی اوقات به نظر می رسد که محتوا می تواند کمی طولانی تر شود و گاهی همان میزان محتوای قبلی کافی است.

مثال درباره به روز رسانی محتوا

پست ما به نویسندگان و ویراستاران کمک می کند تا توضیحات متا را بنویسند، حتی اگر توصیه ها با گذشت زمان تغییر کند.

اگرچه این مقاله ممکن است یک پایه برای توضیحات متا باشد اما محتوای آن باید به روز شود تا به طور مداوم با آخرین استانداردها مطابقت داشته باشد.

اگر محتوا به روزرسانی کنید و دوباره آن را دوباره منتشر کنید، می توانید به راحتی محتوای جدید و ارزشمندی را از پست های قدیمی خود ایجاد کنید.

به عنوان مثال می توانید قسمت های قدیمی تر آن محتوا را با به روزرسانی ها جایگزین کرده یا می توانید سه پست وبلاگ قدیمی درباره همان موضوع را در یک پست جدید ادغام کنید. اگر این کار را انجام دادید، حتما به یاد داشته باشید که URL های پست قدیمی را با استفاده از یک تغییر مسیر 301 به آدرس جدید تغییر دهید.

به روز رسانی محتوا

پست ها یا صفحات بی ربط را حذف کنید

این احتمال وجود دارد که شما در سایت خود پست های قدیمی یا صفحاتی داشته باشید که دیگر نیازی به آن نباشد. به عنوان مثال یک پست وبلاگ درباره محصولی که چندی پیش فروش آن را متوقف کردید دارید و قصد ندارید دوباره آن محصول را بفروشید. اینها فقط چند نمونه است. این نوع محتوای قدیمی دیگر هیچ ارزشی ندارد، چه اکنون، چه برای آینده. در این حالت، یا باید به Google بگویید که این پست ها یا صفحات قدیمی را همچنان ایندکس کند یا URL دیگری را به آن اختصاص دهید.

وقتی در مورد حذف محتوای قدیمی صحبت می کنیم، منظورمان این نیست که فقط کلید “حذف” را فشار داده و محتوا فراموش کنید. اگر این کار را انجام دهید، ممکن است محتوا برای هفته ها پس از حذف در Google نشان داده شود. همچنین URL ممکن است در واقع مقداری ارزش در گوگل داشته باشد، که هدر رفتن آن حرفه ای نخواهد بود.

خب چکار باید انجام داد؟ در اینجا دو گزینه وجود دارد:

ریدایرکت 301 – ارسال آدرس قبلی به یک مطلب مرتبط

با ریدایرکت یک صفحه به یک محتوای جدید آن آدرس همچنان ارزش خود را حفظ می کند.

ضمن اینکه از بروز خطای 404 نیز جلوگیری می کنید.

ایجاد یک تغییر مسیر 301 (به عنوان مثال در WordPress) کار سختی نیست و انجام آن با Yoast SEO Premium به آسانی امکان پذیر است. توصیه می کنیم محتوای ما در رابطه با ریدایرکت توسط یواست را مطالعه نمایید.

به موتورهای جستجو بگویید که محتوا عمداً از بین رفته است

اگر صفحه مربوطه در سایت شما وجود ندارد که بتوانید به آن تغییر مسیر دهید، عاقلانه است که به Google بگویید پست های قدیمی خود را به طور کامل با ارائه یک وضعیت ” 410 ” فراموش کند. این کد وضعیت به Google و بازدید کنندگان می گوید شما محتوا را با یک دلیل منطقی حذف کرده اید. وقتی Google نتواند پستی پیدا کند ، سرور معمولاً وضعیت “404 Not Found” را به ربات موتور جستجو باز می گرداند. همچنین یک خطای 404 ، مشکل خزیدن و پیغام خطا در کنسول جستجوی Google برای آن صفحه مشاهده خواهید کرد. 410 از این نظر قدرتمندتر است، به این معنی که به گوگل می گوید این صفحه برای همیشه از بین رفته است و هرگز این صفحه را برنگردانید.

آیا نیاز به روز رسانی محتوا دارید؟

پاکسازی محتوای قدیمی باید بخشی از روال تولید محتوای شما باشد. اگر به طور مرتب پست های قدیمی خود را بررسی نمی کنید، دیر یا زود مجبور خواهید بود که به مشکلات بیشتری بپردازید. ممکن است شما با داشتن صفحات بیش از حد در مورد یک موضوع ، باعث افت سئوی سایت و عدم اعتماد گوگل و کاربران به سایتتان شوید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :