اوت لوک، جیمیل یا یاهو ؟

دسته بندی ها : تکنولوژی رومینا محرر صفائی
ساخت ایمیل سازمانی

جیمیل یا یاهو ؟ یا اگر کامل تر بگوییم اگر بخواهید بین outlook ، gmail و  yahoo mail یکی را انتخاب کنید، انتخابتان کدام سرویس ایمیل است؟ آیا دلیل انتخابتان قانع کننده است؟ در این مقاله سعی می کنیم با دلیل قانع کننده، بهترین گزینه را معرفی کنیم.

اگر از بسیاری از افراد بپرسید که دلیل انتخابشان چیست، پاسخ می دهند که به پیروی از اطرافیانشان انتخاب کرده اند. اما تفاوت های اندکی بین اوت لوک، جیمیل یا یاهو وجود دارد؛ شرح تفاوت ها با ما، انتخاب با شما.

اوت لوک، جیمیل یا یاهو

Gmail

Gmail یک پلتفرم ایمیل Google است که در سراسر جهان بیش از یک میلیارد کاربر دارد. این تعداد کاربر می تواند دلیل اصلی انتخاب کاربران جدید به نظر برسد. جیمیل دارای طراحی بسیار ساده و بدون شلوغی بوده که این باعث شده استفاده از آن بسیار راحت باشد.

کاربران جیمیل می توانند از 15 گیگابایت حافظه در اکانت خود به صورت رایگان لذت برده و ایمیل هایی با ضمیمه های حداکثر 25 مگابایت ارسال کنند که برای یک ایمیل معمولی بسیار ایده آل است. ویژگی دیگری که ممکن است برای بسیاری از کاربران مفید باشد، مدیریت حساب های دیگر(مانند outlook , yahoo ,mail ) در همان پلتفرم است. این مورد به این معنی است که شما می توانید بین تمامی حساب های کاربری خود ارتباط برقرار کنید و تمام داده های خود را به صورت دسته بندی شده ذخیره کنید. همچنین gmail صندوق ورودی شما را مرتب می کند و رسانه های اجتماعی، بازاریابی و پیام های مهم را در پوشه های جداگانه قرار می دهد.

جالب است بدانید که کاربران می توانند روزانه 100 ایمیل به صورت رایگان ارسال کنند . اما برای تعادل در این امر، به کاربران Gmail دسترسی به سایر خدمات Google مانند Google Drive ، تقویم و Google Plus داده شده است.

شاید بهترین اقدام گوگل این است که در هنگام استفاده کاربر از حساب، هیچ تبلیغاتی ارائه نمی شود.

با توجه به گفته های ما می توانید بررسی نمایید جیمیل متناسب با نیاز شما است یا خیر.

جیمیل یا یاهو

Microsoft Outlook

Outlook دارای یک رابط کاربر پسند است که در سمت چپ پوشه ها و ابزارهای سازمانی، در مرکز پوشه صندوق ورودی و یک پنل پیش نمایش کوچک دارد. Outlook دارای میلیون ها کاربر است. نکته مثبت outlook  این است که به طور پیوسته ایمیل های با اهمیت را تشخیص داده و آنها را بطور خودکار در صندوق ورودی  “Focused” قرار می دهد. با توجه به این قابلیت باید حواستان باشد که هرزنامه های  ناخواسته را حذف نکنید. در outlook، رویدادهایی مانند پرواز و رزرو هتل می تواند به طور خودکار به تقویم شما اضافه شود و به راحتی با دارندگان حساب Microsoft نیز به اشتراک گذاشته می شود.

اشتراک گذاری در اوت لوک، بیشتر از جیمیل یا یاهو

در outlook، امکان اشتراک مستقیم فایلهای OneDrive به عنوان کپی یا پیوند وجود دارد. کاربران می توانند فایلها را مستقیماً از حسابهای Google Drive ، Dropbox و Box خوانده و با صندوق پستی 15 گیگابایتی برای افراد دیگر ارسال کنند. اگر کاربران بخواهند می توانند حساب خود را به Office 365 ارتقا داده و مبلغی را پرداخت کنند تا 50 گیگابایت پست الکترونیکی ، 1 ترابایت ذخیره سازی OneDrive و همچنین ابزارهای بازیابی آفلاین دریافت کنند.

این به آن معنی است که outlook  به کاربران کمک می کند تا برای کسب و کار خود تبلیغ کنند. البته هزینه آن را هم باید پرداخت کنند.

Yahoo mail

به احتمال زیاد نام yahoo mail را پس از سال 2016، بخاطر هک دادهایش شنیده اید. اما جالب است بدانید که پلتفرم آن یک سرویس حرفه ای است. کاربران می توانند صندوق ورودی خود را به راحتی مدیریت کرده و از کار کردن با آن لذت ببرند. همچنین می توانید براساس نیاز، پیش نمایش های ایمیل و دسترسی به آن را ویرایش کنید.

اگر از طریق گوشی به yahoo mail  وارد شوید، ویژگی های مخصوصی برای شما نمایش داده می شود. بطور مثال می توانید بدون خروج از سیستم عامل در خبرنامه ها عضو شوید.

بر خلاف جیمیل یا اوت لوک، یاهو میل ترابایت صندوق پستی در اختیار شما قرار می دهد و جالب است بدانید که برای حفظ حریم شخصی قبلیتی  برای ایجاد آدرس های یکبار مصرف وجود دارد. پس هیچوقت نگران نباشید.

انعطاف پذیری؛ اوت لوک، جیمیل یا یاهو ؟

yahoo به اندازه Gmail یا Outlook انعطاف پذیری کاملی را ارائه نمی دهد ، اما  MailBusiness  (ویژگی پرداخت شده) این امکان را به شما می دهد تا کاربران نام دامنه دلخواه خود را ایجاد کرده و مخاطبین را از فیس بوک ، جیمیل و… وارد کنند.

در انتهای این مطلب امیدواریم راحت تر بتوانید بین اوت لوک، جیمیل یا یاهو انتخاب کنید.

منبع

رومینا محرر صفائی
رومینا محرر صفائی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :