ایمیل مارکتینگ و کمک به گسترش تجارت

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
ایمیل مارکتینگ

با کمی تحقیق در اینترنت می‌توان به درک این مسئله رسید که سرعت نوآوری و تعداد منابعی که در اختیار بازاریابان وجود دارد اصلا کم نیست. طبق آمار؛ امروزه 43 گروه مختلف بازاریابی از جمله سئو، شبکه‌های اجتماعی، ویدئویی، امکان فروش و تجزیه و تحلیل موبایل و ده‌ها مورد دیگر به دنیا معرفی شده که استفاده از آن‌ها می‌تواند سود قابل توجهی را برای افراد به دنبال داشته باشد. هر چند که در طی یک‌سال گذشته ده‌ها مورد دیگر راه‌اندازی شده که هنوز جایگاه خود را در دنیا پیدا نکرده‌اند. در این راستا باید بدانید که ایمیل به مدت 10 سال پیاپی، بالاترین ROI را در میان روش‌های مختلف بازاریابی داشته است. به‌گونه‌ای که بازاریاب‌ها بیشترین دسترسی را به تمام کانال‌های مورد نیازشان می‌دهد. اما سوال اساسی اینجاست چرا ایمیل مارکتینگ در استراتژی بازاریابی، حرف اول را می‌زند؟ در این مقاله توضیحاتی خدمت شما ارائه خواهیم داد.

ایمیل مارکتینگ

دلایل ضرورت استفاده از ایمیل مارکتینگ

* دسترسی بیشتر در ایمیل

طبق آمار منتشر شده؛ فیسبوک بیش از یک میلیارد و توییتر بیش از 255 میلیون کاربر فعال دارد که این خود وسوسه‌کننده‌ترین محرکی‌ست تا باور کنید رسانه‌های اجتماعی موثرترین راه برای دستیابی به جامعه‌ای چشمگیر برای تبلیغ محصول‌تان است. اما نکته اینجاست چیزی که هیچ‌وقت آمار آن به اشتراک گذاشته نمی‌شود؛ آمار استفاده از ایمیل است. به گفته Radicati، تعداد افرادی که حساب‌ ایمیل فعال در سراسر جهان دارند امروزه به 4 میلیارد می‌رسد. شاید در ابتدا کمی متعجب شوید اما شما برای هرکاری به ایمیل احتیاج دارید. به نوعی می‌توان گفت که ایمیل ارز وب است و هر کسی که آنلاین باشد، مطمئنا یک آدرس ایمیل فعال دارد. هرچند که فیس‌بوک یا توییتر فراگیر به نظر برسد اما هیچ‌گاه نمی‌توانند جایگاه ایمیل مارکتینگ را تحت تاثیر قرار دهند. زیرا زمانی که صحبت از ارتباط با مشتری می‌شود، هیچ کانالی با گستردگی ایمیل وجود ندارد.

ایمیل مارکتینگ

* تحویل ایمیل

اگر بازاریاب‌های فعال مجبور به انتخاب میان اضافه‌کردن تعداد کاربران در لیست ایمیل و یا فیسبوک شوند، مطمئنا انتخاب مشترکین ایمیل بهترین گزینه‌ای‌ست که پیش روی آن‌ها قرار دارد. زیرا دو دلیل اساسی برای این‌کار وجود دارد. 1- 90 درصد افراد همواره صندوق ایمیل خود را به طور مرتب نگاه‌ می‌کنند. این درحالی‌ست که تنها 2 درصد کاربران فیس‌بوک به پست‌های خبرنامه شما نگاه خواهند کرد که این امر به سبب تلاش فیسبوک برای تبلیغات پولی خود صورت می‌گیرد. 2- صریحا به مشترکان ایمیل گفته می‌شود که در لیست افراد برای ارسال ایمیل قرار دارند. هر چند که قوانین سخت‌گیرانه‌ای همچون SPAM وجود دارد که امکان ارسال تبلیغات را برای سایرین به درخواست شما محدود می‌کند.

* تبلیغات در ایمیل

یکی از مهم‌ترین مواردی که در رابطه با ایمیل مارکتینگ وجود دارد این است که عضویت در آن‌ها همواره باعث می‌شود تا استراتژی تجاری فوق‌العاده‌ای را در پیش گیرید. زیرا هدف تمامی افراد و بازاریاب‌ها تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان پرداختی است. آمار نشان می‌دهد میانگین کلیک در یک کمپین ایمیل چیزی حدود 3درصد است. در حالی‌که این آمار در توییتر به 0.5 درصد می‌رسد. علاوه بر تمام موارد گفته شده ایمیل قابل اندازه‌گیری است. مشتریان کمپین مانیتور دسترسی به معیارهای واقعی مثل بازکردن، کلیک، پرش، سهام اجتماعی و… را در اختیار دارند.

* بالاترین ROI

باتوجه به توانایی بی‌همتای ایمیل برای هدایت مشتریان، به راحتی می‌توان این مسئله را احساس کرد که ایمیل مارکتینگ موثرترین کانال بازاریابی برای اجرای ROI شرکت شماست. در حقیقت، بازاریابی از طریق پست الکترونیکی به‌طور متوسط ​​3.800 درصد بازدهی را برای مشاغل به دست می‌آورد و برای هر 1 دلاری که برای بازاریابی ایمیل هزینه می‌شود ، متوسط ​​بازده سرمایه‌گذاری 38 دلار را دارد. از این آمار می‌توان درک کرد که ایمیل یک روشی کاملا مقرون به‌صرفه برای بازاریابان است اما سوال اینجاست که چرا استفاده از ROI کانال‌های دیگر را چشمگیرتر نشان می‌دهد؟ درواقع این مسئله ارتباط مستقیمی به پیام‌های ارسالی و دریافتی شما دارد. برخلاف شبکه‌های اجتماعی که در آن به‌روزرسانی‌های وضعیت به موقعیت‌های مکانی، علایق و سابقه خرید ارتباط دارد ایمیل این فرصت‌ را به بازاریاب‌ها می‌دهد تا ارتباطی هدفمند را شکل دهند.

آن‌ها اطلاعات بیشتری از مشتریان خود در ایمیل دریافت می‌کنند و با استفاده از ابزارهایی همچون CRM، راه‌حل‌های خدماتی موثری را ارائه می‌دهند. این مسئله کمک می‌کند تا محتویات ارسال شده برای هر گیرنده کاملا مرتبط با نیاز آن‌ها باشد و افراد تنها با کلیک‌کردن به سمت خرید سوق داده شوند. به این صورت است که ROI فعالیت‌های ایمیل مارکتینگ افزایش پیدا می‌کند.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :