بازاریابی محتوا درب ورود به صفحه اول گوگل

دسته بندی ها : تکنولوژی رومینا محرر صفائی
اصول مارکتینگ

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا فرآیند ایجاد و توزیع محتوای مناسب و باارزش برای جذب، دستیابی و ایجاد وفاداری در مشتریان ، باهدف ایجاد اقدامات سودآور در بین مصرف کنندگان است؛ این گفته به نقل از دانشگاه سن دیگو مطرح شده است.

بازاریابی محتوا چگونه میتواند به پیشرفت کسب و کار شما کمک کند؟

در مقایسه با چند دهه اخیر، امروزه استراتژی کسب کار بسیار متفاوت است. Content Marketing به دلیل نقش پر رنگ در پیداکردن مشتری جدید و نگهداری مشتریان گذشته، به یکی از موثرترین تکنیک های دوره دیجیتال تبدیل شده است.

در حال حاضر از هر 10 شرکت 9 شرکت توسط بازاریابی محتوا برای کسب و کار خود تبلیغ میکنند. آنها با استفاده از این روش، ایده و سرگرمی هایی که برای مخاطب جالب باشد، تولید میکنند.

به علاوه متخصصان می گویند بسیار مهم است که برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده با محتوایی کار کنیم که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به خوبی تولید شده باشد. باتوجه به بررسی تجاری هاروارد، در حال حاضر ما در عصر شکوفایی شرکتها هستیم وبازاریابی موفق محتوا روش ارتباط شرکتها را خاص کرده است.

همچنین بررسی تجاری هاروارد به این نتیجه رسیده است که:”انقلاب Content Marketing یک فصل جدید و مهم در تجارت است که منجر به شکوفایی شرکتها شده است”.

مزایای بازاریابی محتوا چیست؟

  1. بهترین راه برای ارائه مطلب مناسب و با کیفیت به مخاطب شماست.
  2. یک تکنیک مناسب برای پیشرفت شما در محتوا، وب سایت و پیشنهادات تجاری است.
  3. کمک میکند  تا مزایای کسب و کار خود را بیشتر عنوان کنید.
  4. کمک میکند تا مشتری را در شبکه های اجتماعی جذب و حفظ کنید.
  5. کمک میکند تا  مقاله و محتوایی که برای مشتری کارآمد است را انتشار دهید.
  6. به کمک بازاریابی محتوا میتوانید در صفحه اول نتایج جستجو گوگل قرار بگیرید.
بازاریابی محتوا

در اینجا مجموعه ای از مهمترین آمار بازاریابی محتوا را با شما به اشتراک میگذاریم تا اهمیت این تکنیک را بهتر دریابید:

1. طبق مجله Forbes، 88% مشاغل B2B (مشاغل نظاره گر برفروش مشاغل دیگر )  از بازاریابی محتوا بعنوان بخشی از مهم استراتژی خود برای کسب و کار استفاده میکنند.

2. موفق ترین متخصصان بازاریابی محتوا B2B  42٪ موثرتر نسبت به مقایسه سایر روش ها سود آوری می کنند.

3. 90% مشاغل  B2B از Content Marketing برای ساخت و ترویج نام تجاری خود استفاده میکنند.

4. 48% از موثرترین بازاریابان B2B یک برنامه ریزی مستند از بخشی از استراتژی محتوای خود دارند.

5. 61% از موفق ترین متخصصان بازاریابی محتوا روزانه یا ماهیانه با تیم کاری خود گفتگو میکنند.

6. در سال 2016 76٪ از بازاریابان B2B  اقدام به افزایش تولید کردن  محتوا کردند.

7. 94% از متخصصان بازاریابی B2B  پس از اینستاگرام، سایت لینکدین را به عنوان بخشی از استراتژی محتوای خود نگه میدارند. دیگر بسترهای معروف مانند تویتر (87%) ، فیس بوک (84%) ، یوتیوب (84%)، گوگل+(62%).

همچنین موسسه‌های بازاریابی محتوا جانب خود اطلاعات جالبی در مورد وضعیت Content Marketing در آمریکا منتشر کردند :

  1. 85% از موثرترین مشاغلB2B  فردی را برای هماهنگ کردن استراتژی بازاریابی محتوای خود به کار میگیرند.
  2. عمده بازاریابان B2B  و هم B2C  بطور متوسط از 6 شبکه اجتماعی استفاده میکنند.

انواع بازاریابی

همانطور که ممکن است هنگام بررسی آمارهای قبلی متوجه شده باشید، بیشتر مشاغل در حال درک اهمیت این استراتژی به عنوان ابزاری برای دسترسی بیشتر به مخاطبان خود در اینترنت هستند.به همین دلیل بازاریابی محتوا به ابزاری غیرقابل تعویض تبدیل شده است.

فکر میکنید برای رسیدن به بیشترین بازدهی Content Marketing از چه بسترهای نرم افزاری میتوانید استفاده کنید؟ ما به آن پاسخ میدهیم:

مقاله در وب سایت یا وبلاگ

یکی از بهترین استراتژی ها برای به دست آوردن حداکثر بازدهی از بازاریابی محتوا ، ایجاد مقالات خود برای وبلاگ یا وب سایت و سپس تبلیغ آنها در شبکه های اجتماعی مختلف است. می پرسید چرا؟ این امر باعث می شود ترافیک وب سایت شما افزایش یابد و محتوای مرتبط را به مخاطبان هدف خود ارائه دهید.

بازاریابی ایمیلی

شما میتوانید از طریق ایمیل، خبرنامه و تبلیغات برای مخاطبان ارسال کنید.این یک فرم عالی برای اطلاع رسانی عمومی شما نسبت به محتوا و اخبار و همچنین انتشار پیشنهادهای تجاری شما است.

فیلم

ساخت فیلم بخش جدایی ناپذیر از بازاریابی محتوا با کیفیت است. بنابراین، توصیه میکنیم یک کانال یوتیوب (که در حال حاضر مهمترین پلت فرم ویدیویی شناخته میشود) ایجاد کنید و فیلمهای خود را به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید در سایت های آپارات، تماشا و .. هم فایل‌های ویدئویی خود را آپلود کنید.

Content Marketing

شبکه های اجتماعی

شبکه اجتماعی بهترین جایی است که شما میتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و در رسانه مورد نظر محتوای خود را به اشتراک بگذارید. همچنین میتوانید با بهینه کردن وب سایت و یا وبلاگتان امکانی ایجاد کنید تا افراد بتوانند مقالات شما را به اشتراک بگذارند.

بخاطر داشته باشید که طبیعتا سخت است هر روز محتوا تولید کنید و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. پس مهم است که منابع معتبری که مقالات مرتبط به کسب و کارتان را دارند، پیدا کنید و از آنها کمک بگیرید.

همیشه حساب کاربری خود را به روز نگه دارید و از ابزاری استفاده کنید که مطالبتان بصورت خودکار در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود. با این روش در وقت خود صرفه جویی میکنید و نیازی ندارید که تمام مدت آنلاین باشید.

همچنین بخاطر داشته باشید که بسترهای اجتماعی صرفا برای انتشار مطلب نیستند بلکه برای تعامل هم باید از آنها استفاده کنید. و در هیچ زمانی پرسیدن نظرات و پاسخ دادن به پیام ها را فراموش نکنید.

تصاویر گرافیکی

ستون دیگر بازاریابی محتوا تولید و انتشار تصاویر گرافیکی در بلاگ ها و شبکه های اجتماعی است. درکنار محتوا، جذابیت های بصری اهمیت زیادی دارد که شامل ایجاد اینفوگرافی و گیف های متحرک ، عکس و تصاویر با متن می‌باشد.

و اما قطعا بسیاری از انواع محتوا وجود دارد که می توانید با آنها استراتژی بازاریابی خود به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال ، می توانید پادکست ها (قطعات صوتی) تولید کنید و به اشتراک بگذارید، می توانید در سازماندهی وبینارها (سمینارهای آنلاین در مورد محصولات ، خدمات یا مضامین مربوط به بخش خود) شرکت کنید، و یا می توانید برنامه های کاربردی موبایل را توسعه دهید.

همانطور که می بینید، امکانات بسیاری  برای بازاریابی محتوا موجود است که باعث می شود این تکنیک یکی از انعطاف پذیر ترین و سازگارترین کارها برای تجارتتان باشد.

منبع

رومینا محرر صفائی
رومینا محرر صفائی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :