بهترین افزونه های پشتیبان گیری وردپرس

دسته بندی ها : متفرقه محمد یاری پور
پلاگین های وردپرس

افزونه بکاپ وردپرس

افزونه بکاپ وردپرس تبدیل به یک نیاز ضروری برای شما شده است؟ آیا شما از همه افزونه های مختلف پشتیبان وردپرس موجود اطلاع دارید؟ نمی دانید کدام یک بهترین راه حل برای نیازهای شما است؟

در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد با مقایسه محبوب ترین افزونه های پشتیبان وردپرس در بازار ، بهترین افزونه پشتیبان وردپرس را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

افزونه بکاپ وردپرس

انتخاب افزونه بکاپ وردپرس

صرفنظر از ابعاد شغل شما ، سرمایه گذاری روی افزونه صحیح پشتیبان گیری وردپرس کاملاً ارزش آن را دارد

از آنجا که ده ها افزونه بکاپ وردپرس در دسترس است ، می توانید انتخاب صحیح و متناسب با نیازهایتان داشته باشید. در زیر مواردی وجود دارد که باید در یک افزونه پشتیبان وردپرس به دنبال آن باشید:

روش های تهیه پشتیبان توسط افزونه بکاپ وردپرس:

تهیه نسخه پشتیبان از پایگاه داده: برخی از افزونه ها به شما اجازه می دهند تا فقط از پایگاه داده WordPress خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

تهیه نسخه پشتیبان کامل: برخی از افزونه ها به شما امکان می دهند از کل وب سایت خود ، از جمله بانک اطلاعاتی و کلیه پرونده های وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

تهیه پشتیبان زمان بندی شده: با استفاده از این گزینه ، می توانید یک بکاپ تهیه کنید تا به صورت خودکار اجرا شود و خیال شما را آسوده می کند.

محل پشتیبان گیری:

امروزه ، بیشتر افزونه های پشتیبان وردپرس به شما امکان می دهند پرونده های پشتیبان خود را فقط در سرور خود ذخیره کنید. اکنون ، برای بهبود امنیت ، تمام افزونه های پشتیبان خوب WordPress از ارسال پرونده های پشتیبان شما به لوکیشن های دور تر مانند Dropbox ، Google Drive یا Amazon S3 پشتیبانی می کنند. به این ترتیب ، حتی اگر کل وب سایت شما هک شود ، می توانید پرونده های خود را به راحتی بازیابی کنید.

اکنون زمان آن رسیده است که به بهترین افزونه های پشتیبان وردپرس در بازار نگاهی بیندازید!

1. UpdraftPlus

UpdraftPlus یکی از بهترین افزونه های بکاپ وردپرس در بازار است. با بیش از یک میلیون نصب فعال ، به عنوان محبوب ترین راه حل پشتیبان برای وردپرس شناخته شده است.

حتی با نسخه رایگان افزونه ، می توانید به راحتی از تمام فایلهای وب سایت خود از جمله بانک اطلاعاتی ، افزونه ها و مضامین پشتیبان تهیه شده ، دستی یا زمان بندی شده خود را تنظیم کنید. بازیابی پرونده های شما بسیار ساده است و می توانید با حداقل دانش فنی این کار را انجام دهید.

از همه مهمتر ، این گزینه از گزینه های چندگانه ذخیره سازی ابری از جمله Google Drive ، Dropbox و Amazon S3 پشتیبانی می کند.

در حالی که نسخه رایگان کاملاً مملو از کلیه ویژگی های اساسی است ، می توانید به راحتی با نسخه برتر آنها عملکردهای اصلی را بهبود بخشید.

افزونه بکاپ وردپرس

2. BackupBuddy

BackupBuddy از اوایل سال 2010 عرضه شد و از نیم میلیون وب سایت وردپرس محافظت می کند.

با تنها چند کلیک ، این امکان را برای شما فراهم می کند تا از وب سایت خود در داشبورد وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. می توانید توسط پشتیبان گیری خودکار برنامه زمان بندی کنید ، پرونده های پشتیبان خود را به یک مکان امن از راه دور ارسال کنید و پرونده های خود را به سرعت بازیابی کنید.

امکان ترمیم و بهینه سازی پایگاه داده شما یکی از ویژگی های منحصر به فرد BackupBuddy است. با هر خرید افزونه ، 1 گیگابایت فضای ذخیره رایگان Stash Live دریافت خواهید کرد. Stash Live بطور مداوم از تغییرات پایگاه داده خود مانند پست های جدید یا اصلاح شده پشتیبان تهیه می کند و ذهن شما را آسوده می کند. از همه بهتر ، Stash Live حتی اگر سایت شما در هاست اشتراکی ارزان قیمت میزبانی شود بسیار خوب عمل می کند.

3. VaultPress (با Jetpack)

VaultPress یک افزونه بکاپ وردپرس و امنیتی قدرتمند برای وردپرس توسط Automattic ، تیم پشتیبان WordPress.com است.

با استفاده از VaultPress ، می توانید با همگام سازی روزانه یا در زمان مدنظرتان ، یک نسخه پشتیبان به روز از سایت خود داشته باشید. به علاوه ، اسکنهای امنیتی را بطور مرتب انجام می دهد ، بنابراین می توانید تهدیدهای احتمالی را به راحتی شناسایی کرده و آنها را برطرف کنید. اگر بدافزار یا ویروس ها شناسایی شدند ، می توانید با یک کلیک آنها را از بین ببرید.

VaultPress اکنون بخشی از Jetpack است ، بنابراین برای شروع کار باید Jetpack را در سایت خود نصب کنید ، وب سایت خود را به WordPress.com وصل کنید و برنامه شخصی خود را انتخاب کنید.

4. BackWPUp

BackWPUp یکی دیگر از افزونه های بکاپ وردپرس است که از نصب کامل وردپرس شما پشتیبان تهیه کرده و آنها را در مکانی دورتر و مورد  ترجیح شما مانند Dropbox یا Amazon S3 ذخیره می کند.

نسخه پرمیوم این امکان را به شما می دهد تا پرونده های پشتیبان را در Google Drive و Amazon Glacier نیز ذخیره کنید.

برخی از ویژگی های منحصر به فرد نسخه پریمیوم عبارتند از:

    از چندین مقصد در هر سایت پشتیبان بگیرید.

    همگام سازی پرونده ها در مکان پشتیبان گیری از راه دور مانند Google Drive ، Dropbox.

    تهیه نسخه پشتیبان از مسیر فایل خاص سایت .

افزونه بکاپ وردپرس

5. BackUpWordPress

BackUpWordPress یک افزونه بکاپ وردپرس با کاربرد آسان است زیرا در انتهای کار شما نیازی به تنظیمات ندارد. پس از فعال سازی ، فایلهای شما را مستقیماً از داشبورد پشتیبان تهیه می کند.

بطور پیش فرض ، فایل های پشتیبان در محل / wp-content / backup وب سایت شما ذخیره می شوند ، اما می توانید در صورت تمایل به راحتی مسیر را تغییر دهید. از آنجا که از کلیه پوشه ها ، از جمله پوشه های غیر WordPress شما ، در ریشه هاست شما نسخه پشتیبان تهیه می شود ، به شدت توصیه می شود مسیر را تغییر دهید تا ایمن باشد.

این افزونه می تواند روی سرورهای لینوکس و ویندوز به طور یکسان کار کند. همچنین به شما امکان می دهد پوشه های را که نمی خواهید از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید ، حذف کنید.

6. Duplicator

Duplicator پشتیبان گیری از کلیه پوشه های WordPress را با فرمت zip بسیار آسان می کند ، بنابراین می توانید آنها را بصورت آفلاین بارگیری کنید و به سرورهای مشابه یا متفاوتی ارسال کنید.

یکی از مزایای منحصر به فرد استفاده از Duplicator ، توانایی کلون کردن سایتهای از پیش تنظیم شده شما است. Duplicator به جای پیکربندی دستی تم ها یا افزونه های مورد علاقه شما ، به شما امکان می دهد یک سایت واحد را پیکربندی کنید و آنرا هر زمانی که خواستی بازگردانی کنید. با این روش می توانید سایت های از پیش تنظیم شده WordPress خود را به مکان های مختلف منتقل کنید و نیاز به پردازش مجدد را برطرف کنید.

Duplicator مانند بسیاری دیگر از افزونه های بکاپ محبوب وردپرس ، به شما امکان می دهد تا از وب سایت خود پشتیبان تهیه کنید ، آنها را به فضای ذخیره سازی ابری ارسال کنید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :