بهترین موتور جستجوگر دنیا و رده بنده موتورهای جستجو

دسته بندی ها : تکنولوژی محمد یاری پور
موتور جستجو چیست

بهترین موتور جستجوگر جهان کدام سایت است؟ علاوه بر گوگل، بینگ و یاهو موتورهای جستجو دیگری نیز وجود دارند که شاید چندان شناخته شده نباشند، اما هنوز هم روزانه میزبان میلیون ها جستجو هستند.

این ممکن است برای بسیاری از افراد تعجب آور باشد، اما گوگل تنها موتور جستجوی موجود در اینترنت نیست! در حقیقت تعداد زیادی موتور جستجو وجود دارد که تصمیم دارند تاج و تخت گوگل را به دست بگیرند، اما هیچ یک از آنها حتی نزدیک به این نیستند که یک تهدید کوچک را ایجاد کنند.

آمارهای اخیر (به روز شده در آوریل 2020) ، نشان می دهد که گوگل محبوب ترین موتور جستجو در سراسر جهان با سهم خیره کننده 87.35٪ در بازار است. با این وجود، موتورهای جستجو دیگری نیز هستند که ارزش بررسی دارند. در این محتوا بخشی از موتورهای جستجو را معرفی می کنیم و ادامه آن را در محتوای بعدی مشاهده خواهید کرد.

لیست بهترین موتور جستجوگر های موجود در جهان (بروزرسانی شده در سال 2020)

    Google

    Bing

    Yahoo

    Baidu

    Yandex.ru

    DuckDuckGo

    ask.com

    AOL.com

    WolframAlpha

    Internet Archive

بهترین موتور جستجوگر

براساس آمارهای netmarketshare ، statista و statcounter ، پنج موتور جستجوگر برتر دنیا  در زمینه بیشترین درصد استفاده عبارتند از:

    گوگل

    بینگ

    یاهو

    بایدو

    یاندکس

Google بهترین موتور جستجوگر با سهم بازار در سراسر جهان بین 70.83٪ و 91.98٪ است.

سهم بازار جستجوی بینگ بین 2.55 تا 12.61 درصد است. این آمار، بینگ را به عنوان بهترین موتور جستجوگر جایگزین Google قرار می دهد.

سهم بازار یاهو بین 1.66٪ تا 2.83٪ است.

بایدو بین 0.7٪ و 11.83٪ سهم بازار جهانی را دارد اما محبوب ترین موتور جستجوی چین است.

Yandex ، محبوب ترین موتور جستجوگر روسیه دارای سهم بازار جهانی بین 0.45٪ و 1.41٪ است.

سهم بازار DuckDuckGo حدود 0.42٪ است.

گوگل

نیازی به معرفی بیشتر نیست. غول موتور جستجو و بهترین موتور جستجوگر دنیا با اختلاف خیره کننده 76٪ از مقام دوم بینگ، مقام اول را دارد.

Google در همه کشورها و در هر دستگاه ( دسکتاپ ، موبایل و تبلت ) بر بازار مسلط است.

آنچه گوگل را به محبوب ترین، قابل اعتمادترین و بهترین موتور جستجوگر تبدیل کرده است، کیفیت نتایج جستجوی آن است. Google برای ارائه دقیق ترین نتایج به کاربران از الگوریتم های پیشرفته ای استفاده می کند. بنیانگذاران گوگل، لری پیج و سرگئی برین این ایده را به دست آوردند که وب سایت های ارجاع شده توسط سایر وب سایت ها، از سایرین مهمتر هستند و بنابراین مستحق رتبه بالاتری در نتایج جستجو هستند.

با گذشت سالها ، الگوریتم رتبه بندی گوگل با صدها عامل دیگر (از جمله کمک به یادگیری ماشین) غنی شده است و هنوز هم مطمئن ترین راه برای پیدا کردن دقیقا همان چیزی است که شما در اینترنت جستجو می کنید.

بینگ

بینگ در حقیقت تلاش مایکروسافت برای به چالش کشیدن گوگل در جستجو است، اما با وجود کلیه تلاش ها آنها هنوز هم نتوانستند کاربران را متقاعد کنند که موتور جستجوی آنها می تواند یک جایگزین مطمئن برای Google باشد.

سهم بازار موتورهای جستجو بینگ دائماً زیر 6٪ است ، حتی اگر بینگ موتور جستجوی پیش فرض در رایانه های شخصی ویندوز است.

بینگ از موتورهای جستجوی قبلی مایکروسافت ( MSN Search, Windows Live Search, Live Search ) سرچشمه گرفته و طبق رتبه الکسا، رتبه 30 پربازدید ترین وب سایت در اینترنت را در اختیار دارد.

یاهو

یاهو یکی از محبوب ترین ارائه دهندگان ایمیل است و موتور جستجوی وب آن با میانگین 2٪ سهم بازار، رتبه سوم جستجو را دارد.

البیته یاهو زمانی بهترین موتور جستجوگر در اینترنت بود.

از اکتبر 2011 تا اکتبر 2015، جستجوی یاهو منحصراً توسط Bing انجام شد. در اکتبر سال 2015 یاهو با گوگل برای ارائه خدمات مرتبط با جستجو موافقت کرده و تا اکتبر 2018 ، نتایج یاهو هم توسط گوگل و هم بینگ تأمین شد. از اکتبر سال 2019، جستجوهای یاهو بار دیگر به طور انحصاری توسط بینگ ارائه می شود.

یاهو همچنین موتور جستجوی پیش فرض مرورگرهای Firefox در ایالات متحده است (از سال 2014).

پورتال یاهو بسیار محبوب بوده و عنوان یازدهم پر بازدیدترین وب سایت در اینترنت (طبق گفته الکسا) را در اختیار دارد.

بایدو

Baidu در سال 2000 تأسیس شد و محبوب ترین موتور جستجو در چین است. سهم بازار بایدو به طور پیوسته در حال افزایش است. بایدو هم اکنون در رده بندی الکسا در رتبه 4 قرار دارد.

اگرچه بایدو در سراسر جهان قابل دسترسی است ، اما فقط زبان چینی را پشتیبانی می کند.

یاندکس

طبق گفته های الکسا ، Yandex.ru جزء 30 وب سایت مشهور در اینترنت با رتبه بندی 4 در زبان روسی است.

Yandex خود را به عنوان یک شرکت فناوری معرفی کرده که که محصولات و خدمات هوشمند تولید می کند که با یادگیری زبان ماشین ساخته شده است. براساس ویکی پدیا، Yandex بهترین موتور جستجوگر در روسیه با حدود 65٪ سهم بازار است.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :