بک لینک چیست؟

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
پیوند داخلی

بک لینک چیست؟

بک لینک به زبان ساده پیوندی از یک وب سایت به وب سایت دیگر است. موتورهای جستجوگر مانند گوگل از بک لینک به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می کنند زیرا وقتی یک وب سایت به وب سایت دیگری پیوند می یابد ، به این معنی است که آنها معتقدند محتوای وب سایت دوم قابل توجه است. بک لینک های با کیفیت بالا می توانند به افزایش جایگاه و دید سایت در نتایج موتورهای جستجو (SEO) کمک کنند.

لینک دهنده چگونه کار می کند؟

لینک دهنده نقش مهمی در الگوریتم موتور جستجو ، سئو و استراتژی کلی شما برای رشد وب سایت شما ایفا می کند.

آسانترین راه برای فکر کردن به بک لینک می تواند ارتباط بین وب سایت ها باشد. به عنوان مثال ، جان یک وبلاگ نویس است و مقاله بسیار جالبی را درباره یک رویداد ورزشی می نویسد. وبلاگ نویس دیگر ، سامانتا ، هنگام اشتراک دیدگاه خود به مقاله جان پیوند می زند. از آنجا که او در مورد مجله اینترنتی مشهور خود در مورد این موضوع می نویسد ، این پیوندی برای پست جان ایجاد می کند.

بک لینک

از آنجا که مجله آنلاین محبوب است ، بسیاری از سایت های دیگر به مقاله وی پیوند داده می شوند. این باعث افزایش رتبه مجله آنلاین می شود ، و مقاله جان نیز از یک سایت معتبر به بک لینک با ارزش می رسد. در واقع این یک معامله برد برد است.

انواع بک لینک

دو بک لینک اصلی وجود دارد و یکی از دیگری با ارزش تر است. بیایید نگاهی گذرا به هرکدام و نحوه تأثیرگذاری سایت شما بیاندازیم.

یک برچسب Nofollow به موتورهای جستجو می گوید که پیوند را نادیده بگیرند. آنها هیچ ارزشی را از یک سایت به سایت دیگر منتقل نمی کنند. بنابراین ، به طور معمول آنها در بهبود رتبه جستجو یا دید شما مفید نیستند.

پیوندهای Dofollow یک نوع backlink است که همه آن را می خواهند. فقط بخاطر داشته باشید که بازدیدی که از سایتهای معتبر و شاخص به دست می آیند بیشترین ارزش را دارند. این نوع بک لینک می تواند به بهبود رتبه موتورهای جستجو کمک کند.

با این حال ، پیوندهای dofollow وجود دارند که بد یا “سمی” تلقی می شوند. این پیوندها از سایتهای مشکوک حاصل می شوند و یا با شکستن قوانین موتورهای جستجو به دست می آیند. این ممکن است باعث شود که Google شما سایت شما را جریمه کرده یا حتی ایندکس نکند. به یاد داشته باشید ، این مربوط به مقدار بک لینک نیست ، بلکه کیفیتی است که باعث تغییر در رتبه بندی می شود.

چگونه بک لینک بگیریم؟

ایجاد بک لینک به سایت شما وقت و تلاش زیادی را می خواهد. در اینجا 7 روش ساده برای شروع ساخت لینک های با کیفیت برای وب سایت خود آورده شده است.

    پیوندهایی به سایت خود در پروفایل رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید.

    جستجوی Google را برای پستی انجام دهید که از قبل رتبه خوبی داشته باشد و سپس آن را بهبود بخشیده و گسترش دهید.

    پست های لیست ، پست های “چگونه به” ، “چرا” ، پست های اینفوگرافی یا پست هایی با فیلم های جاسازی شده ایجاد کنید. این قالب ها معمولاً بک لینک های بیشتری نسبت به پست های استاندارد دارند.

    پست های راهنمای نهایی را بنویسید. این مطالب بسیار طولانی است که حاوی چندین هزار کلمه بوده و هر زاویه ای از موضوع را در بر می گیرد.

    ارسال پست های مهمان در وبلاگ ها و وب سایت های دیگر

    با تأثیرگذار در طاقچه یا صنعت خود تماس بگیرید و در مورد مقاله ای در سایت خود به آنها بگویید که ممکن است بخواهند به آن لینک دهند.

    در زمینه شغلی خود مصاحبه کنید و به آنها پیوند دهید ، بدون شک آنها به سایت شما پیوند می زنند.

شما همچنین می توانید تحقیق مربوط به backlink را انجام دهید. برای انجام این کار ، باید بک لینک های رقبای خود را که رتبه خوبی دارند مشاهده کنید.

یک ابزار بک لینک مانند SEMrush می تواند به شما در یافتن این پیوندها کمک کند ، بنابراین می توانید هدف قرار دادن آن دامنه ها به عنوان بخشی از استراتژی ایجاد لینک خود را شروع کنید.

پیوند ساختمان برای جستجوگرها

چگونه می توانم بک لینک های خود را بررسی کنم؟

ابزارهای مختلف نظارت بر backlink وجود دارد که به شما امکان می دهد لینک های وب سایت خود را از جمله کنسول جستجوی Google ، SEMRush ، Ahrefs و غیره بررسی کنید.

توجه به پشت پرده نتایج شما بسیار مهم است. دستورالعمل های Google Webmaster شما را ملزم می کند که از صاحبان وب سایت مضر بخواهید که لینک های شما را از سایتشان حذف کنند. اگر اینکار را نکنید ، Google می تواند وب سایت شما را مجازات کند و رتبه صفحه شما شروع به کاهش نتایج جستجو می کند.

بنابراین ، مهم است که بدانید چگونه به این 3 سؤال پاسخ دهید:

    از کجا می توانم تمام بک لینک هایم را پیدا کنم؟

    چگونه می توانم بدانم که آنها مضر هستند؟

    چگونه می توانم با صاحبان سایت backlink مضر تماس بگیرم؟

خوشبختانه ، پاسخ با ابزارهای مناسب آسان است.

می توانید از Google Search Console برای رشد سایت و دیدن بک لینکهای خود استفاده کنید ، اما این امر می تواند زمان زیادی را ببرد و در خیلی موارد محدود باشد.

با این وجود ابزارهای سریعتر و بهتری وجود دارد. به عنوان مثال ، با استفاده از SEMrush می توانید به سرعت به هر سه سوال مهم و خیلی موارد دیگر پاسخ دهید.

SEMrush دو حوزه اصلی دارد که بطور اختصاصی با بک لینک ها سروکار دارد. اولین بخش Backlink Analytics است که به شما امکان می دهد رقبای خود را مطالعه کنید و دوم بخش Audit Backlink.

بیایید نگاهی گذرا به بخش حسابرسی Backlink بیندازیم زیرا به شما امکان می دهد همه بک لینک های سایت خود را پیدا کنید.

بک لینک

ممیزی بک لینک

در مرحله بعد ، ابزار حسابرسی بک گراند SEMrush هر backlink را بررسی می کند و انواع سمی را مرتب می کند. به این ترتیب می توانید قبل از جریمه وب سایت خود ، پیوندهای سمی را پیدا کرده و از بین ببرید.

نشانگرهای بک لینک

و یکی از بهترین موارد در مورد SEMrush این است که به شما امکان می دهد تا صاحب وب سایت سمی را مستقیماً از روی صفحه کاربر ایمیل کنید.

با ابزاری مانند SEMrush می توانید تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید ، بک لینک های رقبا را ببینید و در یک مکان مناسب مدیریت کنید.

پیگیری نمایه بک لینک شما مقدار زیادی از ارزش سایت شما را نمایش می دهد و بخش مهمی از استراتژی SEO سایت شما است.

ما امیدواریم که این راهنما به شما کمک کند یاد بگیرید که بک لینک چیست ، و چگونه می توانید از آنها برای رشد وب سایت خود استفاده کنید.

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :