تاثیر اینستاگرام بر سئو

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
بهینه سازی اینستاگرام

ممکن است اینستاگرام در ابتدا محبوبیت خود را به عنوان یک سکوی اشتراک‌گذاری عکس به دست آورد، اما امروزه ارزش آن فراتر از قابلیت‌های دفترچه توزیع دیجیتال است. شبکه‌ای با بیش از 500 میلیون اکانت فعال در سرتاسر جهان که 80٪ آن متعلق به مشاغل هستند و آن را به عنوان ابزاری برای شبکه‌سازی و برندسازی معرفی می‌کنند. با این اوصاف اگر فکر می‌کنید اینستاگرام و تجارت به خوبی با هم مخلوط نشده‌اند، بهتر است تجدیدنظر کنید. اگرچه گوگل کانال‌های اینستاگرام را در وب فهرست می‌کند، اما هیچ تاثیری در رتبه‌بندی سئو قائل نمی‌شود. این بدان معنا نیست که اینستاگران از فقدان SEO رنج می‌برد. بلکه نشان می‌دهد تلاش‌های شماست که می‌تواند با توزیع محتوای ارگانیک و مفید بر بینایی تأثیر گذاشته و به طور غیر مستقیم رتبه شما را بهبود ببخشد. بنابراین سوال اینجاست، ارزش سئو اینستاگرام چقدر است؟ در این قسمت نکاتی را برای بهینه‌سازی اینستاگرام ارائه می‌دهیم.

قدرت اینستاگرام

اگر بتوانید مشخص کنید که در چه شرایطی اینستاگرام بهترین نتایج را برای شما به همراه دارد مطمئنا ابزاری بسیار با ارزش برای کسب‌وکار شما قلمداد می‌شود. بستر رسانه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد تا فضایی آزاد برای ترویج برند خود، تعامل با مشتریان، ایجاد روابط، تبلیغ محصول و پیشبرد تجارت بدست آورید.  موفقیت استراتژی اجتماعی شما محصول جانبی از محتوای با کیفیت است که شما ایجاد می‌کنید. به‌گونه‌ای که تلاش‌های شما در این زمینه می‌تواند باعث ایجاد لینک‌های ورودی، و همچنین تکرار بازدیدکنندگان شود. اینها همه سیگنال‌های اجتماعی هستند که موتورهای جستجو برای آن اهمیت قائل می‌شوند.

بهینه‌سازی هشتگ

توانایی‌های موتور جستجوی اینستاگرام به این معنی‌ست که شما همانند گوگل نمیتوانید با تایپ کردن به آن چیزی که مد نظر دارید برسید. اما می‌توانید موارد زیادی مانند افراد، مکان‌ها و هشتگ‌ها را جستجو کنید. برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی در مورد هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید، وقت بیشتری را اختصاص دهید. با استفاده از ابزارهای رایگان مانند Websta ، حتی می‌توانید کلمات کلیدی را بر اساس مکان فیلتر کنید تا از هدف‌گذاری و رسیدن به مخاطبان مناسب اطمینان حاصل کنید. محبوبیت و استفاده از هشتگ را بررسی کرده و از مکالمه موجود پیرامون آن بهره گیرید. حتی می‌توانید برچسب تجاری خود را ایجاد کرده و فالوورهایتان را نیز به استفاده از آن ترغیب نمائید.

تاثیر اینستاگرام بر سئو

مخاطبان خود را رشد دهید … به دسترسی خود برسید

اینستاگرام روشی عالی برای دستیابی به جمعیت‌های مختلف و افزایش آگاهی از برند است. با این حال، افزایش فالوور شما یک شبه اتفاق نمی‌افتد. چند تصویر را در تصویر کلی اجتماعی خود بگنجانید. روی محتوای خود تمرکز کنید.

  • آیا برای مخاطبان شما مفید است؟
  • آیا برند شما را نشان می دهد؟
  • آیا قابل اعتماد است؟
  • آیا جذاب است؟
  • آیا این باعث می شود مخاطب شما چیزی را حس کند؟

در صورت پرداختن به این سؤالات خاص، محتوای ارگانیک میتواند یک موهبت بزرگ محسوب شود. مسابقه ایجاد کنید! مردم عاشق چیزهای رایگان هستند.

اگر می توانید مشتریان را ترغیب کنید تا مارک خود را از طریق اشتراک‌گذاری اجتماعی تبلیغ کنند، اینها تبلیغات رایگانی هستند که باید از آن استفاده کنید.

همه مطالب برابر نیستند

محتوا در استراتژی اجتماعی نقش بسیار مهمی ایفا می کند. آنچه را که به اشتراک می گذارید باید مرتبط با مخاطبان و نام تجاری‌تان باشد. اگر می‌خواهید از بیشترین ارزش جستجوگرها در اینستاگرام بهره ببرید، به سراغ میانبرها نروید. با نوشتن محتوای خود، فالوورهایتان را به صورت ارگانیک بدست آورید تا با کسانی که اکانت شما را دنبال می‌کنند ارتباط برقرار کنید. از تصاویر جذاب استفاده کرده تا زندگی کسانی که اکانت شما را مشاهده می‌کنند بهبود بخشید. به یاد داشته باشید، همه کاربران اینستاگرام مشتری بالقوه و پیشرو هستند، بنابراین با ارائه محتوای مورد نیاز‌شان، با آنها احترام بگذارید. اکنون که می فهمید که چگونه SEO و اینستاگرام نسبت به آنچه که در ابتدا فکر می‌کردید، بهم پیوسته‌اند ، زمان آن رسیده است که تغییراتی در برند تجاری خود ایجاد کنید!

  • اطمینان حاصل کنید که نام و شرح کسب و کار شما با ارزش نام تجاری شما مطابقت دارد.
  • اطلاعات مخاطب خود را به روز کنید و پیوندی را برای تغییر مسیر به وب سایت خود اضافه کنید.
  • محتوای خود را بهینه سازی کنید تا با نیازهای کاربران خود مطابقت داشته باشید، راه های استراتژیک برای رشد مخاطبان خود را به کار بگیرید و برخی تحقیقات در مورد هشتگ های مورد استفاده خود انجام دهید.
المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :