تاثیر لینک داخلی در سئو و نحوه استفاده از آن

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
لینک سازی در وردپرس

لینک داخلی را تا چه حد می شناسید و از تاثیر آن بر سایت اطلاع دارید؟ تمامی افرادی که در حوزه تجارت الکترونیک و کسب‌وکارهای آنلاین مشغول به فعالیت هستند به خوبی نسبت به این مسئله آگاهی دارند که برای داشتن سئو موفق و رتبه‌بندی خوب باید اتصال‌ها و پیوندهایی را در صفحه وب محتوای‌شان ایجاد نماید. این اتفاق کمک می‌کند تا موتورهای جستجوگر گوگل دید بهتری به وب‌سایت آنان داشته باشد و ایده نهایی محتوا را دریابد. درواقع سلسله مراتب موجود کمک می‌کند تا مهم‌ترین صفحات ارسالی به لینک‌هایی پیوند داده شوند که از ارزش کمتری برخوردارند. این استراتژی که از آن به عنوان لینک داخلی نیز یاد می‌شود منجر به تقویت سئو سایت خواهد شد. اما چه اطلاعات مفیدی در این راستا در اختیار دارید؟ در ادامه توضیحاتی در رابطه با لینک‌های داخلی و تاثیر آن بر سئو خدمت شما ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

چرا لینک داخلی برای گوگل اهمیت دارد؟

به عبارت ساده‌تر گوگل از پیوندهای ایجاد شده استفاده می‌کند تا دریابد کدام محتوا در سایت شما با یکدیگر ارتباط دارند و ارزش آن‌ها چقدر است. اما همواره موارد دیگری نیز وجود دارد که به آن می‌پردازیم.

* روابط بین محتوا

گوگل با استفاده از رباتی به نام Google Bot ، لینک داخلی و خارجی را دنبال می‌کند. این ربات به صفحه اصلی وب‌سایت رفته و اولین لینک‌های موجود را دنبال می‌کند. او با دنبال‌کردن این پیوند‌ها می‌تواند رابطه بین صفحات مختلف، پست‌ها و مطالب دیگر را به راحتی کشف نماید. به این ترتیب گوگل درمی‌یابد که کدام صفحات در سایت شما موضوع مشابهی را پوشش می‌دهند.

* تعداد پیوند

علاوه‌بر درک رابطه بین محتوا، گوگل ارزش پیوند را بین همه پیوندها در یک صفحه وب تقسیم می‌کند. غالباً صفحه اصلی یک وب‌سایت بیشترین مقدار لینک را دارد زیرا بیشترین بک لینک را به خود اختصاص می‌دهد. این مقدار پیوند بین همه پیوندهای موجود در آن صفحه اصلی به اشتراک گذاشته می‌شود.

internal links
لینک داخلی

مقدار پیوند منتقل شده به صفحه زیر، بین پیوندهای موجود در آن صفحه و غیره تقسیم می‌شود. بنابراین، درصورتی که جدیدترین محتواهای ارسال شده در یک وبلاگ، دارای لینک داخلی از صفحه اصلی باشد، ارزش پیوند بیشتری را در نزد گوگل بدست می‌آورد. نکته اینجاست که اگر Google از طریق صفحه اصلی با آن‌ها ارتباط برقرار کند، پست‌های جدید را سریع‌تر پیدا می‌کند. اگر لینک داخلی یک صفحه نسبت به سایر صفحات موجود در وب‌سایت بیشتر باشد، نزد گوگل ارزش بالایی بدست می‌آورد که در نتیجه منجر به افزایش ارزش آن محتوا و همچنین رتبه‌بندی سایت خواهد شد.

استراتژی لینک‌های داخلی

این مسئله برای سئو سایت شما بسیار حائز اهمیت خواهد بود که به‌طور منظم استراتژی لینک داخلی را ارزیابی کرده و بهبود بخشید. شما باید اطمینان حاصل کنید که گوگل پیوندهای داخلی سایت شما را درک کرده است. این اتفاق از طریق زیر امکان‌پذیر است.

  • ارتباط صفحات
  • رابطه بین صفحات
  • ارزش بین صفحات

ساختار ایده‌آل سایت

همواره به صاحبان کسب‌وکارها و وب‌سایت‌ها توصیه می‌شوند که به سایت خود همانند یک هرم نگاه کنند. در بالا، صفحه اصلی قرار دارد و در زیر آن بخش‌ها و دسته‌بندی‌ها قرار گرفته است. همچنین پست‌ها و صفحات شخصی نیز در ادامه زیرمجموعه واقع شده‌اند. اگر بتوانید این هرم را به خوبی دسته‌بندی کنید فهرستی تهیه خواهد شد که منعکس کننده ساختار سایت شماست که در نهایت می‌تواند به عنوان راهنمای نهایی سایت شناخته شود.

نحوه درج لینک های داخلی
نحوه درج لینک داخلی

مهم‌ترین محتوا را مشخص کنید

سپس باید تعیین کنید که مهم‌ترین محتوای شما کدام است. درواقع بهترین و کامل‌ترین محتوا شما به عنوان هسته اصلی کار شناخته می‌شود. زیرا این محتواست که می‌خواهید با استفاده از جستجوی آن کاربران به سمت سایت شما و البته خدمات و محصولات‌تان انتقال پیدا کنند. با توجه به این مسئله که می‌خواهید به گوگل اطلاع دهید که این اصلی‌ترین محتوای شماست، باید لینک داخلی زیادی به آن اضافه کنید. نقاط مختلفی وجود دارد که از آنجا می‌توانید لینک‌هایی را به محتوای خود پیوند دهید.

لینک داخلی و پیوند متنی

وقتی مقاله‌های مختلفی راجع به یک موضوع خاص نوشتید، باید آن‌ها را با یکدیگر پیوند دهید. با این کار تمامی محتواها به گوگل و کاربران نشان داده می شود که این مقالات به لحاظ موضوعی مرتبط هستند. می‌توانید مستقیماً از جملات موجود در نسخه خود پیوند برقرار کرده یا در انتهای پست پیوند را اضافه کنید. علاوه براین، شما باید به Google نشان دهید که کامل‌ترین مقاله شما درباره این موضوع کدام است. برای این کار، شما باید در تمام مقالات این موضوع پیوندی به سنگ بنای اصلی اضافه کنید. و فراموش نکنید که از سنگ بنا را به پست‌های فردی پیوند برقرار کنید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :