تراکم کلمات کلیدی در سئو به چه معناست؟

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
کلمه کلیدی چیست

تراکم کلمات کلیدی یک مفهوم اساسی در بهینه‌سازی موتورهای جستجو(SEO)  به حساب می‌آیند. درک این مسئله که چگالی کلمات‌کلیدی چگونه کار می‌کند به دلیل اینکه تاثیر مستقیمی بر قابلیت مشاهده سایت در نتایج موتورهای جستجو و البته هزینه‌های کمپین‌های بازاریابی آنلاین دارد بسیار حائز اهمیت است. با این حال، اهمیت نسبی چگالی کلمات کلیدی در اکثر الگوریتم‌های رتبه‌بندی موتورهای جستجو از جمله Google در این سال‌ها دستخوش تغییرات زیادی شده است. به همین دلیل آگاهی از چگونگی عملکرد آن در سئو تاثیر بسزایی در کسب‌وکار شما و البته رسیدن به سودآوری خواهد داشت. به همین دلیل در ادامه این مقاله در نظر داریم توضیحاتی در این راستا خدمت شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

منظور از تراکم کلمات کلیدی چیست؟

تراکم کلمات کلیدی به تعداد دفعاتی گفته می‌شود که یک کلمه کلیدی در یک صفحه وب‌ مشخص یا در یک قطعه از محتوا به عنوان نسبت یا درصد تعداد کل کلمات ظاهر می‌شود. از این مسئله همچنین در برخی موارد به عنوان فرکانس کلمه کلیدی در یک صفحه وب نیز یاد می‌شود. تراکم کلمات کلیدی همچنین در صورت نیاز می‌تواند به عنوان یک شکل خاص محاسبه شود.

تراکم کلمات کلیدی
تراکم کلمات کلیدی

اغلب برای تعیین تراکم کلمه کلیدی یک صفحه وب، کافی است تکرار تعداد دفعات یک کلمه کلیدی معین را بر تعداد کلماتی که در صفحه ذکر شده است، تقسیم کنید، نتیجه حاصله، تراکم کلمه کلیدی آن صفحه است.

چرا تراکم کلمه کلیدی با سئو ارتباط دارد؟

درواقع شما با تراکم کلمات کلیدی در نظر گرفته شده برای مقاله، سیگنالی را برای موتورهای جستجو ارسال می‌کنید و در آن شرح می‌دهید که مقاله شما در رابطه با یک موضوع خاص است. درواقع شما از طریق کلمه کلیدی، هدف‌گذاری بلند مدتی را برای رسیدن به صفحه اول گوگل انجام داده‌اید. همچنین این سیگنال باعث می‌شود تا وب‌سایت شما با حضور کلمات کلیدی در نزد موتورهای جستجوگر اهمیت پیدا کنند. هرچند که نباید محتوای خود را با کلید واژه پر کنید. این مسئله نه تنها خوانندگان و مخاطبان سایت‌تان را فرار می‌دهد بلکه موتورهای جستجوگر را نیز خسته می‌کند. به این روش spammy گفته می‌شود و حتی شما را از صف بازدید گوگل خارج می‌کند. هرچند که تراکم کلمه کلیدی توصیه شده در تمامی موتورهای جستجوگر یکسان نیست. به عنوان مثال گوگل توصیه می‌کند که تراکم کلمه کلیدی را بر 1.2درصد نگه دارید.

چه تعداد کلمه کلیدی در محتوا مناسب است؟

مطمئنا می‌دانید که هیچ قانون سفت و سختی برای تراکم کلمات کلیدی وجود ندارد. به منظور پیچیده کردن مسائل، تراکم کلمه کلیدی با توجه به ماهیت محتوای تولید شده میتواند دستخوش تغییرات قابل توجهی شود. برای مثال، یک محتوای خبری باید در زمان مناسب و کاملا هماهنگ با سئویی سبز شده به منظور تاثیرگذاری در رتبه‌بندی سایت که تراکم کلمه کلیدی قابل توجهی دارد منتشر شود. با این حال، برخی از دستورالعمل‌های غیر رسمی وجود دارد که می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری در مورد استراتژی هدفمند کردن کلید واژه خود کمک کند.

تراکم کلمات کلیدی
تراکم کلمات کلیدی

بسیاری از جستجوگرها یک کلمه کلیدی را برای محتوایی با حدود 200 کلمه توصیه می‌کنند. به عبارت دیگر، اگر یک صفحه وب از یک پاراگراف منفرد با 200 کلمه تشکیل شده باشد، باید حاوی بیش از یک کلمه کلیدی نباشد. شما ممکن است بتوانید “با خیال راحت” کلمات کلیدی بیشتری را در پاراگراف خود استفاده کنید اما تقریباً یک کلمه کلیدی در هر 200 کلمه از نسخه توسط جامعه سئو معیار خوبی به حساب می‌آید.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :