ترفندهای جستجو در گوگل

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
افزونه جت پک

ترفندهای جستجو در گوگل می تواند به مراتب باعث پیشرفت شما در کسب کار و رشد و یادگیری شود. منحنی یادگیری جستجوی Google امری عجیب و غریب است. همه هر روز از آن استفاده می کنید، اما هنوز هم همه نمی دانند اصول و رازهای جستجوی گوگل چیست. اما موتور جستجو گوگل ترفندهای زیادی در آستین خود دارد.

در این مقاله مروری بر برخی از مفیدترین ترفندهای جستجو در گوگل داشته و نکات اساسی تا ویژگی های جدید که اخیراً منتشر شده، آمده است.

ترفندهای جستجو در گوگل

1. برای جستجوی یک عبارت دقیق از نقل قول ها استفاده کنید

این یک ترفند ساده و شناخته شده است، جستجو در یک عبارت با نقل قول فقط صفحات با همان کلمات، به همان ترتیب،  آنچه در نقل قول ها است ارائه می دهد. این یکی از مهمترین نکات جستجوی گوگل است. این مورد به خصوص از این جهت مفید است که می خواهید نتایج حاوی یک عبارت خاص را پیدا کنید.

ترفندهای جستجو در گوگل

2. برای مشخص کردن کلمات ناشناخته یا متغیر از ستاره در داخل جملات استفاده کنید

یکی از ترفندهای جستجو در گوگل وجود دارد که کمتر کسی با آن آشنا است جستجو با ستاره است، جستجوی یک عبارت با ستاره جایگزین یک کلمه ناشناخته، تمام تغییرات ممکن آن عبارت را جستجو می کند. به عنوان مثال اگر می خواهید آهنگی را از متن اشعار مدنظرتان پیدا کنید مفید است. یا اگر می خواهید همه اشکال یک جمله را پیدا کنید (به عنوان مثال ” * ضخیم تر از آب است “)

3. از علامت منها برای از بین بردن نتایج حاوی کلمات خاص استفاده کنید

اگر می خواهید به جستجوی اصطلاحی بپردازید که نتایج زیادی را برای شما می آورد، می توانید با استفاده از علامت – کلمات خاصی را حذف کنید ( به عنوان مثال jaguar -car )

4. جستجوی وب سایتها برای کلمات کلیدی

به عملکرد “سایت:” به عنوان جستجوی گوگل توجه نمایید. این مورد باعث می شود که گوگل فقط یک وب سایت خاص را جستجو می کند.

جستجو در تاریخ یکی دیگر از ترفندهای جستجو در گوگل

5. جستجوی بایگانی اخبار به اواسط دهه 1880

Google News گزینه ای را برای جستجوی اخبار بایگانی شده با ارزش بیش از 100 سال از روزنامه های سراسر جهان دارد.

6. غذاها را با استفاده از “vs” را مقایسه کنید

آیا نمی توانید بین یک همبرگر یا پیتزا برای شام تصمیم بگیرید؟ به عنوان مثال برنج در مقابل نان، حروف VS را تایپ کرده و مقایسه های جانبی با یکدیگر در مورد حقایق تغذیه ای دریافت کنید.

جستجو در گوگل و غذاها

7. نتایج جستجو را برای دستور العمل پخت غذاها فیلتر کنید

اگر غذای مورد علاقه خود را جستجو نموده و سپس روی گزینه “Search Tools” کلیک کنید می توانید دستورات را بر اساس مواد تشکیل دهنده، زمان طبخ و کالری فیلتر کنید. اگر محدودیت های غذایی خاصی دارید ، این ابزار بسیار عالی است.

8. برای یادگیری معنای کلمات عامیانه شامل از DEFINE: استفاده کنید

فرایند استفاده از فرهنگ لغت را با استفاده از کلمه “DEFINE: ” ساده کنید.

9. با استفاده از تصاویر، تصاویر را جستجو کنید

تابحال با عکسی مواجه شده اید که به طرز عجیبی آشنا به نظر می رسد؟ یا تصمیم دارید بدانید مبدا تصویر کجاست؟ اگر تصویر را ذخیره کرده و سپس آن را در Google Images (با دکمه دوربین) جستجو کنید، می توانید تصاویر مشابه را در وب مشاهده کنید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :