تفاوت بازاریاب و روابط عمومی

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
بهینه سازی اینستاگرام

اصطلاحات بازاریاب و روابط عمومی قابل جایگزینی با یکدیگر نیستند. تعیین تفاوت آنها باعث می شود شما بتوانید در بازاریابی متمرکزتر و کمپین های روابط عمومی بهتر با اهداف مناسب تر کار بکنید.

در این محتوا به سه ​​تفاوت اصلی بین بازاریاب و روابط عمومی می پردازیم. توجه به این سه مورد به صورت کامل تفاوت ها را برای شما آشکار خواهد کرد و می توانید مرز بین این دو کار را تشخیص دهید.

1. عملکرد بازاریاب و روابط عمومی

این دو صنعت عملکردهای مختلفی دارند. وظیفه روابط عمومی ایجاد روابط مطلوب با افراد کلیدی سازمان است، اما بازاریابی مربوط به تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات، از جمله تحقیقات بازار و تبلیغات است.

2. مخاطبان هدف

بازاریابی و استراتژی روابط عمومی، مخاطبان مختلف را هدف قرار می دهند. هدف بازاریابی مشتری است. بازاریابان برای تأمین نیازهای مشتریان واقعاً سخت کار می کنند. در روابط عمومی، مخاطبان متشکل از طیف وسیعی از مردم (مشتریان ، کارمندان ، تأمین کنندگان ، سرمایه گذاران ، رسانه ها و غیره) هستند که به طور جمعی از اهداف سازمان حمایت می کنند.

بازاریاب
بازاریاب

3. معیارهای موفقیت استراتژی

هر دو متخصص بازاریابی و روابط عمومی، موفقیت کمپین های خود را بعد از اجرای آنها می سنجند. با این حال، استراتژی های بازاریابی و روابط عمومی از معیارهای مختلفی برای سنجش موفقیت آنها استفاده می کنند. یک فعالیت بازاریابی موفقیت آمیز راهی خواهد بود که اهداف فروش را برآورده سازد و منجر به سودآوری و ROI بالا شود، اما جوانب مثبت در روابط عمومی موفقیت را از طریق روابط متقابل مفیدی که با مخاطبان اصلی ایجاد کرده اند، تعریف می کنند.

صنایع بازاریابی و روابط عمومی هم برای دستیابی به اهداف شرکت و هم برای انجام ماموریت خود خدمت می کنند. درک تفاوت بین این دو به شرکتها کمک می کند تا استراتژی های خود را ترسیم کرده و هدف آنها بهتر در مخاطبان هدف مختلف با تمرکز خاص و نتایج در ذهن باشد. متخصصین بازاریابی با ادراک و روابط عمومی باید برای دستیابی به موفقیت سازمانی، بازاریابی و روابط عمومی را در استراتژی های خود ادغام کنند.

ایجاد کمپین توسط بازاریاب و روابط عمومی

روابط عمومی Axia مهارت و منابع لازم را برای ایجاد یک کمپین روابط عمومی برنده برای شرکت شما فراهم می کند. بیاموزید که چگونه می توانید بیشتر از روابط خود با شرکت روابط عمومی خود استفاده کنید. همچنین توصیه می کنیم کتاب های الکترونیکی موجود در بازار را مطالعه کنید تا بیشتر و جامع تر با این دو مورد آشنا شوید.

هیچوقت نقش پلن مشخص بازاریابی و نقش مهم روابط عمومی را در جذب مشتری فراموش نکنید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :