تفاوت بین SEO و SEM چیست؟

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
تفاوت seo و sem

SEO و SEM

تفاوت seo و sem در چیست؟ همانطور که بازاریابی تکامل یافته است ، زبانی که ما به عنوان بازاریاب استفاده می کنیم نیز وجود داشته و در حال تکامل است.

دو اصطلاح و کلمه اختصاری که غالباً به طور متناوب و بدون اینکه درک درستی از رابطه و چگونگی تفاوت آنها وجود داشته باشد مورد استفاده قرار می گیرند SEO و SEM هستند. آنها یک رابطه همزیستی دارند و وقتی هر دو از توانایی بالقوه خود استفاده کنند ، می توانند نتایج بازاریابی خوبی را برای شما به دست آورند.

تفاوت seo و sem

تفاوت اصلی SEO و SEM چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به طور سنتی به عنوان یکی از مؤلفه های بازاریابی موتور جستجو (SEM) شناخته شده ، که شامل تاکتیک های پرداخت شده و ارگانیک است.

اما امروزه ، از SEM استفاده می شود تا منحصراً به جستجوی پرداخت شده مراجعه شود. طبق کارشناسان موتورهای جستجو ، بازاریابی موتور جستجوگر “روند دستیابی به ترافیک وب سایت با خرید تبلیغات در موتورهای جستجو” است. از طرف دیگر ، بهینه سازی موتور جستجو به عنوان “فرایند دریافت ترافیک از نتایج جستجوی رایگان ، ارگانیک ، تحریریه یا طبیعی” تعریف شده است.

تعریف و تفاوت SEM و SEO

SEM یک استراتژی جستجوی پولی است.
SEO یک استراتژی جستجوی ارگانیک است.
این استراتژی های جداگانه باید بخشی از هدف بازاریابی جستجوی آنلاین شرکت شما باشند.
مرور اجمالی بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

برای پیوستن به الگوریتم های همیشه در حال تغییر گوگل ، رشته های SEO باید به طور مداوم در حال تکامل باشند. اما یک چیز ثابت است: SEO به عنوان دو ستون اصلی فعالیتهای on-page و off-page (یعنی “در سایت” و “خارج از سایت”) تشکیل شده است.

این از تفاوت و تمایز شاخص seo و sem است.

عناصر جستجوگرها در صفحه

داده های متا بهینه سازی شده ، از جمله برچسب عنوان صفحه ، توضیحات متا ، برچسب های عنوان و برچسب ALT تصویر ، که شامل کلمات کلیدی هدف هستند

کپی صفحه به خوبی نوشته و بهینه شده از طریق تحقیقات کلمات کلیدی استراتژیک

URL صفحات ساده و به خوبی قالب بندی شده با کلمات کلیدی انتخابی

سرعت صفحه بهینه شده است

عناصر سئو خارج از صفحه

 ایجاد پیوند برای جذب و به دست آوردن لینکهای ورودی با کیفیت (این بک لینکها در تشکیل اکثر سئو خارج از صفحه کمک می کنند)

سیگنال های اجتماعی (به عنوان مثال ، افزایش ترافیک به وب سایت از طریق اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی)

جلب توجه سایتهای نشانه گذاری اجتماعی مانند Reddit ، Digg و Stumbleupon

تفاوت seo و sem

محتوای ارزشمند و باکیفیتی ایجاد کنید که مخاطب مورد نظر شما از جمله مقالات وبلاگ استفاده لازم را ببرد. این امر به ایجاد اقتدار شما در گذر زمان کمک می کند و منجر به افزایش ترافیک وب سایت ارگانیک ، فرصت های بیشتر برای پیوندهای بیشتر می شود.

برای اطمینان از بهینه سازی صفحات فرود و مقالات وبلاگ خود ، به این تاکتیک های درون صفحه و خارج از صفحه توجه کنید.

بررسی اجمالی بازاریابی موتور جستجو (SEM)

SEM به شدت در رابطه با به دست آوردن دید جستجو از طریق تبلیغات پرداخت شده در موتورهای جستجو مانند Google است. به این تبلیغات معمولاً به تبلیغات (پرداخت هزینه هر کلیک (PPC)) گفته می شود. بسیاری از اصطلاحات دیگر برای فعالیتهای SEM وجود دارد از جمله تبلیغات هزینه-کلیک (CPC) و تبلیغات جستجوی پرداخت شده.

تبلیغات PPC به شما امکان می دهد تا از طریق کپی آگهی مربوطه و کلمات کلیدی متناسب با پرس و جوهای جستجوی آنها ، خریداران بالقوه را هدف قرار دهید. تبلیغات PPC در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) در کنار لیست های ارگانیک قرار دارد. آنها به شغل شما فرصت می دهند تا دید صفحات وب ، صفحات فرود ، مقالات وبلاگ و موارد دیگر را افزایش دهد.

نمونه هایی از استراتژی های SEM چیست؟

حال که از تفاوت های seo و sem خواندیم بیایید چند نمونه از sem مثال بزنیم.Google AdWords محبوب ترین سیستم عامل موتور جستجو برای میزبانی تبلیغات بسیار دور است. فرصت های دیگری را نیز مانند تبلیغات بینگ یا تبلیغات جستجوی یاهو در نظر بگیرید. هر کجا که بخواهید دلارهای بازاریابی اینترنتی خود را خرج کنید ، چندین راهکار مهم برای SEM موفق وجود دارد:

    کمپین های تبلیغاتی را با یک مخاطب خاص (به عنوان مثال ، جغرافیایی ، صنعت و غیره) در ذهن داشته باشید

تفاوت seo و sem

    ایجاد گروه های تبلیغاتی که از تغییرات کلمه کلیدی هدف تشکیل شده است

    با استفاده از آن کلمات کلیدی انتخابی ، آگهی مربوطه را بنویسید

    بودجه تبلیغ را تنظیم کنید

    معیارها مانند کلیک ، برداشت ، کلیک بر روی نرخ ها و متوسط ​​هزینه در هر کلیک را کنترل کنید

هنگام راه اندازی و حفظ یک کارزار تبلیغاتی تبلیغاتی مؤثر ، ملاحظات دیگری نیز وجود دارد ، اما این پنج مورد به ویژه برای هر سایت مبتدی مهم هستند. اگر می خواهید تلاش های SEM خود را برای تکمیل بهینه سازی موتور جستجوی ارگانیک به‌کار بگیرید ، به Google Adwords نگاهی بیندازید.

با این تفاوت ها کدام بهتراست؟ آیا باید از SEO و SEM یا کدامیک استفاده کنیم؟

طرفداران هر دو طرف می توانند استدلال كنند كه از طرف دیگر مؤثرتر هستند. با این حال ، ما می خواهیم سئو با کیفیت بالا را به عنوان پایه ای برای SEM با کیفیت بالا مشاهده کنیم. هر دوی آنها از ارزش بالایی برخوردار هستند و باید بخشی از استراتژی بازاریابی ورودی B2B شما باشند.

طبیعتا اکنون تفاوت seo و sem را درک نمودید.

چه زمانی باید روی سئو تمرکز کنید

سئو مقدماتی را برای SEM ، از طریق محتوای بهینه شده ارائه می دهد که چشم انداز و مشتریان مفید را متصور می‌شود.

سئو ارگانیک برای مدت طولانی هزینه کمتری دارد و به ایجاد اعتبار جستجو کمک می کند. اما حفظ آن با ایجاد مداوم محتوای با کیفیت و اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی مهم است. به عبارت دیگر ، شما باید چیزی را جستجو کنید که ارزش جستجو را داشته باشد.

چه موقع روی SEM تمرکز کنید

آیا شما به تازگی یا در حال راه اندازی اولین وب سایت خود و ایجاد اثر اولیه آنلاین خود برای تبلیغ محصول یا خدمات خود هستید؟ طبیعتا تا زمانی که اعتبار ارگانیک خود را تقویت کنید ، به جستجوی فوری نیاز خواهید داشت. با یک کارزار استراتژیک PPC ، می توانید به این هدف برسید. اما آنچه را که نباید انجام دهید این است که در طولانی مدت سئو ارگانیک را فراموش کرده و به شدت به PPC تکیه کنید. این موارد از تفاوت های seo و sem هستند. شما هنوز هم نیاز دارید محتوای فوق العاده ای ایجاد کنید که بازدید کنندگان پس از مراجعه به وب سایت شما بخواهند با آنها درگیر شوند.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :