تفاوت Nofollow و Dofollow

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
Nofollow و Dofollow

Nofollow و Dofollow

Nofollow و Dofollow چه معانی در ذهن شما دارند؟ هر وقت در مورد بهینه سازی موتور جستجو صحبت می کنیم ، برخی از کلمات متداول شامل noindex ، doindex ، nofollow dofollow ، روبات های متا و غیره در ذهنمان تداعی می شوند. کلیه کلمات مذکور از اهمیت برابری در SEO برخوردار هستند. در این پست در مورد Nofollow و Dofollow توضیح خواهیم داد. به خصوص برای تازه کارهایی که در سئو SEO کاربر جدید هستند یا افرادی که هنوز درباره Nofollow یا dofollow به درک کاملی نرسیدند، این پست مفید خواهد بود.

Nofollow و Dofollow

ویژگی ها

ویژگی های Nofollow و Dofollow کاملا شفاف و قابل درک هستند. Nofollow یک مقدار و یک ویژگی HTML است که برای دستورالعمل رباتهای موتورهای جستجو استفاده می شود ، به این صورت که یک لینک پیوندی نباید در رتبه بندی در فهرست موتور جستجو تأثیر بگذارد. این هدف برای کاهش اثربخشی انواع خاص اسپم موتورهای جستجو و در نتیجه بهبود کیفیت نتایج موتورهای جستجو و جلوگیری از بروز هرزنامه در وهله اول است. این مفهومی است که توسط مت کاتس و جیسون شلن در سال 2005 معرفی شده است.

تفاوت بین NoFollow و Dofollow چیست

اکنون بیایید تفاوت Nofollow و Dofollow را بررسی کنیم. ویژگی های پیوندهای nofollow اجازه نمی دهد که رباتهای موتور جستجو پیوند را دنبال کنند. این بدان معناست که اگر ربات گوگل با ویژگی های nofollow به لینک شما ارجاع داده شود ، به پیوند منتقل نمی شود و فقط کاربران قادر به پیگیری لینک ها خواهند بود.

اگرچه گوگل اعلام کرد که آنها ویژگی های پیوند nofollow را یک نکته منفی در نظر نمی گیرند ، اما وزن و ارزش چنین پیوندهایی واقعاً کم است.

Nofollow و Dofollow

نمونه ای از پیوند Nofollow:

<a href=”http://www.domian.com/” rel=”nofollow”>domain</a>

از مثال فوق و مثال دیگری که خواهیم زد تفاوت Nofollow و Dofollow به وضوح روشن خواهد شد. پیوندهای Dofollow به Google و همه موتورهای جستجو اجازه می دهد تا از آنها پیروی کنند و به وب سایت ما برسند. درحقیقت به ما پیوند با ارزش و بک لینک می دهد. اگر یک وب مستر با این لینک به سایت شما برگردد ، موتور جستجو و افراد می توانند شما را دنبال کنند. بهترین راه برای dofollow ، اجازه دادن به کلمه کلیدی در متن است. این بدان معناست که وقتی به هر وب سایت یا صفحه ای وصل می شوید ، از کلمه کلیدی هدفمند در متن استفاده کنید.

نمونه ای از لینک Dofollow:

<a href=”http://www.domain.com/”>domain</a>

توجه: به طور پیش فرض تمام لینک های اینترنتی به صورت Dofollow تعریف شده اند، بنابراین لازم نیست کاری انجام دهید تا پیوندی به صورت Dofollow انجام شود.

Nofollow و Dofollow

نکته مهم :

اخیراً گوگل گفته است که همچنان لینک nofollow را به عنوان لینک خروجی از نظر توزیع رتبه صفحه از صفحه شما حساب خواهند کرد و اختلاف Nofollow و Dofollow را از نظر ارزشی کمی کاهش داده است. اگرچه باز هم بستگی به جایی دارد که آن پیوند nofollow در آن قرار گرفته باشد. قرار دادن پیوند nofollow در انتهای صفحه کمترین تأثیر را دارد و وقتی در بالای صفحه قرار می گیرد ، تأثیراتی را به همراه دارد.

انواع No-Follow

<meta name=”robots” content=”nofollow” />

این لینک به ربات ها، خزنده ها و اسپایدرها ها می گوید که پیوندها را در صفحه دنبال نکنید.

<a href=”http://www.domain.com” rel=”nofollow”>

این لینک به موتورهای جستجو می گوید که پیوند را از نظر رتبه بندی صفحات حساب نکنید.

نکته سریع: سعی کنید ویژگی noindex را برای صفحات مانند تماس با ما و ویژگی nofollow را برای پیوندهای وابسته در پست های وبلاگ خود حفظ کنید. اگر به هر دلیلی به هر وب سایت پیوند اسپم دارید ، از ویژگی پیوند nofollow استفاده کنید.

امیدواریم تفاوت Nofollow و Dofollow را به خوبی درک کرده باشید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :