خطاهای رایج وردپرس

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
چک لیست امنیت اطلاعات

خطاهای رایج وردپرس را تا چه اندازه می شناسید؟ در حالی که در حالت کلی استفاده از وردپرس بسیار آسان است، برخی خطاهای متداول وردپرس وجود دارد که می توانند کار شما را بسیار سخت و پیچیده تر از آنی کند که فکرش را می کردید. البته نکته خوب این است که خطای وردپرس که در سایت خود مشاهده می کنید به احتمال زیاد پیش از شما توسط کسی گزارش شده و راهکار برطرف سازی آن نیز درج شده است. در amnssl.com، خطاهای رایج وردپرس را لیست کرده و با توجه به طولانی بودن مقاله، محتوا را به چند بخش تقسیم کردیم.

رفع خطاهای رایج وردپرس

نکته مهم: قبل از تلاش برای رفع هرگونه خطای وردپرس ، اطمینان حاصل کنید یک نسخه فول بکاپ از هاست یا وردپرس خود تهیه کردید.

در صورتی که نتوانستید مشکل خود را از مراحل ذکر شده در این مقاله برطرف کنید ، لطفاً با شرکت میزبان وردپرس خود تماس بگیرید.

از آنجایی که این یک مقاله طولانی است ، ما این محتوا را به چند بخش تقسیم کردیم.

خطاهای رایج وردپرس

Internal Server Error از خطاهای رایج وردپرس

شاید گیج کننده ترین خطای WordPress که ممکن است یک مبتدی با آن روبرو شود ، “خطای سرور داخلی” یا بعضی اوقات ” خطای سرور داخلی 500 ” باشد.

این خطا معمولاً هنگامی رخ می دهد که مشکلی رخ داده اما سرور قادر به تشخیص محل مشکل نیست. از آنجا که پیام خطا مشخص نمی کند که در چه مواردی باید به دنبال خطا باشید ، کشف این مسئله برای شما بسیار مهم است.

Syntax Error in WordPress

این خطا معمولاً زمانی اتفاق می افتد که می خواهید قطعه کدی را به وردپرس اضافه کنید و به طور تصادفی بخشی از کد را از دست داده اید یا به طول کل کد صحیح نیست. این خطا منجر به خطاهای دیگر نیز مانند خطای زیر می شود :

Parse error- syntax error, unexpected $end in /public_html/site1/wp-content/themes/my-theme/functions.php on line 278

این پیام خطا به یک رویداد غیرمنتظره در کد اشاره کرده و همچنین محل خطای اسکریپت را با شماره خط موجود در تابع رخ داده نشان می دهد. برای رفع این مشکل ، باید خطا کد اعلام شده را تصحیح کنید. بیشتر اوقات یک براکت مفقود شده یا یک کاراکتر ” ؛ ” که درج نشده است باعث ایجاد مشکل می شود.

خطاهای رایج وردپرس

Establishing a Database Connection in WordPress

یکی از خطاهای رایج وردپرس خطای دیتابیس است و از پیام خطا مشخص است که وب سایت شما قادر به اتصال به بانک اطلاعاتی نیست، اما رفع این خطا می تواند برای مبتدیان مشکل باشد.

این خطا معمولاً در شرایطی اتفاق می افتد که کاربر اطلاعات پایگاه داده خود (میزبان پایگاه داده ، نام کاربری پایگاه داده و گذرواژه پایگاه داده) را در فایل wp-config.php نادرست وارد کرده یا تغییر داده باشد. همچنین گاهی اوقات سرور پایگاه داده شما می تواند پاسخگو نباشد، یا ممکن است پایگاه داده شما به طور کل خراب شده باشد.

با این حال، در اغلب موارد اطلاعات در شده در فایل wp-config.php نادرست است. نگاهی به راه حلهای رایج برای این مشکل بیندازید.

خطای صفحه سفید وردپرس

این خطا معمولاً به یک صفحه سفید و بدون پیام منتهی شده و باعث می شود که کاربر گیج کننده ترین حالت ممکن را تجربه کند زیرا هیچ سرنخ یا گزارشی برای جستجو و چگونگی حل کردن آن ندارد.

این خطا که یکی از خطاهای رایج وردپرس است، بیشتر مواقع زمانی ایجاد می شود که یک اسکریپت بیش از حد حافظه php ارائه داده شده توسط میزبان هاست استفاده کرده باشد. همچنین خطای صفحه سفید می تواند به دلیل پیکربندی نادرست سرور اتفاق بیفتد. ضمن اینکه ممکن است که کاربر فقط در صفحه خاصی از وب سایت خود خطای صفحه سفید را مشاهده کند.

خطای 404 در زمان مشاهده مطالب در وردپرس

علائم این خطا این است که وقتی کاربر فقط در یک پست از سایت خود خطای 404 دریافت می کند و اعلام می شود صفحه ای یافت نشده است.

شایع ترین علت این مسئله تنظیمات پیوند یکتا در وردپرس است. برای حل این مشکل، کاربر باید تنظیمات پیوند یکتای خود را بررسی کند یا قالب وب سایت را به آخرین نسخه به روزرسانی نماید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :