خطای تحقیق کلمه کلیدی را بشناسید

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
کلمه کلیدی چیست

این مسئله را نمیتوان کتمان کرد که وجود کلمات کلیدی تاثیر بسیار زیادی در سئو و رتبه‌بندی کسب‌وکار و سایت شما خواهد داشت.از همین رو پیدا کردن و تحقیق در رابطه با کلمه کلیدی که مرتبط با حوزه کاری شما باشد و بتواند در رتبه‌‌بندی گوگل نیز اثراتی مثبت از خود به جای بگذارد بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل از آن به عنوان اولین و مهم‌ترین قدم در راستای راهبرد اهداف سئو سایت یاد می‌شود.

هر چند که تحقیق کلمه کلیدی اندکی دلهره‌آور است زیرا هرگونه اشتباه می‌تواند نه تنها زحمات شما بلکه زحمات چندین و چند ساله کل تیم را به باد دهد.

یکی از سوالاتی که ذهنها را مشغول کرده این است که چگونه می‌توانیم از اشتباهات مرتبط با کلمه کلیدی جلوگیری کنیم؟

قبل از پرداختن به این موضوع نیاز است که با خطاهای مرتبط با تحقیقات کلمه کلیدی آشنا شوید.

زیرا این آشنایی کمک می‌کند تا استراتژی تحقیقاتی موفقی را تنظیم کنید و در رتبه‌بندی نیز به اهداف‌تان دست پیدا کنید.

با توجه به این تفاسیر در نظر داریم در ادامه این مقاله توضیحاتی در این زمینه خدمت شما ارائه دهیم.

با ما همراه باشید.

خطای تحقیق کلمه کلیدی کدام‌اند؟

همان‌طور که گفته شد خطای تحقیق کلمه کلیدی می‌تواند تاثیرات ناگواری بر روی سئو سایت داشته باشد.

از همین‌رو انجام تحقیقات درست در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

اما با اینحال احتمال وجود چه خطاهایی در این حوزه کاری وجود دارد؟

تحقیق کلمه کلیدی

1. تحقیقات در مورد کلمه کلیدی به درستی صورت نمیگیرد

اینگونه به نظر می‌رسد که بسیاری از صاحبان کسب‌وکار در زمان تولید محتوا و یا راه‌اندازی کسب‌وکار خود به تحقیق کلمه کلیدی اهمیتی نمی‌دهند و از آن چشم‌پوشی می‌کنند. شاید به نظر انجام تحقیقات مناسب کلمات کلیدی کمی سخت و زمانبر باشد اما عدم در اختیار داشتن یک کلمه کلیدی مناسب به این معناست که شما بدون هیچگونه ایده‌ای و بدون آگاهی از کاربران و مشتریان بالقوه خود در حال تولید محتوا هستید. هیچگاه نباید به غرایز خود نسبت به آن چیزی که مخاطبان می‌خواهند تکیه کنید. این مسئله بسیار حائز اهمیت است که کمی از وقت خود را بگذارید تا نسبت به زبان مخاطبان‌تان آشنایی پیدا کنید. اینکه آنها نسبت به کدام کلمه کلیدی جستجوی بیشتری انجام می‌دهند؟ در چه شرایطی جستجو می‌کنند؟ کدام شرایط رقابتی‌ بیشتری دارد و کدام کمتر؟

نتیجه تحقیقات کلمات کلیدی شما باید لیست گسترده‌ای از کلمات کلیدی باشد که می‌خواهید برای آنها رتبه‌بندی مناسبی را بدست آورید.

همچنین حتماً لیست تحقیق کلمه کلیدی خود را به‌طور مرتب به روز کنید. زیرا ممکن است مخاطبان شما تغییر کنند.

2. دلیل ارزیابی کلمات کلیدی غیرواقعی مشخص نیست

مطمئن شوید که برای کلمات کلیدی واقع‌گرایانه هدف‌گذاری کرده‌اید.

نمیتوان کتمان کرد که برخی سوله‌ها بسیار رقابتی هستند و رتبه‌بندی در سوله‌های رقابتی دشوار است، به خصوص اگر تازه وب‌سایت یا تجارت خود را شروع کرده‌اید. اگر تازه کار هستید، دیگر نباید هدف اصلی، کلمات کلیدی رقابتی باشد. در عوض، روی کلمات کلیدی بلند تمرکز کنید (که رتبه‌بندی آنها راحت‌تر است و شانس بیشتری دارند).

به عنوان مثال، اگر شما یک مرکز تناسب اندام دارید و یک وبلاگ درباره تناسب اندام راه‌اندازی کرده‌اید، در شروع رتبه‌بندی برای اصطلاح [تناسب اندام] دشوار خواهد بود. از همین‌رو باید دریابید که کدام جنبه‌های وبلاگ شما عملکرد بهتری برای رتبه‌بندی دارند. حتی می‌توانید در رابطه با تمرینات لازم و مناسب بدنسازی برای افراد بازنشسته تولید محتوا کنید. هدف از این رتبه‌بندی (تناسب اندام برای افراد بازنشسته) می‌تواند یک استراتژی خوب باشد. در این حالت، شما همچنین باید [نکات مربوط به تناسب اندام سالمندان]، [تمرینات تناسب اندام بازنشستگان] و… را هدف قرار دهید. اگر توانستید در رتبه‌بندی کلمات کلیدی بلند موفق عمل کنید می‌توانید در اصلاحات کوتاه نیز ورود کرده و موفقیت‌هایی را بدست آورید. اینجاست که نقش تحقیق کلمه کلیدی نمود پیدا می‌کند. به نوعی رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی رقابتی باید بخشی از استراتژی موفقیت‌آمیز تحقیق کلمات کلیدی طولانی مدت باشد.

3. هدف از تحقیق کلمه کلیدی مشخص نیست

بیش از هر زمان دیگری، نگاهی گذرا به هدف جستجو بخش مهمی از تحقیق کلمه کلیدی را به خود اختصاص می‌دهد.

شما باید درباره نوع نیتی که در پشت کلمات کلیدی شماست، تصوری روشن داشته باشید.

افراد می‌توانند به دنبال اطلاعات (قصد اطلاع رسانی) در وب سایت خاصی (قصد ناوبری) باشند، یا ممکن است بخواهند چیزی (قصد تجاری یا معاملاتی) خریداری کنند و در زمان ورود به سایت شما با آن چیزی که مدنظر دارند روبرو نمی‌شوند از همین‌رو بلافاصله آن را ترک می‌کنند. حتی این مسئله میتواند بر روی سئو سایت شما تاثیر بگذارد زیرا موتورهای جستجو قصد دارند پاسخ دقیقی را که کاربران در جستجوی آن هستند به آن‌ها ارائه دهند. به عبارت دیگر، اگر محتوای شما با جستجوی جستجوگر مطابقت ندارد، مهم نیست که چقدر عالی بهینه‌سازی شده است زیرا در صفحات نتایج دیده نخواهد شد.

بنابراین، مهم است ارزیابی کنید که آیا محتوایی که قصد دارید برای یک کلمه کلیدی خاص منتشر کنید مطابق با آنچه مردم به دنبال آن هستند می‌باشد یا نه. با مشاهده نتایج جستجو می‌توانید این کار را انجام دهید. اینکه مردم چه پاسخی می‌خواهند؟ آیا محتوای شما به شکل صحیح منتشر شده است یا نه؟ به عنوان مثال، اگر شما یک پست DIY گسترده نوشتید تا بتوانید اصطلاح [دکوراسیون عروسی] را رتبه‌بندی کنید و تمام آنچه در صفحات نتایج می‌بینید فروشگاه‌های اینترنتی است که تزیینات عروسی را می‌فروشند، وقت آن است که در استراتژی خود تجدید نظر کنید.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :