دلایل کند خزیدن سایت توسط گوگل

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
کند خزیدن

چندین دلیل وجود دارد که باعث کند خزیدن سایت شما توسط گوگل می شود. اولین مورد ممکن است واضح به نظر برسد. اگر گوگل لینک های کافی (با کیفیت) پیدا نکرده و به سایت شما اطلاع می دهد، به نظر نمی رسد سایت شما نزد گوگل بسیار مهم باشد.

دلایل دیگر فنی هستند: گوگل برای خزیدن در سایت شما با مشکلات خیلی زیاد روبرو است.

سایت شما خیلی کند است یا با خطاهای بسیار زیادی روبرو می شود.

سایت شما دارای اقتدار کافی نیست

وقتی سایت شما لینک های ورودی با کیفیت کافی را نداشته باشد، گوگل خیلی سریع سایت شما را کرال نمی کند. شما می توانید تصور کنید که لزوماً نمی خواهید زمان زیادی را در سایتی بگذرانید که به نظر شما مهم نیست. وقتی سایت شما کاملاً جدید است، این مورد از سمت گوگل نیز وجود خواهد آمد. بنابراین، هنگامی که سایت شما به خزیدن بیشتری نیاز دارد، باید ساخت لینک ها را شروع کنید. ما قبلاً در مورد این موضوع نوشتیم، پیشنهاد می کنیم این مطلب در مورد لینک سازی را بخوانید. این مطلب آنچه را که باید برای شروع کار بدانید را پوشش می دهد ، بنابراین پرداخت به این موضوع دیگر در این محتوا نمی گنجد.

دلایل فنی کند خزیدن سایت

دلایل فنی گوگل برای کند خزیدن سایت شما به سادگی می تواند به سه گروه تقسیم شود:

سایت شما خیلی کند است ، شما بیش از حد خطا دارید ، یا URL های خیلی زیادی دارید

کند خزیدن

سرور شما کند است

دلیل اصلی اینکه وب سایتهای خزنده گوگل را کند می بینیم اینست که خود سایت شما در واقع کند است. اگر وب سایت شما برای پاسخگویی به درخواست ها آهسته است یا منابع حجیم زیادی را به خود اختصاص داده است، ممکن است گوگل عمدا فرکانس و عمق خزیدن در مطالب سایت را کاهش دهد (یا بودجه خزیدن شما را محدود کند) تا سعی کند از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کند. در این صورت احتمالاً شما در مورد سرعت سایت مشکلات مهمی دارید، و باید در مورد بررسی سرعت سایت خود و چگونگی سرعت بخشیدن به  سایت مقاله مربوط به کند شدن سایت را مطالعه نمایید.

خطاهای زیادی در سایت شما وجود دارد

اگر خطاهای زیادی در سایت خود برای گوگل داشته باشید ، گوگل نیز آهسته شروع به خزیدن می کند. برای سرعت بخشیدن به روند خزیدن، خطاهای سایت را برطرف کنید. به سادگی با ریدایرکت 301 صفحات خطا را به آدرس های مناسب در سایت خود هدایت کنید. اگر نمی دانید این خطاها را کجا می توانید پیدا کنید، وارد کنسول جستجوی گوگل شوید. اگر به داشبورد مربوط به سایت خود دسترسی دارید، می توانید خطاهای وب سایت را بررسی کنید. برای جلوگیری از کند خزیدن سایتتان، مهم است که مرتباً به خطاهای سایتتان را بررسی کرده و آنها را برطرف کنید.

وقتی سرعت سایت شما بیش از حد کاهش می یابد، گوگل نیز به همان اندازه بسیار کند کرال می کند.

اگر این اتفاق به دلیل هاستینگ شما رخ داد، میزبان را تغییر دهید.

ضمن اینکه همیشه به روز بودن سایت خود را با ابزارهایی مانند Pingdom بررسی کنید.

URL های سایت خیلی زیاد است

اگر URL های زیادی را در سایت خود دارید، گوگل هر چقدر هم خزنده های زیادی داشته باشد، هرگز برای کرال سایتتان کافی نخواهد بود. این امر می تواند به دلیل یک افزونه در سایتتان رخ دهد که URL های زیادی ایجاد می کند. برای درک اینکه آیا سایت شما برای کرال شدن مناسب است، بهتر است همیشه سایت خود را خز کنید. می توانید این کار را به صورت دستی با اسپایدرSEO Screaming Frog یا با ابزاری مانند Ryte انجام دهید.

نکاتی برای جلوگیری از کند خزیدن اسپایدرهای گوگل

    خطاهای سایت را پیدا کرده و برطرف کنید

    اطمینان حاصل کنید که سایت شما سریع لود می شود

    نقشه XML را به سایت خود اضافه کرده و آن را در موتورهای جستجو اضافه کنید

    اگر همه این موارد نتوانست سرعت خزیدن سایتتان را بهبود بخشد، ساخت لینک را شروع کنید

به خصوص برای سایت های خبری، اگر می خواهید سریعتر ایندکس شوید، می توانید از افزونه News SEO نیز استفاده کنید.

وقتی وارد  News seo می شوید، می تواند به شما اطمینان دهد که تمام شرایط فنی را رعایت کردید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :