راهکارهای رشد سایت در رتبه الکسا

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
الکسا سایت چیست

این سوال همواره در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد؛ اینکه چگونه میتوانند رتبه الکسا وب سایت خود را را بهبود بخشند؟ همه میدانیم که این متریک برای شما و تجارت شما تا چه اندازه به عنوان یک معیار عمومی، برای تبلیغ کنندگان، سرمایه گذاران و شرکای احتمالی پراهمیت است. به همین دلیل، پیشرفت در رتبه شما می تواند تأثیر واقعی دلار را در خط پایین به نمایش بگذارد. برای افرادی که تازه وارد الکسا شده‌اند یا با آن آشنایی ندارند، باید توضیح دهیم که این یک متریک واحد است که به صورت خلاصه‌وار و با سرعت بالا عملکرد یک سایت را نسبت به سایت‌های دیگر نشان می‌دهد. با توجه به این مسئله درنظر داریم در این مقاله روش‌هایی برای بهبود رتبه الکسا خدمت شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

روش‌های بهبود رتبه الکسا

محتوایی باکیفیت بنویسید

همانطور که می‌دانید محتوا قسمت اصلی وب سایت را تشکیل میدهد. اگر برای وب سایت خود از محتوایی غیرتکراری استفاده می‌کنید، مطمئن باشید که پس از گذشت مدتی رتبه الکسا شما دستخوش تغییرات خواهد شد. محتوایی که تهیه می کنید باید کاملا منحصر به فرد، براساس اصول سئو باشد با بتواند در رتبه بندی الکسا تاثیری مثبت بگذارد. به نوعی میتوان گفت؛ موتور جستجوگر گوگل، عاشق محتوای منحصر به فرد در وب سایت‌هاست. اگر محتوای شما بی نظیر باشد، رتبه بندی موتورهای جستجو بهبود می یابد و اگر رتبه موتورهای جستجو بهبود یابد، Alexa نیز بهبود می یابد.

نوار ابزار Alexa را نصب کنید

بسیاری از متخصصان و فعالان این حوزه، این روش را بهترین راه برای بهبود رتبه الکسا می‌دانند. آنها بر این عقیده‌اند تمام بازدیدهای انجام شده به وب سایت شما در رتبه‌بندی الکسای شما منعکس می شود. این برنامه کمک می کند تا تمامی پاپ‌آپ‌ها بلاک شوند و ورود موتور جستجوگر، پیوندهای موجود به سایت آمازون و اطلاعات مرتبط با رتبه‌بندی فعلی الکسا برای شما به نمایش درآیند.

اهمیت رتبه الکسا

با کلید واژه‌های مرتبط که باعث ترافیک سایت می شوند کار کنید

برای ارتقاء رتبه سایت خود در الکسا، باید با کلمات کلیدی هدفمند، مرتبط و واگذاری ترافیک کار کنید. توصیه می شود قبل از پیشروی برای تبلیغ وب سایت خود، به جستجوی کلمات کلیدی بروید. برای توسعه محتوای با کیفیت، شما باید کلمات کلیدی را هدف قرار دهید. بسیاری از ابزارهای رایگان (مانند Google Ads) برای یافتن کلمات کلیدی مربوط به حوزه های مربوطه بصورت آنلاین در دسترس هستند.

ارسال محتوا

مفیدترین و مهمترین بخش، بهبود رتبه‌بندی الکسا، ارسال محتواست. درواقع شما باید محتوای خود در زمان و تاریخی مشخص بر روی سایت ارسال کنید تا موتور جستجوگر گوگل با مشاهده ترافیک سایت رتبه الکسای سایت شما را به راحتی بهبود بخشد. حتی استفاده از پیوندهای خوب (لینک‌های برگشتی به سایت)، پیوندهای Dofollow (درحال افزایش) و…. بسیار پراهمیت است.

شبکه های اجتماعی

در واقع، شبکه های اجتماعی تعداد بازدید کنندگان وب سایت شما را افزایش می‌دهند. درواقع یکی از اصلی ترین دلایل افزایش رتبه الکسا را میتوان شبکه‌های اجتماعی دانست. دقت داشته باشید که محتوای تولید شده در شبکه های اجتماعی باید کاملا جدید، شاداب، دوستانه و به صورت اخباری باشند. این مسئله تاثیر بسیار زیادی بر افزایش بازدیدکنندگان دارند.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :