راه های افزایش سرعت وردپرس

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
سرعت وب سایت

امروزه یکی از داغ‌ترین موضوعات روز، راه های افزایش سرعت وردپرس است. خوشبختانه امروزه تاکتیک های بسیار زیادی در این راستا به دنیا معرفی شده که میتواند به افراد کمک کند تا به خواسته شان دست پیدا کنند. با توجه به این مسئله در این مقاله در نظر داریم برخی از ترفندهای مهم افزایش سرعت پلاگین وردپرس را خدمت شما معرفی نمائیم. با ما همراه باشید.

1. بهترین هاست را جهت افزایش سرعت وردپرس انتخاب کنید

عامل اصلی تأثیرگذاری بر افزایش سرعت ورپرس بخش هاستینگ وردپرس آن است. به نظر می‌رسد هاستینگ وب‌سایت جدید، خود در ارائه هاست اشتراکی که پهنای باند، فضا، ایمیل، دامنه و موارد دیگر را ارائه می‌دهد، ایده خوبی باشد. با این حال، نکته‌ای که معمولاً در مورد این پیشنهاد از دست می‌دهیم این است که محیط‌های هاست مشترک قادر به بارگیری سایت در ساعات اوج ترافیک نیستند و بیشتر آنها در هر ماه 99 درصد از زمان ارائه را از دست می‌دهند. هاستینگ مشترک به دلیل اینکه فضای مشترک سرور را با وب‌سایت‌های بی‌شمار دیگر به اشتراک می‌گذارد، عملکرد ضعیف‌تری به شما ارائه می‌دهد،. بعلاوه، شما دقیقاً نمی‌دانید که سرورها بهینه شده‌اند یا خیر. خوشبختانه درحال حاضر، شما می‌توانید سرورهای ابری اختصاصی را از SiteGround ، DigitalOcean، خدمات وب آمازون و حتی Google Compute Engine با قیمت پایینی خریداری کنید.

سرعت وردپرس

2. از یک چارچوب سبک برای وردپرس استفاده کنید

مضامین وردپرس با عناصر پویا، اسلایدها، ویجت‌ها، آیکون‌های اجتماعی و بسیاری از عناصر براق دیگر، فوق العاده چشمگیر هستند. اما این را بخاطر بسپارید: استفاده بیش‌از حد از عناصر با اندازه‌های بزرگ میتواند سرور وب‌سایت شما را از دسترس خارج کند. از همین رو پیشنهاد می شود برای افزایش سرعت وردپرس از تم‌های سبک استفاده کنید. در این راستا مضامین پیش فرض وردپرس میتواند بسیار کمک کننده باشد.

3. اندازه های تصویر را جهت افزایش سرعت وردپرس کاهش دهید

تصاویر سهم عمده در افزایش اندازه یک صفحه وب مشخصی دارند. از بهترین راه‌های افزایش سرعت وردپرس این است که اندازه تصاویر را کاهش دهید بدون اینکه کیفیت را به خطر بیاندازد. اگر به صورت دستی تصاویر را با استفاده از برنامه افزودنی Chrome PageSpeed Insights یا Photoshop یا هر ابزار دیگری بهینه سازی کنید، این روند بسیار طولانی خواهد بود. اما، پلاگین‌های زیادی درباره هر چیزی که فکر می‌کنید وجود دارد، از جمله بهینه‌سازی تصویر. موارد ذکر شده عبارتند از:

  • Optimole
  • WP Smush
  • بهینه سازی EWWW

استفاده از هرکدام از افزونه‌های ذکر شده در سایت وردپرس شما باعث کاهش چشمگیر اندازه تصاویر می‌شود و به این ترتیب باعث افزایش سرعت وردپرس می شود.

4. حداقل کردن پرونده‌های JS و CSS

اگر وب سایت خود را از طریق ابزار Google PageSpeed Insights به اجرا درآورید، احتمالاً از کمترین اندازه پرونده‌های CSS و JS خود مطلع خواهید شد. معنی این امر اینست که با کاهش تعداد تماس‌های CSS و JS و اندازه آن پرونده‌ها می توانید سرعت بارگذاری سایت را بهبود بخشید. همچنین، اگر راه خود را در مورد مضامین وردپرس بدانید، می‌توانید راهنمایی‌های ارائه شده توسط گوگل را مطالعه کرده و برخی از اصلاحات دستی را انجام دهید. درغیراینصورت، پلاگین‎هایی وجود دارند که به شما در رسیدن به این هدف کمک می‌کنند. محبوب‌ترین آن Autoptimize است که می‌تواند در بهینه سازی CSS ، JS و حتی HTML وب و افزایش سرعت وردپرس شما کمک کند.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :