رتبه بندی وب سایت

دسته بندی ها : سئو سمیه مهدی زاده
رتبه بندی وب سایت

عواملی وجود دارد که بر روی رتبه بندی وب سایت در موتور های جستجو تأثیر می گذارد. در نظر گرفتن این عوامل تعیین می کند که چگونه یک وب سایت در موتور های جستجو رتبه بندی شود.
بسیاری از افراد تعجب می کنند که موتور های جستجو چگونه وب سایت ها را، برای جستجوی کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند و این موضوع برای افرادی که تازه شروع به بازاریابی آنلاین کرده اند، گیج کننده است. همیشه پاسخ به چگونگی به آن از طریق روش های بهینه سازی موتور جستجو مشخص نیست، اما چندین عامل شناخته شده وجود دارد که به طور قابل توجهی در رتبه بندی وب سایت ها تأثیر گذار است.
از جمله مهم ترین عواملی که بهینه سازی موتور جستجو را افزایش می دهد و بر رتبه بندی وب سایت ها در موتور های جستجو تأثیر می گذارد، معماری و محبوبیت لینک وب سایت می باشد حتی زمانی که نوآوری در موتور جستجو پیشرفت می کند، این عوامل اصلی برای بهینه سازی موتور جستجو و تعیین وب سایت ها مناسب می باشند.


محتوای وب سایت

بدون شک، محتوای یک وب سایت عامل اصلی تعیین کننده رتبه وب سایت توسط موتور های جستجو است. هرچه کیفیت محتوا در یک وب سایت بالاتر باشد، رتبه بندی وب سایت در موتور های جستجو بالاتر خواهد بود. به نوبه خود، بالا بودن رتبه یک وب سایت علامت تأیید آن است و این قضیه با جستجوی کلمات کلیدی خاص مرتبط می باشد.
از جمله مواردی که در محتوای یک وب سایت، توسط موتور های جستجو هنگام ارزیابی ارتباط بین وب سایت ها برای جستجوی کلمات کلیدی مورد توجه قرار می گیرد، شامل عناوین صفحه، متن های قالب بندی شده و پیوند های موجود در یک وب سایت، URL وب سایت ها و محتوای صفحه در وب سایت می باشد. این موارد به موتور های جستجو کمک می کند. تا وب سایت هایی ایجاد کنند تا شایسته رتبه بالاتری برای جستجوی کلمات کلیدی داشته باشند. بنابراین، برای اینکه یک وب سایت از طریق بهینه سازی موتور جستجو دارای رتبه بالایی باشد، این که تعادل خوبی در جنبه های محتوا وجود داشته باشد، بسیار مهم است. زیرا بر رتبه بندی وب سایت ها تأثیر می گذارد.


اطلاعات بیشتر در مورد محتوای وب سایت


تعادل صحیح کلمات کلیدی در صفحه یک وب سایت، معمولاً باید بین چهار تا پنج درصد محتوا باشد. این به شما کمک می کند تا شانس رتبه بندی وب سایت برای جستجوی کلمات کلیدی در سطح بالایی قرار داشته باشد. به علاوه، اگر کلمه کلیدی در URL یک وب سایت موجود باشد، عنوان صفحه وب سایت شانس خود را برای رتبه بندی مطلوب توسط موتور های جستجو افزایش می دهد. امروزه فناوری مورد استفاده برای جستجو؛ توسط موتور های جستجوی بزرگ، فراتر از مگا برچسب ها است. تا با دقت بیشتری به مناسب بودن محتوای وب سایت برای کلمات کلیدی نگاه کنند.
اصالت محتوای یک وب سایت برای ایجاد و حفظ رتبه مطلوب برای جستجوی کلمات کلیدی از اهمیت بالاتری برخوردار است. برای بهبودی بیشتر رتبه بندی یک وب سایت در موتور جستجو، پررنگ کردن کلمات کلیدی گاهی اوقات می تواند کمک کند. این نشان می دهد که آن وب سایت به درستی نگهداری می شود؛ که تا حد زیادی باعث می شود که وب سایت برای جستجوی کلمات کلیدی مناسب باشد.


ویدئو های وب سایت و رتبه بندی SERP


دلایلی وجود دارد که امروزه محتوا های ویدئویی به شکل ممتاز در می آیند. که مقادیر زیادی از اطلاعات را به صورت کوتاه و مختصر، انتقال می دهند. همه ما می دانیم و با توجه به این منطق که یک عکس هزار کلمه است و می توانیم حدود ۱/۸ میلیون کلمه را در یک ویدئوی یک دقیقه ای که حدود ۳۶۰۰ صفحه متن می باشد، ایجاد کنیم.
از نقطه نظر سئو، این یک معامله بزرگ است. یعنی هرچه مدت زمان بازدید مخاطبان شما طولانی تر باشد، شانس شما برای گرفتن رتبه بالا در موتور های جستجو مانند گوگل بیشتر می باشد. در این صورت بازدید ویدئوی شما و همچنین ارزش وب سایت بالا می رود و در این صورت رتبه صفحه افزایش می یابد.


معماری وب سایت

باید بدانید که در معماری یک وب سایت، فقط محتوای وب سایت مهم نیست بلکه خواندن آن نیز باید آسان باشد و معماری وب سایت به درستی حفظ شود تا از بهینه سازی موتور جستجو در محتوای وب سایت اطمینان حاصل شود. به عبارت دیگر، معماری وب سایت باید کدهای خوبی داشته باشد. تا خواندن محتوای یک سایت را برای موتور های جستجو آسان کند. عدم کد گذاری می تواند منجر به از دست رفتن کامل موتور های جستجو در محتوای یک وب سایت شود. که این به معنای رتبه بندی پایین توسط موتور های جستجو خواهد بود.
بنابراین، وب سایت ها باید از سیستم های مدیریت محتوای قدیمی چشم پوشی کنند و از سیستم های رمز گذاری جدید تر و پیشرفته تری استفاده شود تا از فناوری های بازنویسی URL استفاده نمایند.
فناوری های جدید مدیریت محتوا، محتوای وب سایت را به راحتی توسط موتور های جستجوی بزرگ قابل خواندن می کند. این باعث می شود تا وب سایت توسط موتور های جستجو بیشتر دیده شود.


محبوبیت لینک وب سایت


محبوبیت یک وب سایت به جستجوی کلمات کلیدی مرتبط است. وب سایتی که از بازدید بالایی برخوردار باشد، حاکی از آن است که، حاوی اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی خاص است. به همین دلیل، محبوبیت یک وب سایت به عنوان ملاکی برای تعیین ارتباط یک وب سایت برای جستجوی کلمات کلیدی مورد استفاده قرار می گیرد. گوگل و یاهو نمونه ای از دو موتور جستجوی بزرگ هستند که بطور ویژه از این معیار برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کنند.
بسیاری از موتور های جستجو برای تعیین میزان محبوبیت یک وب سایت از پیوند های ورودی به وب سایت های دیگر نیز استفاده می کنند. هنگامی که از یک سایت به سایت دیگر پیوند داده می شود، موتور های جستجو این کار را رأی اعتماد برای وب سایت ارجاع داده شده، می دانند. بسیاری از این لینک ها به وب سایت ها تا حدودی توسط موتور های جستجو برای تعیین رتبه بندی یک سایت استفاده می شود.
بدیهی است که این عوامل تنها عوامل سئو سایت نیستند، که رتبه یک سایت را تعیین می کنند. اما مطمئناً از جمله عوامل شناخته شده ای هستند. که به طور قابل توجهی بر رتبه بندی آن توسط موتور های جستجوی مهم تأثیر می گذارند. بنابراین، با در نظر گرفتن این عوامل، مردم بیشترین شانس را در بهینه سازی رتبه بندی وب سایت خود خواهند داشت.

منبع


سمیه مهدی زاده
سمیه مهدی زاده

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :