روش های افزایش سرعت لود سایت ( بخش دوم)

دسته بندی ها : سئو نفیسه رفیع پور
افزایش سرعت

در مقاله قبلی 5 روش برای افزایش سرعت سایت و بهبود تجربه کاربر را بررسی نمودیم و اکنون درر این مقاله به ادامه آموزش و بررسی روش های افزایش سرعت سایت و بهبود عملکرد آن می پردازیم.

6. زمان پاسخ سرور را کاهش دهید

مدت زمان جستجوی DNS شما یکی از بزرگترین عوامل بارگیری سریع صفحه شما است.

DNS یا سیستم نام دامنه، سروری است که دارای پایگاه داده آدرس های IP و نام میزبان مربوط به آنهاست. وقتی کاربر URL را در مرورگر خود تایپ می کند، سرور DNS چیزی است که آن URL را به آدرس IP ترجمه خواهد کرد که موقعیت آن را بصورت آنلاین نشان می دهد. بنابراین جستجوی DNS فرآیند یافتن یک رکورد خاص DNS است.

  • برای درک بهتر می توانید فکر کنید که رایانه شما به دنبال شماره ای در دفترچه تلفن است.

اگر از DNS کند استفاده می کنید، جابجایی به یک ارائه دهنده سریعتر DNS می تواند روند کار را تسریع کند.

افزایش سرعت
افزایش سرعت

7. Hosting مناسب را برای نیاز های خود انتخاب کنید

بیشتر صاحبان سایت جدید ارزان ترین گزینه ممکن را برای Host انتخاب می کنند. اگرچه این در ابتدا اغلب کافی است، اما پس از شروع بازدید بیشتر، احتمالاً باید آن را ارتقا دهید.

هنگام مشاهده Hosting، سه گزینه مختلف دارید:

میزبانی مشترک

میزبانی مشترک ارزانترین گزینه است. اگرچه برای سایت های کم بازدید خوب جوابگو می باشد، اما میزبانی مشترک تلاش نمی کند تا با ترافیک و سایت های پرمخاطب همراه شوید و این امکان وجود دارد که سایت شما تحت تأثیر ترافیک سایت های دیگر که با شما در یک سرور هستند، قرار گیرد.

با میزبانی مشترک، منابع خاصی مانند CPU، فضای دیسک و RAM را با سایر سایتهای میزبان شده در همان سرور به اشتراک می گذارید.

میزبانی VPS

با میزبانی VPS، شما هنوز یک سرور را با سایت های دیگر به اشتراک می گذارید، اما بخش اختصاصی منابع سرور را دارید. این گزینه خوبی در این بین است. این سایت بدون نیاز به میزبانی اختصاصی از سایت شما در برابر دیگران که با شما در یک سرور هستند محافظت می کند.

سرور اختصاصی

در میزبانی اختصاصی، شما منابع خود را با شخص دیگری به اشتراک نمی گذارید و مسئولیت کلیه امور نگهداری را بر عهده دارید.

با وجود یک سرور اختصاصی، فضای شما بسیار بیشتر است، اما همچنین با پیکربندی و تنظیمات فنی کار بیشتری دارید.

8. اندازه های تصویر را کاهش دهید

تصاویر می توانند نقش اصلی در افزایش سرعت سایت شما داشته باشند. آنها اغلب پرونده های بسیار بزرگی هستند که می توانند زمان بارگذاری صفحه را کند کنند. اما حذف کامل آنها گزینه مناسبی نیست.

یکی از بهترین راه ها برای رساندن نرخ تبدیل به سطح میانگین، گنجاندن تصاویر مفید فراوان برای محصول است.

  • در یک نظرسنجی، 66٪ از مصرف کنندگان گفتند که می خواهند حداقل سه عکس از محصول را قبل از خرید ببینند.

این بدان معناست که اگر می خواهید یک سایت تجارت الکترونیک موفق اجرا کنید، تصاویر کاملاً ضروری هستند پی در نتیجه فشرده سازی تصویر بسیار حیاتی است.

با ابزاری مانند Pingdom می توانید مشاهده کنید که تصاویر در هر یک از صفحات شما چقدر بزرگ است.

9. از سیستم عامل های میزبانی خارجی استفاده کنید

برای برخی از پرونده های بزرگتر خود می توانید از سیستم عامل های میزبان خارجی نیز استفاده کنید، این مورد به ویژه برای فیلم ها بسیار ارزشمند است.

به عنوان مثال، شما می خواهید یک آموزش ویدیویی به سایت خود اضافه کنید. شما فایل ویدیویی را ایجاد، ویرایش و ارسال می کنید.

فایل های ویدئویی می توانند به راحتی بیش از 100 مگابایت را اشغال کنند. اگر از سرور مشترک استفاده می کنید ، فضای محدودی دارید و حتی اگر بتوانید فیلم های بزرگ را در ارائه دهنده میزبانی خود بارگذاری کنید، به احتمال زیاد تجربه کاربری ضعیفی را به مخاطبتان ارائه خواهید داد.

واگر چندین کاربر بخواهند همزمان یک ویدیو را در سایت شما تماشا کنند، سرور شما باید آن فایل عظیم را به همه آنها تحویل دهد و چنانچه سرور شما پهنای باند محدودی داشته باشد، این  موضوع می تواند منجر به تأخیر و مکث در پخش شود.

درعوض، می توانید ویدیوی خود را در سرویس دهنده های دیگری مانند YouTube ، Vimeo یا Wistia به ناشتراک بگذارید و سپس، فیلم را در سایت خود قرار دهید.

افزایش سرعت

10. تعداد افزونه هایی را که در سایت خود استفاده می کنید کاهش دهید

افزونه ها می توانند کارهای زیادی در جهت بهبود سایت وردپرس شما انجام دهند اما گاهی اوقات افزونه ها عامل کاهش سرعت سایتتان خواهند بود.

نصب بیش از حد افزونه ها می تواند برخی از مشکلاتی به وجود بیاورند همچون کند شدن سایت، مشکلات امنیتی و حتی باعث خرابی و سایر مشکلات فنی شوند.

11. کاهش هدایت ها (redirects)

در هنگام جابجایی و حذف صفحات، هدایت مجدد معمولاً ضروری است و بهترین راه برای از بین بردن مشکلات موجود در پیوندهای خراب است. اما داشتن تعداد زیادی از آنها درخواست های اضافی HTTP ایجاد می کند که باعث کم شدن سرعت، به ویژه در دستگاه های تلفن همراه خواهد شد.

می توانید با استفاده از Screaming Frog شروع به شناسایی سریع همه تغییر مسیرهای موجود در سایت خود کنید.

12. اسکریپت های خارجی را کاهش دهید

همانطور که در بالا گفته شد، هر چه درخواست سایت شما از سرورتان کمتر باشد، سرعت بارگیری صفحه بیشتر خواهد یعنی افزایش سرعت خواهید داشت.

با باز کردن برگه شبکه در ابزارهای توسعه دهنده Chrome، می توانید همه اسکریپت های خارجی را که در حال افزودن درخواست هستند، شناسایی کنید.

به عنوان مثال: اگر از Gravatar برای نظرات وبلاگ استفاده می کنید، ممکن است متوجه شوید که بارگیری تصاویر کاربر مقدار قابل توجهی به زمان بارگذاری شما اضافه می کند.

13. سرعت صفحه موبایل را کنترل کنید

علاوه بر نظارت بر زمان بارگیری در دسک تاپ، باید توجه ویژه ای به میزان بارگیری سایت خود در دستگاه های تلفن همراه داشته باشید. تجربه کاربر تلفن همراه اکنون بر تمامی رتبه بندی های سایت شما تأثیر می گذارد.

برای سنجش سرعت صفحه خود می توانید با استفاده از ابزار Google My Test My Site شروع به کار کنید. برای شروع ، فقط URL خود را وارد کنید.

افزایش سرعت
  • در ابتدا، نتایجی که به شما خواهد داد شامل میانگین زمان بارگذاری سایت شما در 3G، همچنین چگونگی ارائه آن به بهترین روش های پیشنهادی و تعداد بازدیدکنندگان تخمینی را که به دلیل زمان بارگیری از دست داده اید، می باشد.

منبع

نفیسه رفیع پور
نفیسه رفیع پور

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :