سئوی کلاه سیاه چیست؟

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
سئوی کلاه سیاه

سئوی کلاه سیاه به مجموعه‌ای از شیوه‌ها گفته می‌شود که به‌منظور افزایش رتبه سایت یا صفحه در موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرد. دقت داشته باشید که عملکرد این شیوه از طریق وسیله‌ای‌ست که شرایط خدمات مورتورهای جستجو را نقض می‌کند. اصطلاح “کلاه سیاه” از فیلم‌های غربی سرچشمه گرفته تا “آدمهای بد” را از “آدم‌ها خوب” که کلاه‌های سفید پوشیده بودند، متمایز کند. اخیراً، بیشتر برای توصیف هکرهای رایانه‌ای، سازندگان ویروس و افرادی که اقدامات غیر اخلاقی با رایانه انجام می‌دهند، کاربرد دارد. با این اوصاف می‌توان درک کرد که سوالات زیادی در ذهن‌تان ایجاد شده از همین‌رو در ادامه این مقاله توضیحاتی در این راستا خدمت شما ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

سئوی کلاه سیاه را بشناسید

سئوی کلاه سیاه معمولاً به‌صورت روشی تأیید نشده تعریف می‌شود که می‌تواند باعث افزایش رتبه سایت در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) شود. این شیوه‌ها برخلاف شرایط خدمات موتور جستجو بوده و اغلب ممنوعیت حضور سایت در موتور جستجو و سایت‌های وابسته را به همراه دارد. همچنین لیستی از تاکتیک‌ها و راهکارهای به کار گرفته شده توسط دست اندرکاران سئو کلاه سیاه در دستورالعمل‌های Webmaster گوگل و دستورالعمل‌های مربوط به مدیر بینگ وجود دارد که به‌طور آشکار محکوم شده است.

اما سوالی که باید از خود بپرسید این است که “آیا کاری که من انجام می‌دهم ارزش افزوده‌ای برای کاربر دارد یا تنها موتورهای جستجو را فعال کرده است؟” این سوال می‌تواند به شما کمک کند تا تاکتیک‌های سئو صورت گرفته را با دستورالعمل‌های مدیر وب‌سایت و موتور‌های جستجوگر گوگل تطبیق دهید. اگر هیچ ارزشی برای کاربر به همراه نداشت اما رتبه‌بندی سایت را تحت تاثیر قرار داد، مطمئنا تصمیمات شما جزء سئو کلاه سئو می‌باشد. جالب اینجاست که متخصصان آزمون‌هایی را به صورت پولی برای مشخص کردن شیوه کار شما در نظر گرفته‌اند.

سئوی کلاه سیاه

تاکتیک‌های سئوی کلاه سیاه

همان‌طور که گفته شد، تاکتیک‌ها و راهکارهایی برای سئوی کلاه سیاه در نظر گرفته شده که برای بالا ماندن در موتورهای جستجوگر گوگل بسیار کمک‌کننده خواهد بود. این تاکتیک‌ها عبارتند از:

  • اتوماسیون محتوا
  • متن یا پیوندهای پنهان
  • کلمات کلیدی
  • گزارش دادن به یک رقیب (یا SEO منفی)
  • ریدایرکت‌های دزدگیر
  • طرح‌های پیوند
  • شبکه‌های ارسال مهمان
  • دستکاری لینک (از جمله لینک خرید)
  • نمایش خودکار در گوگل
  • ایجاد صفحات، زیر دامنه‌ها یا دامنه‌هایی با محتوای تکراری
  • صفحاتی با رفتار مخرب مانند فیشینگ، ویروس‌ها، تروجان‌ها و سایر بدافزارها

اگر علاقمند به آشنایی با هر یک از تاکتیک‌های سئوی کلاه سیاه هستید، می‌توانید با مراجعه به بخش تماس باما با مشاورین و متخصصین ما صحبت کرده و تمامی ابهامات موجود را برطرف نمائید.

نحوه گزارش سئو کلاه سیاه

دو دلیل وجود دارد که شما ممکن است SEO کلاه سیاه را گزارش دهید. اولین دلیل به زمانی اختصاص دارد که وب‌سایت شما از طریق یک هک مخرب، ویروس یا تبلیغات SEO منفی از پیوندهای اسپم مورد حمله قرار گرفته است، یا نتایج اسپم در کلمه کلیدی رقابتی وب‌سایت شما، رتبه‌بندی را تحت تاثیر قرار داده است. دلیل دوم اما به گزارش اسپم از طریق Google Webmaster Tools ارتباط دارد. استفاده از این ابزار به صورت کاملا اختیاری و در صورت لزوم انجام می‌شود زیرا موقعیت‌های اسپم در جستجوها بسیار پایین است. از همین‌رو گزارش‌های نادرست به راحتی تاکتیک سئوی کلاه سیاه را نشان می‌دهد. در صورت حمله به وب‌سایت شما از طریق هک، ویروس یا بدافزار مخرب، پس از حذف کد مخرب  درخواست بررسی بدافزار را بدهید.

در صورتی که وب‌سایت شما هدف کمپین SEO منفی برای پیوندهای اسپمی باشد، از ابزار Disavow Links در Google Webmaster Tools استفاده کنید، پس از برقراری تماس با وب‌مسترهایی که این پیوند را به وب‌سایت شما منتقل کرده‌اند، بلافاصله آن را حذف نمائید.

چرا باید از سئو کلاه سیاه اجتناب کنیم؟

تاکتیک‎‌های سئوی کلاه سیاه می‌تواند وب سایت شما را از Google و سایر موتورهای جستجو خارج کند. اگرچه ممکن است موفقیتی کوتاه مدت از طریق افزایش ترافیک برای سایت شما به همراه آورد اما مجازات‌های گوگل بیشتر و پیچیده‌تر بوده و می‌تواند اثرات مخربی در رتبه‌بندی و ترافیک شما داشته باشند. اما با صدها میلیون کاربری که هر روز در گوگل جستجو انجام می‌دهند، آیا واقعاً حذف از گوگل ارزش استفاده از سئو کلاه سیاه را دارد؟

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :